Suur lugu

Wolt ütleb nüüd Eestis restoranidele, millised toidud ja mis hinnaga neil menüüs peaks olema

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Wollti ärijuht Patrick Studener ja Baltikumi haldur Liis Ristal. Foto: Geenius

Veidi enam kui aastaga on Wolt tõusnud eestlaste seas üheks populaarsemaks toidutellimise rakenduseks. Peale võimaluse toit koju või kontorisse tellida on aga nad loonud ka restoranide statistikaplatvormi.

Wolti ärijuhi Patrick Studeneri sõnul on neil kaks meeskonnaliiget, kes päevad läbi suhtlevad restoranidega ja annavad neile infot.

“Pakume restoranidele välja näiteks soovituse lisada lõunamenüüsse kindla hinnaklassiga toit, kuna just see hinnaklass on sel kellaajal inimeste seas kõige populaarsem. Kui nad meid kuulanud on, on see toit sageli lõuna ajal ka kõige populaarsem,” räägib ta.

Muidugi teavad ka restoranid ise, mis nende klientidele meeldib, aga neil puudub juurdepääs suuremale pildile. “Võlu peitubki just selles, et Woltil on ligipääs kümnetele ja sadadele restoranidele ja tuhandetele klientidele, samas kui restoran teab heal juhul vaid seda, mida nende kliendid enam süüa armastavad,” märkis Studner.

“Seda võib kitsendada ka ühe kindla toiduaineni. Meie haldurid on restoranidel soovitanud lisada menüüsse näiteks lõhesalateid, kuna need on populaarsed just lõuna ajal,” toob ta näite.

Maksimaalne efektiivsus

Studener räägib, et Wolti eesmärk on killustunud toiduäppide maastikule veidi korda luua ja see kõik loob kolme osapoolega süsteemi, millest Wolt koosnebki. Nendeks on Wolt ise, restoranid ja kullerid, kes toidukohale viivad.

“Sa tahad näiteks neljapäeva õhtul süüa, nii et sina oled klient ja tellid toidu. Siis on restoran, kes sinu tellimuse vastu võtab ja toidu valmis teeb. Ja lõpuks on kuller, kes toidu kohale toob,” selgitab Studner ning lisab, et Wolt tegeleb pidevalt kõigile osapooltele maksimaalse efektiivsuse tagamisega.

Kullerite efektiivsus on maksimaalne – kuller astub restorani sisse täpselt hetkel, mil toit valmib, kliendi juurde jõudes teab kuller juba, kuhu ta järgmisena sõidab. “Meie süsteem arvutab kulleri teekonda ümber iga mõne sekundi tagant, nii, et kuller võtaks vastu tellimusi endale võimalikult lähedalt ning viiks samuti lähedale,” selgitab Studener.

Kullerid teenivad tunnis 9 eurot

Wolti kullerid saavad töötasu vastavalt tellimustele, aga ka sellele, kui kaugele nad toitu kohale viima peavad. See on ka põhjus, miks osade restoranide kohaletoimetamise hind on kallim kui teistel.

“Sa saad alati valida, et tellid lähedal asuvast restoranist süüa. Aga kui sa näiteks elad Viimsis ja soovid midagi head Vanalinnast, siis pead sa selle eest ka juurde maksma, lisaks on see aus kullerite suhtes,” räägib Wolti Eesti osa juht Liis Ristal. Tema sõnul teenib Eestis töötav Wolti kuller keskmiselt 8,5 kuni 9 eurot tunnis.

On teada mitmeid juhtumeid, kus Uberi juhid on saanud hakkama kuritegude ja illegaalsete tegudega. Toidu puhul tekib aga küsimus, mis saab siis, kui kulleril on külmetus ja ta saabub kohale pisikute pilves nii, et pisikud on ka toidu sisse pugenud? Wolti kulleritel tervisepabereid ei ole.

Ristal selgitab, et iga kuller peab enne töö alustamist kontorist läbi minema, et vajalik varustus võtta. Siis kontrollitakse ka, et kuller on terve ja suudab oma tööd teha. “Meie kullerid ei tegele ka toiduga,” selgitab Ristal. “Neil ei ole lubatud puudutada sinu toitu, ega avada konteinerit, milles on toit.”

 

 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.