Klientide tagasiside kogumine: nipid meiliturundusest

Tarbjatena loeme tihti tagasisidet, et teha enda jaoks läbimõeldud ostuotsuseid. Otsime tagasisidet, et aru saada, kas toode töötab nii nagu lubatud, aga ka infot, kuidas teised on tootega rahule jäänud. Tarbijana otsime me kinnitust, kas toode või teenus töötab nagu seda on reklaamitud.

Turundajatena väärtustame jäetud tagasisidet, sest see on oluline äritulemuste saavutamiseks. Selles artiklis vaatlevad Smaily eksperdid täpsemalt kliendi tagasiside e-kirju, ning seda, kuidas neid koguda meiliturunduse abil.

Mõjuta kliendi tarbimise otsuseid

Tagasisidel on tugev mõju kliendi ostuotsusele. Vastavalt Statista 2019. aastal uurimistööle, 93.4% digitaalsetest ostlejatest üle maailma loevad tagasisidet enne kauba ostmist tundmatult müüjalt. Tagasiside võib tõsta müüke ning luua klientidega usalduslikke suhteid. Tagasiside puudumise või negatiivse tagasiside korral, võib tulemus olla hoopis vastupidine.

Siiski, on leitud et kui sa liidad kliendi tagasiside tema tehinguga, võid oma tagasisidet ja hinnanguid märkimisväärselt tõsta ning luua oma ettevõttest sotsiaalmeedias tunduvalt parema pildi. 

Tagasiside aitab otsimootori tulemusi parandada

Tagasiside on väga oluline just seetõttu, et aitab parandada asukohapõhise otsimootori näitajaid. Vastavalt uuringule “Local SEO Ranking Factors 2020”, kaks kõige olulisemat näitajat, mis mõjutavad Google’i asukohapõhiseid otsingutulemusi on Google My Business ja tagasiside. Antud uuringu kohta saab lugeda rohkem portaalist Brightlocal.

Kasulik on küsida kliendilt tagasiside ning veenduda selle ehtsuses. Selle abil saad mõjutada järgmise tarbija ostuotsuseid ja seeläbi aidata kaasa ka otsimootori optimeerimisele.

Vahepeal on vaja vaid küsida

Kõige esimene samm kliendi tagasiside saamiseks – on seda küsida. Vajalik on teadmine – millal ja kuidas. Eelnevast lähtuvalt, saad luua grupi klientidest, kes võivad olla brändi eestkõnelejateks sotsiaalmeedias.

Seega küsi julgelt tagasisidet. Kõige lihtsam on seda teha meiliturundusega.

Sea endale eesmärgid

Enne kui saadad välja meilid palvega tagasisidet anda, paned paika eesmärgid. Kas sinu eesmärk on ehitada üles kliendisegment rahulolevastest ja lojaalsetest klientidest? Või proovid sa leida rahuolematud kliendid ja võita neid tagasi? Seatud eesmärgid aitavadki luua suunatud ja efektiivsed tagasiside meilid.

Suunad võivad olla erinevad, sõltuvalt tagasiside tüübist. Võid küsida tagasisidet mitme eesmärgiga: näiteks tagasiside oma poele, tootele või teenusele. Need on kõik erinevad, seega saad ka sisu ja küsimused selle tagasiside jaoks kohandada.

Veel üks nüanss, mida soovime rõhutada – tagasiside meile ei peaks pidevalt käsitsi saatma. Parimate tulemuste jaoks peaksid tagasiside saamiseks üles ehitama automaatika, kus on tehingujärgsed meilid, mille päästikuks on tarbija poolt tehtud ost. Loo automaatikad ja ühenda meilide välja saatmine tarbija ostuandmetega.

Hoia need lühikesena

Meilipõhi, milles küsid tagasisidet peab olema täpne ning korrektne. Sa ei peaks lisama juurde ühtegi muud osa. Selles olgu ainult üks põhiline tegutsemiskutse. Sinu meili pealkiri peaks olema lihtsasti seostatav tagasiside küsimusega, seega ära kasuta liiga palju sõnu. Tagasiside kiri pole sama, mis sinu kaunilt kujundatud uudiskiri. Siin on näide ühest lühikesest ja kenast tagasiside meilist Nokialt:

Nokia kiri portaalis Reallygoodemails

Personaliseerimine ja dünaamiline sisu

Kui sa ühendad tagasiside küsimise kliendi ostudega, aitab personaliseerimine ja kliendist lähtuv sisu tekitada juurde tagasisidet. Näiteks saad sa kõnetada meili saajat personaalselt ning edasise sõnumi suunata talle.

