Kuidas meiliturunduse kampaaniate abil brändi läbivat stiili luua?

Oma ettevõtte brändi luues peaksid pöörama tähelepanu sellistele loomingulistele väärtustele, mis aitavad sinu kaubamärki teiste seas esile tuua. Samal ajal pead publikule ka selle edasi andma, mis peitub piltide taga: tähendus, sümbol, lubadus.

Brändil peab olema läbiv stiil, mis aitab su praegustel ja potentsiaalsetel klientidel sind ära tunda. Vaatamata sellele, et turunduskampaaniad võivad sind mitmetele platvormidele viia, on eesmärk ikka sama – hoida ühtset joont.

Täna räägib Smaily turundusjuht Tanel Rand brändi läbiva stiili loomisest meiliturunduse kampaaniate abil. 

Brändi olulisus 

Miks on bränd oluline? Tugeva brändi omamisel on mitmeid plusse, kuid lühidalt on eesmärk muuta kaubamärk oma ettevõtte visiitkaardiks. Hea bränding aitab sul uusi kliente kergemini võita, konverteerida ja väiksema kuluga hoida. 

Bränding mängib suurt rolli ka keskmiste ja väikeettevõtete puhul. Stabiilne brändiloome aitab enda valdkonnas ja turul silma paista – olla äratuntav. Lisaks tõstad selle abil kliendilojaalsust ning kliente taas ja taas just sinu ettevõtte ukse taha tuua. 

Brändiloome sinu meiliturunduse kampaaniates

Vaatame üle mõned läbiva brändi stiili loomise nipid, mida oma turunduse e-kirjades kasutada saad. Väike vihje – on päris mitmeid asju, mida oma brändi ühtsuse tagamiseks rakendada tasub. 

Logo

Logo on sisuliselt ettevõtte visuaalne kaubamärk. Seega, sõltumata sellest, millist e-kirja lood, sinu logo peab kirjas alati oma koha leidma. Näidiskirjapõhjades asetatakse logod enamasti päisesse. Mõned ettevõtted eelistavad lisada väikese logo e-kirja jalusesse. Siin on suurepärane näide selliselt ettevõttelt nagu REI – nende logo on suurepäraselt e-kirja päisesse sulandunud. Üldmulje on laitmatu ning silmatorkav.

Allikas: REI e-kiri. Kogu e-kiri leitav Really Good Emails lehel

Fondid

Mõnel juhul eelistavad ettevõtted luua brändi spetsiifilise fondi, mida kõigis oma turunduskampaaniates kasutada. Paraku ei toeta paljud e-posti teenusepakkujad selliseid rätseplahendusi, seega tasub alati ka n-ö varuvarianti taskus hoida. Kui oled juba ühe fondi kasuks otsustanud, jää sellele truuks. 

Värvid

Värviuuringute Instituudi uuring näitab, et inimesed teevad esmapilgust alates 90 sekundi jooksul alateadliku otsuse (toote, inimese, keskkonna osas). Mida siin tähele panna on see, et 62-90% lõplikust hinnangust määravad ainuüksi nähtud värvid. 

Sinu brändil peavad seetõttu olema spetiifilised värvid. Kasuta neid kõigis oma turunduskampaaniates – kaasaarvatud e-kirjades. Kui pead kaasama lisatoone, taga, et need sobivad peamiste brändivärvidega. Loyola ülikooli uuring näitas, et värvid aitavad brändituntust kuni 80% tõsta!

Brändi hääl

Ka brändi hääl peab olema läbiv ja stabiilne. See esindab brändi “iseloomu” ja peaks peegeldama seda, kuidas oma klientidega suhtled. Kas sinu brändi hääl on pigem informatiivne või lõõgastunud ja vaba? Ehk on see hoopis äärmiselt professionaalne ja valdkonna erikeelest pakatav? See on sinu kaubamärgi hääl, mistõttu peaks see kõigis turunduskampaaniates samal toonil püsima. 

Pildid

Sinu brändi juhised peaksid kajastama, millist tüüpi pilte sinu ettevõte kasutab – kas loote neid ise või kasutate teiste autorite poolt loodud pilte. Mõtle sellele, mis sinu ettevõtte puhul sobiv on, millist stiili püüad järgida. Kas sinu kaubamärgiga sobib pigem modernne ja värviline visuaal või hoopis mustvalge? Hoia kõigi kampaaniate loomisel ühtset joont. 

Läbiv stiil disainis aitab publikul sinu brändiga rohkem seoseid luua ja vastutasuks tõuseb nii sinu ettevõtte tuntus kui lojaalsete klientide arv. Mõned väga head näited on leitavad Really Good Emails lehel ja eriti omanäolise lahenduse on loonud ettevõte nimega Casper. 

Pane tähele, kuidas nad on kõigis e-kirjades ühtlast joont hoidnud. Pildid on omavahel seotud, värvid on läbivalt samad. Nad on brändi stiili hoidmisega suurepäraselt hakkama saanud. Vaatame kas või pealkirju – need on puhtad ja – nagu ikka – ühtsed!

Pealkirjad

Ülaltoodud näide illustreerib hästi, kuidas pealkirju erinevate kampaaniate jooksul ühtsena on hoitud. Mõtle ka sellele, kuidas oma pealkirjadele läheneda soovid. Kas eelistad läbivaid suurtähti või pigem kasutada suurtähte vaid pealkirja alguses? Ükskõik, millise otsuse teed, jää sellele kindlaks – erinevate kampaaniate jooksul stiili muutmine ei jäta professionaalset üldmuljet. 

Sagedus

Sagedus on samuti midagi, mida ette planeerida. Pane paika, kui tihti soovid e-kirju saata – kas see on pigem korra kuus või korra nädalas toimuv üritus? Ehk plaanisid hoopis igapäevase teate saata? Pea meeles, et järjepidevus on oluline. Kui sageduse paika oled saanud, tekib ka adressaatidel harjumus oma e-posti hulgast sinu kirju otsida. 

Kasuta meiliturundust oma brändi tugevdamiseks

Brändi läbiva stiili hoidmine on kindlasti midagi, millele meiliturunduse kampaaniate läbi viimisel tähelepanu pöörama peaksid. Sinu kirja saajad tunnevad su lihtsamini ära ja hakkavad kaubamärgiga seoseid looma. Tugev bränd aitab uusi kliente võita ning samal ajal olemasolevaid hoida.

Adressaadid märkavad sinu uudiskirju oma e-posti hulgas kiiremini. Seetõttu on ka ainult loomulik, et nad avavad suurema tõenäosusega kirja, mis juba neile tuntud brändilt pärineb. Võta meie antud nipid kasutusse, loo oma e-kirjadega läbiv brändi stiil ja aita oma ettevõttel kasvada!

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.