Viimastel aastatel on üha enam hakatud rääkima suhtlusvõrgustike tähtsusest ehk networking‘ust, eriti kui asi puudutab ärilist edukust. Edukate inimeste jaoks on tihti sotsiaalne kapital ehk nende tutvusringkonnas olevate erinevate inimeste olemasolu palju olulisem kui rahaline kapital.
Sellest kõigest on juba mõni aeg tagasi aru saanud ka Põhjamaades ja Eestis tegutsev IT-ala ettevõte Solita, mille tegevusalade alla kuuluvad tarkvaraarendus, big data, pilveteenuste ja teenuste disain. Oma valdkonnas juba rohkem kui 24 aastat tegutsenud ettevõtte jaoks on partnersuhete loomine ja hoidmine saanud üha olulisemaks, mistõttu lükati mõni aeg tagasi käima projekt, mis on just ettevõtte partneritele mõeldud.
“Kui enamasti oleme koostööd teinud firmadega, kus töötab vähemalt 50 inimest, siis nüüd saadakse üha enam aru, et spetsialiseerunud valdkondadega tegelevad firmad võivad olla väga väikeste meeskondadega, näiteks isegi alla kümne inimese,” sõnas Harri Kulmala, Solita partnervõrgustiku juht.
Friends of Solita – uudne lähenemine, mis ühendab suuri ja väikeseid firmasid
Harri juhitud Friends of Solita (Solita Sõbrad) projekt on tänasel päeval oma sektoris üpris omalaadne nähtus, millele päris sarnast turult naljalt ei leia. “Kõikidel firmadel, kellega me koostööd oleme teinud, on võimalus meie programmiga liituda,” ütles ta.
Solita partnervõrgustiku eesmärk ja mõte on väga lihtne – viia kokku spetsiifilisi teenuseid või oskusi vajav klient ja spetsialist, kes neid pakkuda suudab. Kusjuures fookus on just nimelt mõnele kindlale valdkonnale – näiteks küberturvalisusele – spetsialiseerunud väiksemad firmad.
“Ütleme, et Rootsi firma, meie klient, pöördub meie poole palvega Salesforce’i integreerimiseks. Kui tunneme, et meie jaoks jääb see ülesanne kaugeks või tuleks oskustöölised ja -teave sisse osta, viime parema meelega kliendi kokku mõne meie partneriga, kes sel alal juba kogenud,” selgitas Kulmala.
Kulmala rõhutab, et Friends of Solita võrgustik ei ole tavapärane allhange, kus suurfirma ostab mõnelt ettevõttelt vajalikud teenused sisse. “Protsess on väga lihtne. Klient esitab soovi, Solita vaatab, kas mõni partner oleks selleks sobilik – saadab pakkumise partneritele ning viib kliendi ja partneri kokku. Pakkumine ja lepingud tehakse Solita poolt ehk toimime lisaväärtust pakkuva middleman’ina.”
Eesmärgiks on luua väärtust nii kliendile kui ka partneritele
Kõik säärased tööpakkumised jõuavad Solita vahendusel kogu partnervõrgustikuni, mitte ainult paarile valitud ettevõttele. Asja mõte seisneb selles, et partnerid saavad ise otsustada, kas antud ülesanne ühtib nende valdkonna, plaanide ja võimekusega. “Partnerid ei võistle omavahel. Näiteks kõik IT-turvalisusega seotud pakkumised jõuavad kõikide firmadega, kes IT turvega tegelevad.”
Projektiga liitunud firmade jaoks on väärtuseks mõistagi uute klientide leidmine ja ka oma maine ehitamine. “Partner ei ole siinkohal lihtsalt alltöövõtja, kes vahepeal asju teeb, kui meil endal võimekust või aega napib, vaid võrdõiguslik osapool, kes saab kliendile väärtust luua,” rääkis Kulmala.
Partnerite jaoks avaneb läbi võrgustiku mõistagi võimalus teha koostööd uute ja nimekate klientidega, kes kindlasti firma CV-le juurde annavad.
Kogu protsessi lihtsuse tagamiseks on Solita eesmärk teha kõik pakutavad tööülesanded võimalikult selgeks, et “partnerfirmad ei peaks hakkama ise leiutama, kas see pakkumine nende tegevusega ühtib või mitte”. Kui pakkumine võrgustikku jõuab, on seal juba välja toodud vajalikud tehnoloogiad ja oskused, mida projekt endast kujutab ja mida klient täpselt soovib.
Märksõnadeks on lihtsus, kiirus ja läbipaistvus
“Teeme kõik selle nimel ise ära, et partneritel oleks lihtne näha, kas see võimalus neile sobib. Ainuke asi mida me koostööpartneritelt soovime, on see, et kui neile sobiv tööpakkumine laekub, siis nad annavad sellest märku,” sõnas partnervõrgustiku juht. Lihtsust rõhutas Kulmala ka lepingutest rääkides.
“Et asi toimiks võimalikult lihtsalt ja kiirelt, on vaja väga selgeid lepingutingimusi, mistõttu on meie koostööleping tõesti lightweight (kerge),” sõnas Kulmala. Hinnastuse osas on samuti eesmärgiks läbipaistvus. Iga partneritele saadetud pakkumise juures toob Solita välja, palju ollakse nõus maksma.
“Me ei taha mingeid bullshit koosolekuid, kus midagi ei saavutata. Tahame, et partnerid tegelikult ka olulistesse küsimustesse oma sisendi annaksid ja aitaks meid valdkondades, millega me ise tuttavad pole.”
Seni on kiireim tulemus olnud paar tundi, alates kliendi esitatud soovist kuni selleni, et on leitud firma, mis on nõus töö vastu võtma. Sedasi tegutsedes ei pea pool aastat läbirääkimisi pidama, et kas ikka tuleb see tööots. Pigem võib arvestada paari nädalaga.
Loe Solita ning ettevõtte partnersuhete projekti kohta lähemalt siit!