Suur lugu

Kevadel poe kinni pannud Palleteri ostis ära maailma suurimaid erakapitalifonde, äri jätkub uue nime all

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Ekraanipilt Sixfoldi tarkvarast, millega suurettevõtetel on võimalus oma saadetisi jälgida. Foto: Sixfold

Kui veoautodele pilveteenuse kaudu vedusid pakkuv Eesti idufirma Palleter kevadel teatas, et loobus miljonieurosest investeeringust ja paneb firma kinni, siis tundus see nagu teekonna lõpp. Nüüd aga ostis nende tehnoloogia ära üks maailma suurimaid erakapitali fonde, äri jätkub uue nime all Sixfold ja firma palkab Eestis töötajaid.

“Kui me kevadel oma tegevuse lõpetamise kohta blogiposti avaldasime, siis see “plahvatas”, seda jagati ja loeti väga palju. Ja tulemus oli see, et meile tekkis üle tosina ostuhuvilise üle maailma,” rääkis Palleteri asutaja Märt Kelder intervjuus Geeniusele. Nendest kuuega jõudsime konkreetse pakkumiseni meid ära osta. Pakkujate seas oli maailmakuulsaid neljatähelisi startuppe ja kolmetähelisi logistikafirmasid. Mõni oli huvitatud rohkem tehnoloogiast, pea kõik aga meie meeskonnast,” ütles Kelder.

Suvi läbi peeti erinevate ostjatega labirääkimisi kuni lõpuks jõuti tehinguni TPG Capitaliga, maailma ühe suurima erakapitali fondiga. “Valisime lõpuks nemad kuna lepingutingimused ja visioon edasise osas klappisid kõige paremini,” ütles Kelder lisades, et tehingu detaile ja summat, millega Palleter ära osteti, ei avaldata.

Tema sõnul pakkus TPG ka korralikku tuge äri edasiarendamiseks, sest firmal on juba head kontaktid Euroopa logistikasektoris. Teisalt on TPG seotud paljude tehnoloogiaettevõtetega, sest on investor näiteks Uberis ja Airbnbs.

Uus fookus: kauba saajatele parem võimalus saadetist jälgida

Palleteri tegijad asutasid koos TPGga uue ettevõtte Sixfold, mille ärimudel erineb varasemast märkimisväärselt.

“Kui sa Amazonist omale püksirihma tellid, siis eraisikuna on sul üldiselt päris mugav saadetise liikumist jälgida. Samas suurettevõtetel nagu näiteks Coca-Cola, mis saadab iga päev Euroopas välja 1000 rekat kaubaga, sellist võimalust pole,” kirjeldas Kelder probleemi, mida Sixfold lahendama asub.

Lahenduses võetaksegi kasutusele Palleteris välja töötatud tehnoloogia, mida hakatakse pakkuma äriklientidele, kes soovivad oma tarneahelaid jälgida.

Teenuse kolmas osapool on veofirmad, kes ühendades oma veokipargi Sixfoldi süsteemiga, saavad oma klientidele automaatset tarneinfot edastada. “Saamaks täna teada, mis kell üks või teine veok kaubaga sihtkohta jõuab, peab terve ahel inimesi alates tootja logistikust kuni veokijuhini kontrollkõnesid tegema. Ja nii iga päev sadu tuhandeid kordi,” rääkis Kelder. “Samal ajal on auto asukohainfo juba pilves olemas ja vaja on vaid selle põhjal andmeanalüüsi teha ja tulemus õigel ajal õigele inimesele kohale toimetada. Seda Sixfold teebki.”

Erinevalt teistest Eesti taustaga startupidest läheb Sixfold turule hoopis DACH piirkonnas, mis on Saksamaa, Austria ja Šveits. Seal on kõige rohkem teenusest huvitatud suurtootjaid. Ettevõtte arenduskeskus jääb seejuures Eestisse.

Uue ettevõtte meeskond. Foto: Sixfold

Sixfoldi tegevjuhiks on austerlane Wolfgang Wörner, kelle sõnul on firma eesmärgiks saada Euroopa juhtivaks visibility platvormiks — nii nimetatakse valdkonda, mis annab logistikas veostest parema ülevaate.

Palleteri asutajad, kelle hulka kuuluvad Kelderi kõrval veel Tõnu Runnel, Priit Haamer ja Magnus Hiie, jätkavad uue ettevõtte omanikeringis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.