Suur lugu

Testis neli FPV-drooni: kas DJI suudab uue droonitehnoloogia massidesse tuua?

FPV-droonidega paned pähe prillid, millega näed drooni kaamerapilti.Foto: Shutterstock

Kas DJI FPV ehk first person view droon suudab Mavicutele silmad ette teha? Proovisime verivärsket droonileiutist ja lennutasime õhku ka mõned vanemad mudelid.

Geeniuse tellijale

Kes vähegi arvutimängudega kokku puutunud, teab väga hästi, mis on FPV ehk first person view. Eesti keelde on seda terminit keeruline tõlkida. Mõte on selles, et mängija ei vaata «ennast» kõrvalt, vaid kehastub virtuaalseks tegelaseks, kelle nähtu paistab ekraanil. FPV vahendusel saab aga ajada ka muid asju, näiteks juhtida lennukeid või autosid – ja mitte ainult virtuaalselt. Alles hiljuti käis ringi uudis, et Elmo Rent kavatseb teedele tuua juhita autod, mille juht istub toas toolil, vaatab ekraani ja keerab rooli – mis on ju puhas FPV!

Militaarmaailmas pole kaugjuhitav sõjatehnika ammu uudis, aga laiatarbedroonidesse hakkas FPV jõudma umbes kümmekond aastat tagasi. Seni tähendas lennumudelism enamasti seda, et mudelit vaadati eemalt ja juhiti vastavalt nähtule. Tillukeste ja kiiresti liikuvate asjade juhtimine neid eemalt jälgides pole aga üldse lihtne ülesanne. Elektroonika areng muutis lennumasinad nii «targaks», et need oskavad ka ise õhus püsida, ilma et piloot pidevalt pulti näpiks – sellised on kõik tänapäevased multikopterid ehk droonid. Kaameradroone, mille sünonüümiks on kujunenud Hiina firma DJI, sai ja saab ju tegelikult ka juhtida ka n-ö FPV vahendusel, vaadates videopilti nutiseadme või puldi ekraanil maa peal, kuid see pole siiski FPV selle päris õiges tähenduses.

Lihtsam ja loogilisem

Reaalajas pilti vahendava kaamerasüsteemi lisamine droonile muutis piloteerimise mõneti palju loogilisemaks, et mitte öelda lihtsamaks. Enam ei tulnud mõelda, mispidi droon parajasti õhus on ja kus suunas mingit kangi on vaja liigutada, sest virtuaalselt istus piloot ju ise lennumasina juhikohal. Küll aga oli ja on väga oluline see, kui kvaliteetselt ja viivituseta jõuab droonipilt maapealse piloodini. Digitaalsete videoedastusprotokollide probleem on enamasti just viimasega: kvaliteet on suurepärane, aga pilt ei jõua vaatajani päris «kohe», vaid mõne sekundikümnendiku võrra hiljem. Kui aga kiirused on suured, siis tähendab sekundikümnendik mitut meetrit. Nii baseerub n-ö klassikaliste FPV-droonide videosüsteem tänaseni analoogsidel, mis tähendab küll täiesti viibeta pilti, aga tagasihoidlikumat kvaliteeti. Kui on soovi FPV-drooniga filmida ja tulemuse kvaliteet on oluline, tähendab see kvaliteetse lisakaamera kinnitamist droonile.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 195, juuli 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.