Helmes otsib ambitsioonikat tarkvaraanalüütikut, kes oskab tõlkida kliendi soovid arendajatele sobivasse keelde

Helmese kontorist leiab kõike, mida ühe moodsa IT-firma majast leida soovid.

Eesti juhtiv tarkvaraarendusega tegelev firma Helmes otsib oma meeskonda tarkvaraanalüütikut, kes on Helmese projektide üks olulisemaid lülisid ja tiimi üks kandvamaid rolle. Helmeses töötamisest ja analüütiku töö eripäradest vestlesid Geeniusega ärisuunajuhid Kristjan Männik ja Deniss Ojastu ning Helmese värbaja Mariana Mutso

Mis sorti ettevõte Helmes on?

Tegeleme ärikriitiliste lahendustega, alustades avalikest teenustest ja mobiilirakendustest, lõpetades rahvusvaheliste ettevõtete piiriüleste süsteemidega. Seda nii logistika, telekomi, panganduse kui meditsiinisektoris. Kuigi Helmes pole tootefirma, siis aastate jooksul on toimunud ka spin-offe, kus mõni meie meeskond on oma lahenduse edukalt tooteks muutnud.

Olulisem sellest, mida me teeme, on see, kuidas me asju teeme. Helmest eristab paljudest muudest ettevõtetest meeskondade väga suur autonoomia.

Vaata lisaks: Helmese tutvustus

Otsite oma meeskonda analüütikut. Kes ta teie ettevõttes on ja mida ta tegema hakkab?

Analüütik on lüli Helmese arendusmeeskonna ja kliendi vahel. Lihtsustatult on tema see, kes tõlgib kliendi soovid arendajatele sobivasse keelde. Analüütik aitab aru saada, mida kliendil vaja on ning loob sisendi arendusmeeskonnale. Ta aitab luua prototüüpe ja valideerib kliendiga loodud lahendust.

Mõnes tiimis on töö tasakaal pigem ärianalüüsi poole, mõnes pigem süsteemianalüüsi poole kaldu. Analüütikul on Helmeses väga kandev roll ning selle vastutusega kaasneb ka võimalus oma tööd korraldada vastavalt oma äranägemisele. Samas ei tasu üksi jätmist karta – maja on täis suure kogemustepagasiga kolleege, kes alati valmis abistama.

Sõna „analüütik“ võibki seejuures olla veidi eksitav – ta ei ole ainult inimene, kes tegeleks arvudega ja raportite kirjutamisega, ta on väga oluline lüli, kes suhtleb aktiivselt nii kliendi, kui ka arendusmeeskonnaga.

Vaata lisaks: Milline roll on analüütikul Helmeses ja miks see roll on ülioluline?

Seega peaks olema analüütik suhteliselt laiade oskustega? Mida te temalt ootate?

Me ootame, et meie analüütikud oleksid inimeste inimesed, kes tunneks ennast kindlana nii kliendiga suheldes kui ka arendustiimiga spetsiifilisemaid teemasid arutades. Samas ei tohiks nad karta dokumentatsiooni, andmemudeleid või prototüüpe. Meie jaoks on tähtis, et inimest huvitaks tehnoloogia, tootearendus ja selle arhitektuur ehk kuidas suuri asju päriselt ehitatakse.

Meie parimad analüütikud suudavad kergelt liikuda suure pildi ja detailanalüüsi vahel. Nad julgevad pakkuda oma lahendusi nii klientidele kui ka arendustiimile. Nad on intelligentsed, uudishimulikud ja “getting things done” mentaliteediga.

Täna on meie meeskonda vaja just varasema kogemusega analüütikut, kellelt ootame, et ta oleks tarkvaraanalüütiku rolliga kokku puutunud vähemalt paar eelnevat aastat.

Mis valdkondades see inimene tööle hakkab?

Täna otsime me inimesi telekomi, kaubanduse, logistika ja meditsiini valdkondadesse. Võimalusel laseme tööle tulijal endal valida.

Ajalooliselt oleme tööle võtnud nii inimesi, kellel on sektori taust olemas, kui ka neid, kes on tahtnud valdkonnavahetuse ette võtta. Oluline on, et inimest üks neist valdkondadest huvitaks ja tal on soov vastavasse sektorisse süvitsi sisse minna.

Kirjeldage üht tööpäeva analüütiku ametis.

Ühel tüüpilisel päeval võiks analüütik osaleda tiimi hommikusel koosolekul ja pidada paar kohtumist kliendiga. Kliendikohtumisel hindab analüütik uusi nõudeid, täpsustab pooleliolevaid funktsionaalsuseid ja tutvustab valminud lahendusi.

Talle jääb aega ka tööks tiimiga – küsimustele vastamiseks, tööülesannete jagamiseks ja koostöös arhitektiga tehniliste valikute üle otsustamiseks.

