Mis on nofollow-tüüpi lingid ja kuidas need SEO-d mõjutavad?

Kõik veebilehtedelt leitavad lingid ei toimi identselt.Foto: Faizal Ramli/Shutterstock

Kas teadsid, et kõik internetiavarustes leiduvad lingid ei ole loodud võrdseteks? On näiteks olemas dofollow-tüüpi ja nofollow-tüüpi lingid, mis mõjutavad olulisel määral veebilehe SEO-d.

Teeme selgeks, mis neid kahte lingitüüpi eristab ja seletame detailsemalt lahti, mida nofollow-tüüpi lingid endast kujutavad. Kui tahad ise erinevate linkide majandamisel käe valgeks saada, aga sul ei ole vee oma veebilehte, siis seda muret aitavad lahendada zone.ee veebivõlurid.

Nofollow versus dofollow

Dofollow-tüüpi ja nofollow-tüüpi lingid tulevad mängu veebilehtede SEO puhul. Otsingumootorid kasutavad dofollow-tüüpi linke veebilehtede indekseerimiseks. Need lingid aitavad sinu kodulehel internetis silma paista ja veebimüras konkurentide seas esile tõusta. Nofollow-tüüpi lingid otsingumootorite arvamust veebilehest ei kalluta ja seega SEO-d ei mõjuta.

Palja silmaga ei ole võimalik neid lingitüüpe eristada, need näevad välja nagu täiesti tavalised lingid. Erinevusi tuleb otsida veebilehtede HTML koodist, millele on kõigil võimalik ise igal hetkel pilk peale visata. Selleks ei pea tegema mitte midagi üle jõu käivat.

Lihtsalt tee enda brauseriaknas paremklõps ja vali rippmenüüst käsklus View page source. Kui näed lehe HTML-is kirjet rel=”nofollow”, siis tead, et tegu on nofollow-tüüpi lingiga. Kui see kirje puudub, siis oleme sattunud dofollow-tüüpi lingile.

Milleks nofollow-tüüpi lingid?

Nofollow-tüüpi lingid võivad näida mannetud, eriti dofollow-tüüpi linkide kõrval. Üks lingitüüp aitab kaasa lehe SEO-le ja seeläbi silmapaistvusele, kuid teine lingitüüp ei tee näiliselt mitte midagi. Mis põhjusel nofollow-tüüpi lingid üldse eksisteerivad?

Nofollow-lingid sündisid 2005. aastal, mil Google asus võitlema tohutult populaarseks saanud blogidega kaasas käinud spämmiga. Otsingumootorid ja SEO praktikad olid veel arenemisjärgus ning avastati, et kui jätta link enda kodulehele poppide bogipostituste kommentaariumisse, siis see aitas kommenteerija veebilehel Google’i otsingutes edukamalt silma paista.

See lõi olukorra, kus Google hakkas üha enam soovitama spämmijate veebikeskkondi päriselt kvaliteetsete ja kasulike lehtede arvelt. Kuna blogide kommentaariumites spämmimine osutus tohutult edukaks, tehti seda meeletult palju. See lõi samaaegselt tasakaalust välja nii Google’i otsingumootori töö kui ka popimate blogide kommentaarid, mis koosnesid ajapikku üha enam sisutust spämmist. Olukorra kontrolli alla saamiseks üllitas Google 2005. aastal nofollow-tüüpi lingid.

Nofollow-tüüpi link, kus sa oled?

Eelnevast ajalootunnist saame järeldada, kus me täna nofollow-tüüpi linke kohtame. Blogide kommentaariumid saavad jätkuvalt külge nofollow-sildi, kuid need ei ole ainsad kohad, kus seda tüüpi linke esineb.

Nofollow-tüüpi linke leidub palju ka sotsiaalmeedias. Facebooki kommentaaridesse jäetud lingid on nofollow-lingid, kuid sama kehtib ka YouTube’i videote sisukirjeldustesse pikitud linkide kohta. Sarnaselt blogidele on ka foorumite postitustes jagatud lingid nofollow-tüüpi lingid. Pressiteadetesse sisestatud lingid on samuti nofollow-lingid.

Nofollow-tüüpi linke leidub paljudel tuntud ja populaarsetel veebisaitidel. Nii on nofollow-lingid näiteks kõik Twitchist, Wikipediast, Redditist, Quorast ja YouTube’ist väljaviivad lingid.

Kas nofollow-tüüpi link on täiesti kasutu?

Mitte ilmtingimata. Kuigi nofollow-link ei aita veebilehel otsingumootoris edukamalt silma paista, siis veebilehele liikluse toomisega võivad nad ikka suurepäraselt hakkama saada. SEO ei ole ju ainus asi, mille pärast veebikeskkonna haldaja muretsema peab. Liiklus on samuti oluline.

Lisaks sellele on nofollow-tüüpi lingid saanud Google’i otsingumootori profiili lahutamatuks osaks. See tähendab, et algoritmi silmis on nofollow-linkide puudumine pigem kahtlane ja see võib sinu veebilehe seada keerukamasse olukorda. Dofollow-tüüpi lingid on mõistagi kasulikumad, kuid mündi teist poolt ei tasu täielikult ignoreerida.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.