SEO aabits: millest alustada kodulehe sisu otsimootoritele sobivamaks tegemisel?

Foto: Shutterstock.

SEO on oluline iga veebilehe nähtavuse jaoks Google’i otsingumootoris. Sisuliselt hõlmab SEO (search engine optimization ingl k) erinevaid meetodeid, mille abil on võimalik oma veebileht otsingutulemustes nähtavamale positsioonile ehk ülespoole tuua.

Erinevalt makstud reklaamidest, mida otsingumootoris tihti esimesena näidatakse, saab SEO-d enda jaoks efektiivselt ära kasutades oma veebilehe nähtavust orgaaniliselt tõsta. Seetõttu peaks iga veebilehe omanik SEO-le tähelepanu pöörama. Eriti oluline on see muidugi ettevõtete puhul.

Kuidas SEO töötab?

SEO mõistmiseks tuleb mõista otsingumootorite tööpõhimõtet. Kui kasutaja trükib otsingumootorisse mõne märksõna, kasutab otsingumootor keerulisi algoritme, et leida süsteemi arvates kasutajale kõige sobivam vastus. Need algoritmid on pidevalt muutumises ning tipus püsimiseks tuleb oma veebilehe kallal pidevalt tööd teha. 

SEO hõlmabki erinevate otsingumootori tulemusi mõjutavate tegurite mõistmist ja vastavalt oma veebilehe optimeerimist. Suures pildis kasutavad otsingumootorid nagu Google ja Bing bote, mis liiguvad automaatselt läbi veebilehe ja kõikide sellel sisalduvate linkide, et erinevate alalehtede kohta informatsiooni koguda ja seeläbi määrata nende vastavus kasutaja otsingusõnadele. 

Botide poolt lehekülgede kohta kogutud infot võib vaadelda kui suurt raamatukogu ning otsingumootorit kui raamatukoguhoidjat, kes teab iga raamatu asukohta ja vastavust sinu soovitud otsisõnale.

Kuidas oma veebileht otsingumootori jaoks atraktiivseks muuta?

Veebilehe otsingumootorite jaoks atraktiivseks muutmine ei ole sugugi lihtne ülesanne – SEO õppimiseks on erinevad koolitused ning paljud ettevõtted palkavad oma nähtavuse parandamiseks isegi spetsiaalseid SEO eksperte.

See ei tähenda muidugi, et oma veebilehte ei saa ka ise otsingumootorite jaoks nähtavamaks muuta. Alustada tuleks kindlasti oma veebilehe sisust ja sellest, kui ligipääsetav see otsingumootori jaoks on. 

Veebilehe sisu luues tuleks seega mõelda sellele, mida sinu veebilehele sattumiseks kõige tõenäolisemalt otsitakse? Sealt edasi tuleks mõelda sellele, kas sinu veebilehe sisus leidub neid sõnu, mis sellise otsingutulemuseni viiksid? 

Kindlasti tuleks SEO õppimiseks varuda kannatust ja aega ning proovida erinevaid lahendusi. Siin aitab kindlasti oma veebilehe analüütika jälgimine ja erineva sisu katsetamine. Soovitatav on lugeda ka erinevate SEO tegurite ja otsingumootorite tööloogika kohta lähemalt.

Saa SEO kohta veel rohkem teada

Otsingumootorite optimeerimist aitab veelgi paremini lahti mõtestada ettevõtja ja SEO ekspert Karl Kangur Zone.ee videoloengute sarjas. Kangur tegutseb peamiselt ingliskeelsetel turgudel ning on müünud edukalt maha neli ettevõtet. Tänasel päeval aitab ta esile tõsta ettevõtetel Business Media ning Smash Digital.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.