Eesti suurim IT-hulgimüüja otsib teadmameest, kes teaks, millega suured IT-tootjad homme välja tulevad

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

ALSO Eesti otsib inimest, kes teaks, millega suured IT-tootjad homme välja tulevad ning aitaks Eesti IT-ettevõtetel oma tööd paremini teha. Sellest, mida selliste oskustega inimene ALSOs igapäevaselt teha saaks, rääkis Mart Engelbrecht, ALSO Eesti lahenduste üksuse juht.

Mis ettevõte te olete?

ALSO Eesti on IT-riistvara, -tarkvara ja -teenuste hulgifirma, kes on nüüdseks siinsel turul tegutsenud juba üle 25 aasta.

Hulgimüüjana on meie funktsioon tehnoloogia-toiduahelas olla 130 maailma kõige tuntuma tootja esindaja, seega üheks meie oluliseks rolliks on aidata välisettevõtetel aru saada, mida kujutab endast väike, agiilne ja kiiresti arenev Eesti turg. See on meie jaoks huvitav ja samas keeruline ülesanne, sest on suur vahe kas ajada äri 80 miljoni või 1,3 miljoni tarbijaga turul. See nõuab päris palju kavalust, tarkust ja intelligentsust, et aidata suurtel  välisfirmadel siin läbi lüüa.

Millist töötajat te otsite, mis ta tegema peaks hakkama?

Otsime oma meeskonda müügiinseneri ehk inglise keeles presales engineer’i. Selle ameti kandja on mõne kindla tootja kõige kangem teadmamees, kes on pidevalt kontaktis tootja endaga, hoiab tooteuudiste vallas kätt pulsil ning paneb kokku lahendusi, mis põhinevad just konkreetse tootja komponentidel. Hetkel otsime müügiinseneri, kelle fookus on Hewlett Packard Enterprise (edaspidi HPE) toodetel.

Antud amet on huvitav ka seetõttu, et sellel inimesel on sisuliselt kaks väga erinevat klienti – HPE ja kohalikud HPE partnerid. Müügiinsener on lüli nende kahe kliendigrupi vahel.

ALSO Eesti meeskond otsib lisa!

Seega võib müügiinseneri töölauale jõuda mõne kliendi soov uus IT-lahendus luua ning siis ongi tema ülesandeks aidata välja mõelda, milliseid seadmeid täpselt vaja on?

Just. Meie müügiinsener annab nõu milliseid tooteid erinevates lahendustes kasutada, võttes arvesse nii erinevate toodete funktsionaalsust, hinda kui ka elukaart. See viimane on üpris tähtis, sest IT-maailmas on toodetele väga lühike elukaar ning tootmisest maas olevatel seadmetele võib olla väga kallis toeleping. Suures plaanis aitab ta täpselt sobiva lahenduse kokku panna ja peab vajadusel ka tootja endaga läbirääkimisi, et saada kokku just selline pakkumine, mis klienti rahuldaks.

Mida te sellele ametikohale asuvalt inimeselt ootate? Mis oskused ja iseloomuomadused peaksid tal olemas olema, enne kui ta teile tööle tuleb?

Meie jaoks on oluline, et tal oleks vähemalt minimaalsed baasteadmised serveritest ja võrkudest. Me ei sea küll eelduseks, et ta peab olema neid varem elukutseliselt seadistanud, aga see oleks suureks eeliseks, kui leiaksime kellegi, kel on süsteemiadministraatori haridus või – töökogemus. Samuti on meie jaoks väga oluline, et uus töötaja oleks õpihimuline, kuna pidev õppimine on siin töötamise eeldus.

Müügiinsener peab olema ka hea meeskonnamängija. Lahenduste kokku panemine on päeva lõpuks ikkagi tiimitöö ning müügiinsener on lüli pikas ahelas, siis ilma selle oskuseta siin äris läbi lüüa ei saaks.

Kõigele eelnevale lisaks soovime, et uus töötaja oleks valmis omandatud oskusi ka teistega jagama ehk ta peaks olema võimeline edasimüüjaid ja “turgu” koolitama. Temast ei saaks elukutselist koolitajat, aga jalg ei tohiks värisema hakata, kui on vaja mingi seltskonna ees veidi rääkida.

ALSO Eesti meeskond võtab töövälisel ajal ette ka ühisüritusi.

Tõenäoliselt on siin ka keeleoskus väga oluline?

Inglise keel on selle ameti täitmiseks kohustuslik. Kasuks tuleb ka vene keel, kuid see ei ole kohustuslik oskus.

Kas töö toimub teil Tallinnas?

Meie kontor on Tallinnas, kuid vahel tuleb reisida, sest tootjaga tuleb ka näost-näkku suhelda. Samuti tuleb mõnikord lahenduste testimiseks tarnija juures laboris olla ning kindlasti on vaja ka klientidega kohtuda. Kõikvõimalikud koolitused toimuvad samuti enamjaolt väljaspool Eestit.

Kas kontoris peab istuma üheksast viieni või tohib ka hiljem tulla või varem minna?

Meil ei ole tööaega mitte kuidagi kivisse raiutud, sest elame ikkagi turuolukorrale ja – nõudluse vastavalt. Kui käimas on mõni intensiivsem periood, siis tuleb teha ka tööd pikemalt.

Kodukontor on samuti täiesti aktsepteeritud töökoht, aga kriteeriumiks seejuures on ikkagi asjaolu, et töö oleks tehtud. Tehtud töö tähendab seda, et meie kliendid on teenindatud, kõik päringud on saanud vastused ja tootja on rahul sellega, mida me siin turul teeme.

Eeldame, et müügiinsener on esmajoones ikkagi meeskonna liige: kolleegide kõrval istumine annab harilikult ikkagi parema tulemuse.

Milline on suhtlus ja õhkkond meeskonnas? Kas aeg-ajalt võetakse tööväliselt ka asju ette?

Meil on lahenduste üksuses tööl üpris noor seltskond, kokku on meid 14, sh. tootejuhid, müügiinimesed ja tehnikud. Tiimiga koos teeme üritusi üks-kaks korda aastas, aga kuna teeme tootjate nimel päris palju turunduslikke üritusi, mis lõppevad tihti toreda peo või reisiga, siis on tegelikult seltsielu päris kirju.

Kuidas te hindate seda, et inimene pädev on ja teile tööle sobib?

Meil on selle jaoks kolm vooru. Alguses HR factory ehk meie HR-partner vaatab inimese üle ja hindab, kas ta võiks meie “vereringesse” sobida. Välja valitud kandidaadid läbivad teise intervjuu ALSOs, neist valime 2-3, kes saavad seejärel teha ära isikuomaduste testi. Tegemist on Gallupi testiga, mis põhineb positiivsel psühholoogial ja keskendub inimese tugevustele. Kaardistame kandidaatide isikuomadused üritades mõista, kuidas nende tugevused sobituks meie ülejäänud tiimiga ja kuidas saaks inimest edasi arendada. Nende testide põhjal kutsume 2 inimest kolmandale vestlusele.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.