Ütleme näiteks, et sa lood ühe e-poe tagasiside meili. Sellel juhul sinu HTML meilimallis võivad sisalduda eeltäidetud väljad, mis automaatselt lisavad poe asukoha või nime. Kui sa lood toote tagasiside meili, peaksid sa näitama ostetud toodet ning lisama tegutsemiskutse nupu. Siin on üks näide Targetilt.

Targeti meil portaalis Reallygoodemails

Saad kasutada ka tärnidega hindamissüsteemi tegutsemiskutse nupu asemel. Everlane’i kirjas on suurepärane näide sellest, kuidas lisada tärnidega hindamissüsteemi, kliendile kohanduvat sisu ja isegi lisada eraldi nupu tagasiside jaoks:

Everlane’i meil portaalis Reallygoodemails

Ajasta meili välja saatmine

On väga lihtne öelda “saatke oma tagasiside küsimused nii pea kui võimalik.” Aga see ei ole alati parim variant. Jah, mõned küsimused tasub välja saata kohe peale ostu, näiteks küsimused e-poes ostlemise kogemuse kohta. Kui sellega viivitada, ei saa sa enam aja möödudes ehtsat tagasisidet.

Toote või teenuse tagasiside on erinev. Nende ajastus peaks sõltuma sinu tegevusalast ning tootest või teenusest. Mõned tooted või teenused töötavad väga hästi lühikese aja jooksul, kuid mõnede puhul on tarvis, et klient kasutaks toodet või teenust mingi aeg, et nad saaksid jagada usutavat ja põhjapanevat tagasisidet. Näide: uute rehvide ostmine. Sul on vaja mingi aeg rehve kasutada, et saaksid nende toimimist hinnata ja see ei saa juhtuda üleöö. Sellisel juhul peaksid lisama sobiva ajavaru oma meilide välja saatmise automaatikasse, et meilid läheks õigel ajal välja.

Julgusta tagasiside andmist

Veel üks viis kuidas suurendada tagasiside andmist, on anda selleks stiimul (potentsiaalne võimalus tõsta müüke). See on hea viis, kuidas välja paista oma tagasiside meiliga.

Kahjuks võistleb sinu meil tähelepanu eest postkastis. Oluline on silma paista. Mis võiks julgustada sinu meilisaajaid täitma sinu küsimustikku? Stiimul. Jäta meelde, et väga tihti on kliendil küsimus – mida mina selle eest saan? Siin on hea näide Tailor Brandsilt. Hästi kujundatud, lühike ja kena tagasiside küsimine meilis, mis pakub 50% soodustust.

Tailor Brandsi meil portaalis Reallygoodemails

Jälgi tagasisidet

Lõpetuseks soovin sind julgustada jälgima tagasisidet, mis tuleb sinu turundusmeilile. Kliendi jaoks on oluline anda otsest tagasisidet meiliga. Näiteks võivad nad sind informeerida probleemidest su oma väljasaadetud meili või küsitlusega.

Kaebuste saamisel on hea reageerida koheselt, et ennetada võimalikku negatiivset tagasisidet ning proovida pigem klienti hoida. Seetõttu on soovituslik mitte kasutada e-posti aadressi, millele ei saa vastust saata või mõnda, mida sa ei jälgi.

Meiliturundus on parim viis tagasisidede küsimiseks

Meiliturundus on väga efektiivne viis kuidas koguda tagasisidet. Sa saad lisada ajakohaseid päästikuid, neid personaliseerida ja lisada kasutajale personaalset sisu. Kasuta julgelt automaatika jõudu, optimeeri ajastust ja automaatikaid ning sisu ja niimoodi saad veelgi rohkem tagasisidet.

Jäta meelde, et reaalsed ja siirad hinnangud aitavad tõsta müüke, mõjutada ostuotsuseid ja aidata kaasa ka otsimootori optimeerimisele. Seega küsi julgelt tagasisidet.  

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.