Suur lugu

Käisime proovimas, mida kujutab endast Stockmanni uus “nutikas proovikabiin”

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
tan_1921.jpg

Kas olete üks neist, kelle jaoks on rõivaste poodlemisel kõige tüütumaks osaks nende proovimine? Ilmselt on poes käele riideid kuhjates ja proovikabiini suunas taarudes tundnud, et võiks veel läbi ajada eelmise hooaja pulstunud kampsuniga. Asja teeb keerulisemaks mõnedes kauplustes olev piirang, mitu asja võib proovikabiini kaasa võtta.

Kabiini on riputatud iPadid

Kliendi poolelt on kogemus üldiselt üsna lihtne. Kabiini sisenedes tuleb toodet hetkeks triipkoodilugejale näidata ning seinale kinnitatud iPadi ekraanilt on võimalik sirvida kõiki selle rõivaeseme suurusi ning värve. Ühe puudutusega saab appi kutsuda klienditeenindaja.

Siiski pole tegu päris iseteenindusega, mida toidukauplused järjest enam innovatsiooni nime all esitlevad. Stockmannis tuleb iPadist tellides appi klienditeenindaja reaalne käsi, kes soovitud asjad ostlejale toimetab ning konsulteerib. Töötajad tuleb kabiini juurde just siis kui klient seda ise soovib ja teeb seda mugavalt ning küllaltki privaatselt. Üldhinnang meie proovimise järel on tõesti, et need "nutikad" proovikabiinid muudavad ostlemiskogemuse märksa personaalsemaks ja seeläbi luksuslikumaks.

Stockmanne on Eestis vaid üks ja "nutikaid" kabiine seal ka ainult neli, mistõttu tundub, et suurte kliendimasside korral taolised moodsad kabiinid hästi ei sobi ja oma personaalse teeninduse otstarvet hästi välja ei mängi. Stockmanni müügitoe juht Andres Alango on aga teist meelt ja tema sõnul arendab ettevõte võimalusi, et teenindada suurt hulka kliente. Praegu on kabiinid töös pilootprojektina, mille tulemustest edasised plaanid selguvad. Kui hetkel määrab ostukogemuse meeldivuse sümpaatne klienditeenindaja, siis ehk ühel päeval on meil võimalik ka riidekaupluses nutikalt täitsa omaette hakkama saada.

Töötaja pool: poodlemine kui sõidujagamine

Uus süsteem meenutab kaupluse igapäevatöös justkui sõitjateveoäppe. Proovikabiini iPadis on justkui reisija äpp, mis pakub kliendile võimalusi sirvida tooteid, kutsuda appi klienditeenindaja või tellida temalt proovimiseks uusi rõivanumbreid.

Süsteemi teine pool on teenindajate käes olev iPad. Töötaja autoriseerib end hommikul tööle tulles äpis personaalse QR koodiga. Kood ütleb äpile, kes töötaja on ning kus osakonnas ta töötab. Siis jõuavad tema äppi kõik proovikabiinide kutsed koos infoga selle kohta, millises kabiinis täpselt abi vajatakse, milliseid tooteid soovitakse ning isegi mis keeles teenindust klient eelistab. See on siis justkui sõidujagaja või taksojuhi äpp. Kui üks töötajatest kutse vastu võtab, saavad teised selle kohta taas teate.

Lisaks on koondatud teenindaja iPadi rakendusse erinevad inforessursid, mida teenindajad varasemalt arvutist pidid järele vaatama. Nii võib töötaja kiirelt kontrollida kindla toote laoseisu, värvi- ja suurusevalikut ja seda, kus poodides neid tooteid veel saadaval võiks olla. Samuti näeb ta informatsiooni eri toote suurustähiste kohta ja detaile mõne konkreetse brändi kohta. Teenindaja pääseb läbi äpi ka ettevõtte siseveebi, kus on kogu vajalik informatsioon kampaaniate, soodustuste ning Stockmanni kaubamajas toimuva kohta. Alango sõnul on see hea edasiarendus mobiilseks töövahendiks. "Kui muidu on klienditeenindaja olnud alati arvutiga seotud, siis nüüd on praktiliselt kõik vajalikud töövahendid iPadis koos."

Neli digitaalset proovikabiini on Stockmanni Tallinna kaubanduskeskuses pilootprojektina kasutusel olnud veidi üle kahe nädala. Alango sõnul sai proovikabiinid üles seatud just naistepesu osakonda, kuna see on paik, kus klienditeenindaja abi üpris tihti vaja läheb.

"Klientidel on palju huvi katsetamise vastu. Ei pruugi ollagi konkreetset huvi toodet proovida, aga katsetatakse, kas klienditeenindaja saab ikka kutse kätte või saab teada, mis toodet ma tahan," räägib ta. Ka klienditeenindajad on uue ning lihtsama süsteemi meeleldi vastu võtnud. Tõenäoliselt aitab siin kaasa see, et paljud on igapäevaselt nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamisega harjunud. "Kui nad on arvutis suutnud kasutada meie süsteeme, siis olgem ausad, iPadis on see palju lihtsamal kujul," ütleb Alango.

Eeskuju Soomest, kus 75 iPadidega kabiini

Ainulaadne lahendus on välja töötatud Soomes ja seal kasutatakse seda juba laialdaselt. Kokku on põhjanaabrite juures 75 nutikat proovikabiini, 750 klienditeenindaja iPadi kasutanud ligi aasta jooksul üle tuhande inimese, tehes selle aja jooksul üle 75000 tellimuse.

iPadi-põhist töösüsteemi kasutatakse nii moeosakondades, kodu, kosmeetika ja isegi toiduosakonnas. „Kaardistame ja vaatame, mis toimib hästi, mida on vaja muuta ja kuidas selle kliendid vastu võtavad," selgitab Alango tööprotsessi, mille järel iPade järk-järgult uutes osakondades ka Eestis kasutama hakatakse. „Rakendusvõimalusi on juba praegu päris mitmeid ning tulevikus lahendust edasi arendades tuleb neid veel väga väga palju juurde. See on ka Soomes algusjärgus." Tema sõnul võiks tulevikus kasvõi ostu vormistada otse iPadis. Siis peaks süsteemi kaasama ka kliendi isikliku konto, kuid teoorias oleks võimalik peale toote proovimist lasta klienditeenindaja kaasabil tellida toode otse läbi e-poe endale koju ning saada tšekk enda meilile.

 

Fotod: Tanel Meos

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.