Kuidas Kolm Tilli innovatsiooni abil eriolukorrast töötajaid koondamata ja kasumiga välja tuli?

Möödunud aasta kevad oli ootamatusi täis aeg kõigi jaoks. Kriisi tõttu kehtestatud eriolukord ja sellega kaasnevad piirangud lõid pahupidi paljude inimeste argipäevad, rääkimata ettevõtete tööst. Eriti teravalt puudutasid kriisi tõttu kehtestatud piirangud mõistagi kõiksugu teenindus- ja toitlustusettevõtteid, kus inimkontakt on elementaarne osa tööst.

Näiteks Eesti ühe suurima restorani Kolme Tilli käive kukkus kolinal 40% võrra niipea kui selgus, et kontaktidest tuleb võimalikult palju hoiduda. Ometi suutis restoran 2020. aastast ja eriolukorrast väljuda ilma ühegi töötaja palka vähendamata ning aastaaruandel miinusmärki nägemata. 

Mismoodi restoran oma töö paari päevaga ümber korraldas ning mida selleks vaja läks?

Eriolukord: käive langes päevapealt ja inimeste töökohad olid ohus

Kui Kolme Tilli juhtkond eriolukorrast ja piirangutest kuulis, tuli restorani ühe eestvedaja Mikk Valtna sõnul väga kiiresti otsustada, kuidas ja mida edasi teha.

“Meil oli tol hetkel tööl kuskil 60 inimest, kelle sissetulek kohe ohus oli. Tundsime suurt vastutust ja ei tahtnud kedagi alt vedada, seega tuli väga kiiresti välja mõelda, kuidas inimestele palka edasi maksta,” rääkis ta.

Lahendusena tuli Kolm Tilli loetud päevade jooksul välja oma kullerteenusega, mis osutus vägagi populaarseks. 

“Tuli mõte, et teeme oma inimesed kulleriteks. Sedasi saavad kokad rohkem oma tööd teha ja keegi ei jää tühjade kätega. Sisuliselt said teenindajad oma tööd edasi teha, lihtsalt “lauad” olid nüüd näiteks viie kilomeetri kaugusel.”

Tasuta kojuveoga kullerteenus osutus piisavalt populaarseks, et restoranil oli ka eriolukorra ajal piisavalt tellimusi kõikide töötajate palgal hoidmiseks. Teatavasti ei olnud aga Kolmel Tillil varem enda kullerteenust. See tähendas, et tuli leida lahendus kullerteenuse pakkumiseks, mis oleks mugav nii restoranile kui ka kliendile.

“Meie jaoks oli oluline, et kõik toimiks efektiivselt. Me ei tahtnud teha sellist põlve otsas asja, et helista kuskile numbrile ja äkki siis keegi toob kohale. Tähtis oli leida lahendus nii kiiresti nii efektiivselt, et inimene ei peaks kuskile helistama ja saaks arvutis kõik mugavalt ära teha,” meenutas Valtna.

Tänaseks on restorani külastatavus piisavalt suur, et eraldi kullerteenuse jaoks vajadust ei ole.

Kontaktivaba kullerteenuse lahendus oli sõna otses mõttes mõne sammu kauguselt võtta

Kuna Kolme Tilli veebileht oli juba varem Voogi platvormile ehitatud, siis e-poe üles seadmine raskusi ei valmistanud ja käis kähku. Küll aga tuli leida lahendus sellele, kuidas kullerite tegevused võimalikult loogiliseks teha.

“Kõik oli hästi uus, tegime palju tellimusi – umbes sada tükki päevas. Aga me saime paari päevaga kohe aru, et meil on vaja kullerite liikumine efektiivsemaks teha. Näiteks saata ühte linnaossa tellimusi viima üks kuller. Ehk siis oli vaja operaatorite töö lihtsamaks muuta.”

Saatuse või õnne tahtel asub Aparaaditehases lisaks Kolmele Tillile ja teistele restoranidele ka transpordilahendusi pakkuv Eesti ettevõte Fleet Complete.

“Kuna nende kontor on sealsamas meie restorani juures, siis käis suhtlus väga kähku ning nad said meile kiirkorras kullerlahenduse ehitatud,” rääkis Valtna.

Täna leiab Voogi lehelt kontaktivaba kullerteenuse integratsiooni juba nö standardlahendusena, kuid möödunud kevadel oli Kolm Tilli üks esimesi, kes sellist varianti katsetama hakkas.

Mikk Valtna, Kolme Tilli üks eestvedajatest.Foto: erakogu.

Innovatsioon päästis hädast ja vajadusel saab süsteemi uuesti käima panna

Kiiresti, aga korralikult tehtud lahendus muutis Valtna sõnul kõikide töötajate, aga ka klientide elu päevapealt lihtsamaks.

“Fleet Complete tuli taha ja meie töö muutus kohe tunduvalt efektiivsemaks. Saime palju rohkem tellimusi ära viia ja klientide ooteaeg muutus tunduvalt lühemaks, mis on tarbija koha pealt väga oluline punkt.”

Innovaatiliste lahenduste kasutusele võtmise tulemuseks oli see, et Kolm Tilli väljus kriisist õigusega pead kõrgel hoides.

“Meie eesmärk kohe alguses oli see, et me tuleksime olukorrast vähemalt nulliga välja. Täna saame öelda, et igapäevane töö ja vaev tasus end ära – ise olin muidugi umbes kolm kuud iga päev tööl, aga aasta lõikes jäime kasumisse ja ühtegi töötajat kriisi tõttu koondama ei pidanud.”

Täna enam Kolme Tilli kodulehelt nende enda kullerteenuse võimalust ei leia.

Põhjus on Valtna sõnul väga lihtne: “Oleme Kolme Tilliga kaasamüügi asja promonud ja erinevaid võimalusi ja tooteid loonud, aga hetkel tunneme, et oleme endiselt piisavalt populaarsed, et iseseisva kullerteenuse jaoks vajadust pole.”

Koroonakriis ei ole tänaseks muidugi kuhugi kadunud ning kui peaks juhtuma, et restoranide töö jälle “lukku” pannakse, siis nüüd on vastus varnast võtta.

“Me jälgime pidevalt uudiseid ja naljatleme omavahel pea iga nädal, et varsti peab jälle kulleriks hakkama.”

Valtna sõnul on veebipood nende lehel endiselt olemas, lihtsalt peidetud, ja kui midagi peaks tõesti juhtuma, siis saab põhimõtteliselt päevapealt lahenduse jälle käiku võtta. “Vaja ainult arvutid ja monitorid ülevalt korruselt alla tulla ja nn operatsioonikeskus uuesti püsti panna” muigas ta.

Kui soovid Voogi peale oma ettevõttele või restoranile veebilehte teha, siis saad seda teha siit. Esimene kuu on tasuta ning järgmine kuu on läbi Geeniuse lingi liitudes 30% soodsam.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.