Zone'i blogi

Zone.ee: millised tehnilised probleemid võivad esineda veebilehel?

Foto: Shutterstock.

Sinu kodulehe või e-poe disain on ilus ja kvaliteetne, äriidee tundub ka pealtnäha hea, ent müügitulemused pole päris need. Esimene samm võiks olla veebilehe tehniliste probleemide tuvastamine. 

Paneme selle korra veebilehe külastaja vaatepunkti: klient leiab endale sinu veebist sobiva toote, täidab kõik vajalikud lüngad enda andmetega ning “Vormista ost” nupule vajutades ei toimu midagi. Kliendil jääb ost tegemata ja sinul kasum teenimata. Selliseid asju tuleb ette.

Et taolisi olukordi ei juhtuks, tuleks sinul kui veebilehe omanikul aeg-ajalt läbi käia kliendi kasutajateekond. Panna ennast nii-öelda veebilehe külastaja kingadesse ning testida ja vaadata, kas teekond on mugavasti läbitav ja probleemivaba. 

Oluline on testida veebilehte erinevates brauserites ja võimaluse korral isegi erinevates seadmetes. Võib juhtuda, et näiteks Mozilla Firefoxis töötab kõik laitmatult, kuid Google Chrome’i kasutajatel esinevad mingisugused tehnilised tõrked. 

Mis on esimene samm tehniliste vigade leidmiseks ja lahendamiseks? Sellest räägib põhjalikumalt Zone’i Veebiakadeemia “Voice of customer” kolmandas osas e-äride optimeerimise ekspert ja ettevõte CXL Agency kaasasutaja Viljo Vabrit.

Kaasates üle Eesti 19 oma valdkonna spetsialisti, lõi Zone.ee 109-st videoloengust koosneva praktiliste teadmiste ja tööriistade varamu nimega Zone Veebiakadeemia, mis on abiks igale ettevõtjale internetis sammude seadmiseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.