Sisuturundus

Kuidas suurandmed ja tehisintellekt e-kaubanduse maastikku kujundavad?

Suurandmed ja tehisintellekt on viimaste aastate digiruumi kuumadeks märksõnadeks muutunud – need on mõisted, mis mõne jaoks on ebaselged ja kõigi teiste jaoks arusaamatud. 

IT-maastiku ühtesulamise käigus on suurandmetest ja tehisintellektist saanud midagi enamat kui pelgalt ulmekirjanduse ja –filmide sisu. E-kaubandus rakendab seda tehnoloogiat ühe kiiremal sammul ja suuremal määral kui teised valdkonnad.

Tänaste tehnoloogiahiidude horisondil lasub suurejooneline suurandmete ja tehisintellekti ühildamise eesmärk.

E-kaubanduse sektor võtab uue tehnoloogia kasutuselevõtul eeskuju mitmest tehnoloogiliselt arenenud sektorist, sealhulgas internetikasiinodest.

Üks selline edulugu on Ninja Casino Eesti, kes suurandmete ja tehisintellekti integreerimise läbi oma klientide rahulolu ja korduvkülastuste arvu hüppeliselt suurendanud on.

E-kaubandus on mitmekülgne valdkond, mille peamine eesmärk on hariliku poodlemise kogemuse toomine internetikeskkonda, pakkudes ostlejatele enneolematult mugavat viisi toodete ja teenustega tutvumiseks. Suurandmed ja tehisintellekt saavad olema selle valdkonna üheks kõige huvitavamaks arenguks.

Vaatame suurandmete ja tehisintellekti e-kaubanduse transformeerimist lähemalt. 

Suurandmed e-kaubanduse sektoris

Suurandmed moodustuvad traditsiooniliste ning ettevõttesiseste ja –väliste digitaalse andmete kombinatsioonist.

Selle eesmärk on olla analüüsipunkt ning trendidest ja sooritusmõõdikutest kaugemale nägemise mõõdupuu, pakkudes oluliselt enam taustinformatsiooni, et suurendada kliendirahulolu läbi paremate toodete ja teenuste pakkumise. 

Suurandmete kasutuselevõtt võimaldab e-kaubanduse ettevõtetel oluliselt suuremal hulgal andmeid vaadata, et tõlgendada kasumite kasvutrende, jõuda rohkemate klientideni ning eesmärgid edu suunda seada.

Kliendi ostukogemus: e-kaupluse omanikul on võimalik oma klientidele taasturundada, pakkudes neile just nendele relevantseid tooteid ja teenuseid.

Kasutades e-kaubanduses suurandmeid, saavad pakkujad kliendiharjumuste mustreid, netibrauseri sirvimise harjumusi, huvisid ja ostuajalugu kuvada. Lisaks saavad nad oma turunduskampaaniaid peensusteni lihvida ning oluliselt kõrgema kliendirahuloluga ja reklaami relevantsusega oma vaatajaskonnale imponeerida.

Pakkumiste ja soovituste personaliseeritus: suurandmeid kasutades saab e-kaupluse esindaja oma kaupluse vastavalt külastajate soovidele, vajadustele ja eelistustele ringi teha, luues kõrgkvaliteetseid ja meeldejäävaid kliendikogemusi.

Suurandmed loovad täpse pildi kliendikäitumisest ja aitavad luua asjakohast, personaliseeritud ja eristatavat sisu ning pakkumisi tundide, mitte nädalate või kuudega. Seetõttu teevad e-kaupluste omanikud suuri investeeringuid, meelitades kliente erinevate kupongide ja pakkumiste abil oma kodulehele.

Parem klienditeenindus: madala kvaliteediga teenindus mõjub ettevõtte brändikuvandile negatiivselt ja halvendab kasutaja ostukogemust. Tänu suurandmetele saavad e-kaupluste omanikud oma klientide vajadustele kiiremalt ja efektiivsemalt vastata. Suurandmed mängivad olulist rolli tugevate ja pikaaegsete kliendisuhete hoidmisel, juba seetõttu, et ettevõtted mõistavad oma tarbijaskonda palju paremini.

