7 meilietiketi reeglit mida iga B2B turundaja peaks teadma

Kas sa teadsid, et ligikaudu 60% kõikidest B2B turundajatest usuvad, et meiliturundus on kõige efektiivsem turunduskanal tulemuste loomiseks. 

Pole kahtlustki, et meiliturundus mängib suurt rolli kliendikommunikatsioonis, müügivihjete genereerimises ja ettevõttelt ettevõttele (edaspidi lühend B2B) müükide genereerimises. 

Kuid kui su meilid ei ole täpselt koostatud, võid pigem kliente kaotada ning kahjustada oma ärisuhteid. 

Selles artiklis vaatame üle 7 meilietiketi nõuannet, mida iga B2B turundaja peaks teadma, et mitte astuda meiliturunduse ämbritesse. 

1. Kasuta professionaalset meiliaadressi 

Kui saadad välja turundusmeile, on väga tähtis, et oleksid professionaalne ning su meilid näeksid välja ka professionaalsed. Seetõttu peaksid saatma oma meile alati professionaalselt ärimeililt. 

Saates turundusmeile meiliaadressilt, mis on üldkasutatava pakkuja platvormil, võid mõjuda ebaprofessionaalselt teistele ettevõtjatele ning mõningatel juhtudel võidakse su meile lugeda ka spämmiks või petumeilideks. 

On väga hea mõte veenduda, et igal kliendiga suhtleval tiimiliikmel on professionaalne meiliaadress, mida saab kasutada turundusmeilide saatmiseks ja kliendiga suhtluseks. 

2. Kasuta alati tervitust ja professionaalset meiliallkirja 

Tänapäeval pole väga oluline olla üliformaalne meilisuhtluses. Tervitused nagu “Hei” ja “Kuidas läheb”, on üsnagi tavalised ning ettevõtted võtavad neid väga hästi vastu. Kuid, kui need ära jätta, siis see võib mõjuda ebaviisakana. 

Kui sa ei kasuta tervitusi ja meiliallkirja, jätad liigselt kiirustava mulje ja kliendil võib tekkida tunne, et sa ei soovi panustada sellesse suhtlusesse.  

Seega ole kindel, et sa alati lisad sõbraliku ja professionaalse tervituse meili ülaossa ning lisa professionaalne, kuid ka sõbralik meiliallkiri, mis loob lugejasse tunde, et tema vastus on oodatud. 

3. Personaliseeri oma meile nii palju kui võimalik. 

Meiliturunduse statistika näitab, et personaliseerimine suurendab klientide kaasatavust ning parandab kliendisuhteid. Umbes 75% turundajatest märkis, et personaliseerimine tõstis meili kaasatavust ning just seetõttu ongi väga oluline personaliseerida oma kampaaniaid B2B turunduses.

Personaliseerida on lihtne, näiteks kasuta oma meilikontakti adresseerimisel tema nime üldise tervituse asemel ning samuti saad seda teha veel mitmel erineval viisil.  

Personaliseerimine ei pea võtma liiga palju aega. Mitmed meiliturunduse automatiseerimise tööriistad on juba oma protsessidesse personaliseerimise variandid lisanud, mistõttu on personaliseerimine vägagi lihtne. Hea meilietiketi kohaselt on kasulik personaliseerida oma meile ning seeläbi tõsta ka oma müüke ja müügivihjete genereerimist. 

4. Saada alati koosolekute ja kokkusaamiste kinnitused 

B2B kokkusaamiste kokkuleppimine võib olla omaette väljakutse, kui töötad korraga mitmete klientidega ning see võib muutuda sinu jaoks keeruliseks. 

Kui sa oled kokku leppinud kokkusaamise, kas näost-näkku, telefoni teel või zoomi kõne teel, on viisakas see kinnitada meiliga. 

Meilikinnitus aitab sul oma kokkusaamiste graafikud paika seada, kuid on kasuks ka sinu kliendile – kas siis meeldetuletusena või lisainfo vaatamiseks. 

Jäta meelde, et väga suure tõenäosusega on ka sinu klient ettevõtja või turundaja ning ka temal on palju erinevaid kokkusaamisi, mida peab jälgima, seetõttu on hea, kui sina ise võtad initsiatiivi ning leppides midagi kokku, saadad ka selle kohta meili. 

5. Vasta meilidele kiirelt 

B2B äris võivad asjad muutuda ülikiireks sekunditega. Kui sul on väga palju potentsiaalseid kliente kellega suhelda, turunduskampaaniaid mida juhtida ja teisi tiimiliikmeid kellega koos töötada, on lihtne kaotada kontrolli oma meilide üle. 

Kuid jättes vastamata olulistele meilidele kiirelt, riskid oluliste müügivihjete kaotuse ja kliendisuhete rikkumisega, seega õigeaegne meilidele vastamine peaks olema sinu prioriteet. Võta maksimaalselt 24 tundi, et vastata oma postkasti tulnud meilile. 

Isegi kui sa ei saa täpselt vastata või vastupidi, on sinult vaja mitmeid lisaliigutusi, siis anna vähemalt realistlik ajakava selle kohta, millal sa kliendi sooviga tegeled. Samuti, kui sa plaanid olla kontorist eemal rohkem kui 24 tundi, siis pane kindlasti tööle automaatvastaja, mis aitab su meilid õiges töövoos hoida. 

6. Väldi liigsete turundusmeilide saatmist

Saates välja liigselt turundusmeile, mõjud pealetükkivana oma meilikontaktide jaoks. Enamik inimesi loeb liigseid turundusmeile spämmiks ning on hea tava saata maksimaalselt 1 turundusmeil päevas. 

MarketingSherpa poolt tehtud uuring leidis, et enamik meilisaajaid eelistab saada turundusmeile või tooteid tutvustava sisuga meile kord kuus. Ehk siis, kui saadad välja turundusmeile, oleks hea seda teha maksimaalselt 1-2 korda kuus. Kui kahtled, millal saata turundusmeile, siis vaata siit lisainfot

7. Segmenteeri oma turundusmeile

Kui sa oled see inimene, kes saab väga palju meile päevas, siis sa tead, et pole midagi hullemat kui saada seosetuid turundusmeile, mis risustavad sinu postkasti. Samamoodi tunnevad ka sinu meilikontaktid. 

Selleks, et mitte tülitada oma meililisti üleüldiste turundusmeilidega, segmenteeri oma liste, et inimesed, kes näevad su turundusmeile ja sisu, näeksid seda, mis on neile oluline. Sa võid segmenteerida inimesi demograafia põhjal või ka nende ostuvalmiduse põhjal. 

Näiteks, kui mõni potentsiaalne klient on juba sinu müügitunnelis ning talle on tehtud ülevaade sellest, mida su ettevõte pakub, siis sa ei pea talle saatma meile, et tutvustada, mida su äri teeb. 

Mitmed meiliturunduse platvormid pakuvad võimalust täpselt segmenteerida oma meililiste, seega ei pea see sinult endalt võtma väga palju aega, et käsitsi teha segmenteerimist. 

Siin toodud 7 meiliturunduse etiketi nippi on vaid üks väike osa meiliturundusest, mida iga B2B meiliturundaja peaks teadma ja järgima. Võttes need alguseks ja lugedes lisa Smaily.com meiliturundusplatvormilt, saad lihtsalt ja kiirelt endale üles ehitada hästi toimiva meilisüsteemi. 

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.