Apple

Lihtne uusaastalubadus: joonistan iga päev kolm ringikest

Rubriiki toetab

Apple Premium Reseller
Suurim valik Eestis.
Tutvu tootevalikuga!

Siin on sulle hästi lihtne uue aastalubadus, kaubapeale klišeeline ka. Proovi nii, et saad oma Apple Watchil kõik aktiivsusringikesed täis. Ma proovin just ja ülbelt äge on.

Täna täitus mul 38-s järjestikune päev, mil olen oma aktiivsusnormi täis saanud. Lisaks aitab see inimestega suhelda, sest aegajalt kästakse sul laua tagant püsti tõusta ja ringi jalutada. Aga võtame sammu tagasi ja vaatame, mis moodi Apple Watch aktiivsust mõõdab. Sisuliselt näidatakse sulle oma liikumisnorme kolme ringina: liikumine, treening ja seismine.

Esimene on väga lihtne. Nii kui vähegi liigutad, lisab Apple Watch natukene päevas aktiivselt põletatud kalorite kuhilasse kaloreid. Minul põletab selline hästi laisk pühapäev, kus rullid diivanil ja vahid telekat, umbes 300 aktiivset kalorit. Suhteliselt vähe, aga kusagilt peab ju alustama. Kui see tundub liiga suur number, saad Apple Watchi Activity äpis ekraanile tugevalt vajutades määrata oma päevaseks põletusnormiks ka 10 kalorit. Aga see on natukene nagu spikerdamine, sest pärast dušši all käimist ja kohvi tegemist oled päevanormi juba kolmekordselt ületanud. Seega vaata endale otsa ja pane sinna realistlikum eesmärk.

Teine ring on treening ja seda loetakse minutites, mis on 30 minuti peal päevas. Treeninguks loeb nutikell veidi pikemaajalist aktiivset tegevust. Näiteks trepist üles kõndides võib ta logida paar minutit trenni. Aga mitte igavesti: mida aktiivsemalt sa igapäevaselt liigud, seda rohkem on sul vaja vaeva näha, et trenniminuteid täis saada. Julm ja halastamatu, aga samas aus algoritm.

Kolmas ringike jälgib seismist ja eeldab, et sa seisad ja liigud igas tunnis vähemalt minuti. See pole ausalt palju, korra kempsus käia ja köögis klaas vett valada. Või siis arvuti tagant tõusta ja veidi ringi vaadata, et mida kolleegid netist vaatavad? Kui sa tunni jooksul liigutanud ei ole, koputab kell sulle tunni 50. minutil randmele, et on aeg liigutada.

Aktiivsusrakenduses on ka hulk auhindu ja muud ilutulestikku, mida saab endale võita. Seitse järjestikust liikumisnormi. Perfektne nädal, seisid iga päev, jess! Põletasid kaks korda rohkem kaloreid, kui vaja, ja nii edasi. Samuti pakub kell aegajalt välja ka igakuiseid eesmärke, näiteks minu oma ütles, et kui ma jaanuaris üle 10000 kalori põletan, saan mingi kleepsu.

Lisaks loomuliku aktiivsuse jälgimisele on kellal veel ka Workout rakendus, milles saab panna kella konkreetset treeningut jälgima. Jooksmised, rattaga sõidud, ujumised ja muu on kõik jälgitavad ning loomulikult lisatakse need su päeva liikumisnormile.

Aga miks mitte võtta uue aasta lubaduseks kolm ringi iga päev täis saada? See ausalt pole üldse nii raske.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.