Suur lugu

Suures testis 6 elektrilist linnaratast: milline neist on parim?

Proovime särtsurattaid ja valime nende seast parima.Foto: Shutterstock

Olgugi et renditõuksid paljunevad tänavatel kontrollimatu tempoga, pole õnneks kusagile kadunud ka tavalised jalgrattad. Vastupidi, ka nende elektriseerituse osakaal on jätkuvalt tõusmas. Proovime seekord kuut elektriratast, millest nii mõnigi on tulnud kodumaalt.

Geeniuse tellijale

Erinevalt tillukeste ratastega tõukerattast sobib elekter aitama jalgratast edasi palju ohutumalt. Sest nagu nimigi vihjab, on tõukeratas ikkagi mõeldud tõukamiseks, aga jalgrattaga saab vabalt arendada ka suuremat kiirust. Kergliikuritele rakenduvad seadused kahjuks rataste olemusel vahet ei tee ning maksimaalne motoriseeritud kiirus on igal juhul 25 km/h. Erinevalt elektritõuksist pole aga elektrijalgrattal kiirendiheeblit ning edasiliikumisse on vaja ka ise füüsiliselt panustada, sest mootor on väntamist assisteerivas rollis. Elektrirataste mootori võimsus on piiratud 250 vatiga, aga pöördemomendi doseerimisel on tootjatel vabamad käed, kuniks vattide lubatud arvu ei ületata.

Käesolevasse võrdlusesse jõudis kuus linnaratast, mis siiski ei tähenda, nagu need oleksid täiesti samast kategooriast. Cube Touring Hybrid One on tüüpiline suur linnaratas: püstine sõiduasend, esiamortisaator ja paksud rehvid. Eestimaine ja «õhem» Oolter Eke oleks justkui leitud maalt vanavanemate kuurist. Puhast ameerikalikku nn kruiiserite koolkonda esindavad kaks Electrat. Axel on Ampleri uusim mudel, mis on veidi vähem sportliku sõiduasendiga kui kerge ja peente rehvidega Merida eSpeeder 400 EQ.

Millist mootorit valida?

Mootori tüübilt saab elektrirattad liigitada kaheks: rummusisene või keskjooksu käitav mootor. Kõige «jalgrattalikum» – vähemalt mis puudutab sõidutunnetust – on keskjooksuga kombineeritud mootor, mis on võrdluse ratastest Cube’il ja Electra Townie Path Go!-l. Kui rummumootori pöördemoment mõjub vahetult tagarattale, siis keskjooksumootori puhul liigub mootori pöördemoment läbi kettülekande ehk muutub vastavalt valitud käigule ning võib kokkuvõttes olla rummumootori omast palju suurem.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 208, august 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.