Reaalajas andmeanalüüs: Suurandmed võimaldavad analüüsida reaalajas jooksvaid andmeid, pakkudes nn „äriintelligentsi reaalajas“, et pakkuda sisendinfot oma keskmise kliendi kohta.

Ostlejate demograafilised andmed ja e-poes navigeerimise andmed võimaldavad klienti mõista ning tegutseda parema kliendikogemuse loomiseks. Lisaks on need andmed kasulikud e-kaubanduse strateegia kujundamisel ja veebiliikluse analüüsimisel, et saavutada enam oste.

Kuidas tehisintellekt e-kaubanduse sektorit mõjutab

Tehisintellekt võimaldab e-kaubanduse ettevõtjatel oma klientidele lähemale jõuda, luues personaliseeritud kliendikogemusi, kujundlikult öeldes rullides klientide ette punase vaiba  ja kutsudes neid ettevõtte ja brändiga tutvuma. Seeläbi kasvatab tehisintellekt brändi turusuurust ja kliendilojaalsust. 

See pakub ostlejatele asjakohasemaid tootesoovitusi ja kiiremaid otsingutulemusi, jõudes meelepärase tooteni vaid ühe klikiga. Tehisintellekti plahvatuslik kasv on võimaldanud e-kaubanduse pakkujail oma kliendipõhja kasvatada ja ühtlasi nende vajaduste ja soovidega tegeleda, seda läbi automatiseeritud protsesside:

Tõhus visuaalne otsing: tehisintellekti poolt juhitud virtuaalsed robotid võimaldavad näiteks ostlejal meelepärast toodet vaid pildi abil leida, juhatades ta mugavalt ja kiirelt selle toote veebileheni.

Visuaalsed otsingud on jõuliselt suurendanud ostlejate kaasatust e-kaupluse veebilehel viibides. Lühidalt: tehisintellekti visuaalne otsing võimaldab uuemat ja lihtsamat alternatiivi moe- ja elustiilitööstuse toodete/teenuste leidmiseks, mida võib olla keeruline ainult sõnade abil leida.

Personaliseerimine ja tehisintellekti tehnoloogiad: tehisintellekt püüab andmeid kõikjalt, olgu selleks siis sotsiaalmeedia, juturobotid, klienditeeninduse arutelud, veebilehe muudatused, mobiilsed sõnumid või ükskõik milline muu internetikanal, mida tarbija kasutab.

See suhtleb, analüüsib andmeid ja esitleb neid, arvestades iga individuaalse ostleja isiklikke eelistusi. Parimal juhul kombineerib tehisintellekt internetis ostlemisega seotud andmed saadud kogemuste ja suhtluse läbi pärismaailma müügiesindajaga.

Kliendikesksus: tehisintellekt aitab e-kaupluste omanikel minuti täpsusega jälgida optimeeritud müügikanalite ja toodete mõõtmist ning ostlejate müügiprotsesse. Tehisintellekti kasutamine e-kaubanduses võimaldab pakkuda  suurepärast kliendikogemust ja tipptasemel pildi- ning videomaterjalide abil kliendikogemusi suurendada. Tehisintellekt pakub konkurentsieelist ja see on saadaval iga eelarvega e-kaubanduse omanikele.

Lõppsõna

Suurandmed ja tehisintellekt on maailma kiirelt muutmas, tehes edukate e-kaupluste juhtimise oluliselt lihtsamaks. Futuristide hinnangul muudab see tehnoloogia kogu e-kaubanduse maastikku.

Teekond paistab küll pikk tulevat, eriti väikestele e-kaupluste omanikele, kes peavad enne nii suure investeeringu tegemist põhjalikult järele mõtlema. 

Samas – kui suurandmeid ja tehisintellekti mitte rakendada, võivad konkurendid suure turueelise saada. Täna on täpselt paras aeg nende tehnoloogiatega tutvumiseks ja oma konkurentsieelise arendamiseks, tagades palju parema investeeringutasuvuse.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.