Lisaks on tal “vaikne aeg”, kus ta saab kliendi sisendit dokumenteerida, lahendusi välja mõelda, prototüüpe luua või end järgmiseks kohtumiseks ette valmistada.

Vanemanalüütikud reisivad aeg-ajalt, enamasti Skandinaaviasse, et keerulisemaid teemasid kliendiga arutada. Otselennuga sinna ja otselennuga tagasi.

Kas seda tööd saab kaugtööna ka teha?

Kuna meil on väga palju tööd rahvusvaheliste klientidega, on kaugtöö kliendiga igapäevane.

Viimasel ajal on läinud populaarseks kodukontori päevade tegemine ja see on iga töötaja oma otsus. On ka juhtumeid, kus analüütik töötab lühikesi perioode teisest riigist.

Üldjoontes on tiimitöö kõige efektiivsem, kui analüütik on enamuse ajast oma tiimi lähedal.

Milline on teie kontor?

Siin oleme me ausalt öeldes nagu iga teine tänapäevane IT-ettevõte. Tegevusi kontoris jagub.

Meil on mitmekülgsete võimalustega lounge ja puhkealad, saab mängida lauatennist, piljardit ning sportida, käib massöör, toimuvad rühitreeningutunnid ja ühised võimlemised füsioterapeudi juhendamisel.

Palju pakub ka Ülemiste linnak ise. Näiteks üks tiim kasutab lõunapausi lisaks kõhu täitmisele ka toonuse tõstmiseks. Vahest kasutatakse välijõusaali võimalusi, et ka peale lõunat energiat jaguks ja produktiivsus ei langeks.

Kontoris on pidevalt uueneva erialase kirjandusega raamatukogu. Põneva, näotuvastusel põhineva, laenutuse lahenduse kohta saab vaadata videot.

Mida te tiimides veel lõbusat ja töövälist teete?

Meil toimub majas üritusi väga palju. Suures plaanis võib need jagada:

  • Tiimiüritused. Tiim ise otsustab, mida põnevat teha ja kui tegevus paigas, siis tehakse koos ära.
  • Ärisuuna üritused. Kuna ühes ärisuunas on mitu tiimi, siis aeg-ajalt tehakse miskit koos – näiteks käiakse matkamas.
  • Kliendiüritused. Kutsume kliendid Eestisse või sõidame neile külla. Arutatakse ühiseid strateegilisis suundi ja suheldakse ka veidi vabamas õhkkonnas.
  • Hobidega seotud üritused. Kuna Helmese inimestel on palju huvitavaid hobisid, siis sellest sündis põnev idee, kus kolleegid tutvustavad oma hobisid üksteisele. Seeläbi tutvuvad inimesed nii omavahel kui ka õpivad uusi asju.
  • Helmese üldised üritused. Uusaastagalad, inspiratsiooninädalad ning suvepäevad kõikide ettevõtte töötajate jaoks.

Kui inimene teile tööle tahab tulla, siis mis on teie värbamisprotsess?

Suur tegutsemisvabadus eeldab inimeste täielikku usaldamist ja see omakorda peegeldub ka valikuprotsessis. Helmesesse inimesi valides lähtume palju ühiste väärtuste olemasolust.

Helmeses on vähemalt kolme kohtumise tava – see võimaldab meil teineteisega erinevate nurkade pealt tuttavaks saada ning ühtlasi meie maja inimesi tutvustada. Nii kandideerijale kui ka meile on oluline, et inimene tuleks just sellisesse keskkonda ja organisatsiooni nagu ta soovis.

  1. Esimene samm on üldisem tuttavaks saamine ning ootuste kaardistamine. Vaatame teineteise väärtushinnangutele otsa ja proovime leida ühisosa.
  2. Teisel korral saame tehniliselt tuttavaks, viime läbi analüütikule suunatud tehnilise ülesande, mis võimaldab kandidaadil end hetkeks Helmese analüütiku rolli panna. Meie jaoks on taas oluline anda aus pilt analüütiku rollist. Kohtumisel osalevad analüütikute kompetentsijuht ning ka konkreetne värbav juht. Räägime ka detailselt vabast ametikohast (kliendid, projektid, tulevikuplaanid).
  3. Kolmas kohtumine on juba tingimuste läbirääkimine ning tiimiga kohtumine. Meie jaoks on oluline, et liituva inimese ning meeskonna vahel tekiks hea keemia. Enamasti toimub viimane kohtumine vabamas õhkkonnas, näiteks lõunalauas.

Vahel võib olla olukord, kus otsime inimesi erinevatesse tiimidesse. Helmese struktuurist tulenevalt võib värbamisprotsess selle võrra pikemaks muutuda, sest sellisel juhul on mõistlik tutvuda erinevate värbavate juhtidega. Kandidaadi jaoks võib pikem värbamisprotsess tekitada siiski pigem positiivse olukorra, kus ta saab lõpus ise paremini sobiva meeskonna/projekti/valdkonna valida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.