Palleter tahab Techstarsi abiga teha revolutsiooni autotranspordis

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
palleter1-crop.jpg

Sel korral räägime "Nädala idufirma" rubriigis iduettevõttest Palleter,mis soovib muuta veoautotranspordi efektiivsemaks jamugavamaks. Küsimustele vastavad firma toote eest vastutav disainer Tõnu Runnel ja tegevjuht Märt Kelder.

Mis on teie suur idee?

Täidame rekkad teele jääva kaubaga. Täna on iga neljas rekka Euroopa teedel tühi, sest võõrsil kojusõiduks kaupu leida on keeruline.Et piisavas koguses veofirmasid ja kaubasaatjaid süsteemi saada,alustasime sellest, et ehitasime valmis moodsa ja võimsa tasuta pilveteenuse, millega veoettevõtted oma igapäevatööd hallata saavad. Tellimused, kliendid, veodokumendid ja arved kõik ühes kohas.Edaspidi saame samadele ettevõtetele tööd ja kaupu juurde tuua.

Kes on tegijad ja mis on nende taust?

Palleteri veab sama kolmene meeskond, kes varemalt on koos üles ehitanud Voo veebiteenuse ning asutanud Fraktali disainibüroo.Tegevjuht on Märt Kelder, Skype'i pikaajaline tehniliste tiimide juht ning hilisem Taxify investor. Toote eest vastutab disainer ja ettevõtja Tõnu Runnel ning tehnilist osa veab Priit Haamer, Voo tehnoloogiajuht.

Kes on investorid ja kui palju nad firmasse juba raha on pannud?

Viimased kaheksakuud oleme toodet ehitanud oma kulu ja kirjadega. Nüüd oleme rääkimas läbi esimest rahastusringi, mis aitaks toote turule tuua ning ettevõtet ja selle tiimi järgmised poolteist aastat üles ehitada.

Saite äsja sisse Saksamaal toimivasse idufirmade kiirendisse Techstars. Miks see Palleterile oluline on?

Techstarsi pääsemine on Palleterile oluline mitmest seisukohast.

Esiteks saame Techstarsi võrgustikust nõu, kontakte ja abi turuletulekuks Euroopa suurimatel veoturgudel: Saksamaa, Hispaania, Prantsusmaa, Holland, Poola, Inglismaa ja nii edasi.

Teiseks saame läbi Techstarsi ligipääsu Euroopa juhtivate varase faasi riskikapitalistidele. Palleteri vastu on huvi olnud suur juba enne meie esinemisi Latitude 59 ja Arctic 15 konverentsidel. Probleem, mida lahendame, on autovedude sektoris põletav. Selle lahendamine eeldab aga keskmisest suuremat investeeringut algfaasis. Sellepärast vaatame ka Euroopa juhtivate fondide suunal, kelle jaoks suuremad panused julgete ideede teostamiseks on tavalised.

Millega te raha hakkate teenima?

Teenime raha, kui suudame oma veofirmadest klientidele rohkem tööd — vedamist vajavaid kaupu — pakkuda. Saame sellise lisateenistuse pealt väikse vahendustasu.

Miks olete just teie see üks kümnest idufirmast, mis ei lähe pankrotti?

Meil on hästi selge ja lihtne ärimudel. Võitlema ei pea me niivõrd mitte pankroti- kuivõrdväikseksjäämise ohuga.

Mida teil täna kõige rohkem vaja on?

Otsime rahastust, et järgmise 18 kuu jooksul teenus Põhjamaades ning Saksamaal käima saada. Selleks ehitame umbes 15-liikmelise parimatest programmeerijatest, logistikutest ja müügimeestest koosneva meeskonna. 2007 aastal alustasin ma [Märt Kelder, Palleteri tegevjuht – toim.] Skype'is videokõnede arendusmeeskonna loomist. Viieaasta jooksul õnnestus meil Tallinnas ja Stockholmis üles ehitada oma valdkonna tippudest koosnev 40-liikmeline tiim, mis lõi parima videokonverentsitehnoloogia maailmas. Me kordame Palleteriga sama. Kui teil on huvi töötada koos oma valdkonna parimatega ning aidata luua süsteem, mis aitab autotranspordis säästa miljardeid eurosid igal aastal, siis võtke julgelt ühendust.

Mida te järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

Toome oma toote turule — esmalt arvatavasti Põhja- ja Baltimaades.

“Nädala idufirma” on rubriik, kus me tutvustame igal nädalal mõnd põnevat Eesti idufirmat, kes tahab maailma muuta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.