Need, kes kasutavad meilijadasid strateegilises turunduses oskuslikult, saavad oma müüke kasvatada.Foto: Unsplash

Enamik loovkirjutamist pakkuvaid agentuure võib kinnitada, et hästi toimiva tervitusmeilide teekonna loomine aitab väga palju kaasa ettevõtte kasvule. Kuigi on mitmeid erinevaid rakendusi kommunikatsiooni vahendamiseks, on meiliturundus siiski juhtival kohal. Enamikes valdkondades on turundusmeilid parimaks suhtlusviisiks. Need, kes kasutavad meilijadasid strateegilises turunduses oskuslikult, saavad oma müüke kasvatada. 

Kuigi meilid pole kõige uuem viis kuidas ettevõtet edasi viia, on see üks parimaid turundusviise olnud pikka aega. Statistika järgi kinnitas 78% turundajatest, et enamik nende ärikasvust tuli tänu meiliturundusele ning iga kulutatud euro pealt tuli tagasi ligikaudu 42 eurot.

Meiliturundus on siiamaani üks efektiivseimaid tööriistu, et tõmmata ligi tulevasi kliente ning hoida lojaalseid kliente, kirjutab Smaily

Ostlemise teekond

Mis on meilijadad nii efektiivsed? Kõigepealt saab meilidega jõuda paljude inimesteni ning meiliturundus on paindlik ehk siis on võimalik arvesse võtta erinevate klientide soove ja eripärasid. Ka väiksemad ettevõtted võivad kliendi ostuteekonna suunamiseks teha meilijadasid. 

Ostlemise teekond lahendab kliendi probleemi. Tavaliselt potentsiaalne klient otsib kindlat toodet või teenust. Kui ettevõte hakkab ostjaga suhtlema, siis hästi paigutatud reklaam viib kliendi maandumislehele. 

Hästi planeeritud maandumislehel on üleskutsed, et koguda kliendi meiliaadress. Kui meiliaadress on lisatud meililisti, saab hakata ostja kohta koguma lisa-andmeid ning looma talle positiivseid kogemusi. Pidevad suhtlused viivad müükideni ning müügid avavad võimaluse kestvaks suhteks. Ostlemise teekond on mitmeastmeline teekond, mis nõuab ettevõttelt keskendumist ja pühendumist. 

Liikluse suunamine

Maandumislehe kaudu saab koguda meile meililisti. Selleks, et liiklust suunata kindlasse kohta, peab selleks olema olemas mõjutegur. Näiteks võib kasutada reklaame, suunata liiklust oma maandumislehele. Ettevõtetele on olemas mitmeid reklaamimisvõimalusi, mille vahel valida. 

Vaadates populaarsete lehtede trende, võib mõista kuhu on kõige efektiivsem paigutada reklaame. Facebook, Reddit ja Linkedin on samuti väga head kohad, kuhu reklaame paigutada. Kvaliteetne liiklus muudab külastajad klientideks tunduvalt suurema tõenäosusega. 

Selleks, et ettevõte saaks kasvada, peab olema maandumisleht loodud saavutamaks oma eesmärki. Hoia maandumislehe teksti otsekohese ja selgelt mõistetavana. Samuti on vajalik lubada, et kõiki andmeid kasutatakse eetiliselt. Kindlasti peab tagama kliendile ka investeeritud aja eest väärtuslikku tasu. 

Anna lugejatele seda, mida nad soovivad

Sinu ettevõtte kasvuks peavad su meilid massist eristuma. Kogenematud meililoojad kasutavad kindlasti kollaseid pealkirju, et koguda rohkem klikke. Aga selline hoolimatu taktika võib jätta klientidele halva mulje. Tüütuid meile on lihtne panna spämmi kategooriasse. 

Meili pealkiri peaks alati püüdma meilisaaja tähelepanu. See rida peab edasi andma meili kavatsust otseselt ja selgelt. Kui inimese huvi on juba püütud, siis on ta ka motiveeritud meili avamiseks ja lugemiseks. Meilisisu peab olema vastav loodud huvile. Kliendid hakkavad aegamööda märkmima meile spämmiks, kui nende sisu ei vasta lubatule. 

Segmenteerimine on efektiivne viis kindlustamaks õige sisu viimist õige inimeseni. Ettevõttetel on vajalik eraldada alamgrupid meililistist. Igal alamgrupil või segmendil on erinevad eesmärkid ja karakteristikud. Andmete põhjalt saab need karakteristikud kätte, luua segmendid ning seejärel teha strateegia, kuidas erinevat klienti sihtida vastavalt tema soovidele ja vajadustele. See ongi üks ettevõtte võtmeteguritest, kuidas pakkuda lugejatele, mida nad soovivad. 

Sisu ja viis, kuidas seda sisu esitletakse, on samuti olulised. Mõju avaldavates meilides on midagi enamat kui ainult kliendi eesnime kasutamine. Näiteks võib tuua esile kliendi eelmisi ostusid ning tuues talle nähtavale järgmisi võimalusi. Tuues personaliseerimist tervesse sõnumisse, saab ettevõte saavutada tunduvalt rohkem. Õigesti tehtud asjakohane sisu mõjutab kliendi kogemust väga postiivsel viisil. 

Hoia meilidel silma peal

Mõõdikud on head näitajad, mida arvesse võtta kui mõõta ärilist kasvamist. Nad näitavad ära selle, kui elujõuline sinu meililist on. Seda, millist mõõdikut valida, saab otsustada vastavalt eesmärkidele ja ettevõtte fookusele. Neli kõige tavalisemat mõõdikut on järgmised. 

  • Kohaletoimetamise %: Kui meil jõuab kirjasaaja postkasti.
  • Avamismäär: Kui kirjasaaja avab meili.
  • Klikkimismäär: Kui kirjasaaja reageerib tegutsemiskutsele (CTA). 
  • Hülgamismäär: Kui kirjasaaja otsustab lõpetada meilide saamise ettevõttelt.

Jälgides erinevaid mõõdikuid saad näha, kus teha parandusi. Madal avamismäär annab tavaliselt märku sellest, et midagi on vaja kirjas parandada ning seda tuleks teha koheselt. Ilma mõõdikuid analüüsimata on väga raske parandada oma meilijada edukust. 

Kampaania lojaalsetele klientidele 

Seeriatena välja saadetud meilid on tavaliselt piisavalt mitmekülgsed, et nad aitaks täita erinevaid ärilisi eesmärke. Mõnedes kampaaniates võib kasutada üht toodet või teenust, mida esile tuua, teisi võib kujundada kui uudiskirju. Igal juhul peaks iga kampaania jõudma ühe eesmärgini – tuua juurde lojaalseid kliente. Ettevõtted, kellel on edukad meilikampaaniad, kasutavad põhilisi elemente nagu: 

  • personaliseerimine, 
  • segmenteerimine, 
  • segmendile vastav ajastus, 
  • võimsad pealkirjad,
  • selge tegutsemiskutse, 
  • meiliautomaatikad, 
  • huvitavad visuaalid. 

Kui teha meilikampaania lühemaks nii, et ta meenutab vaid liftikõnet, siis see ei pruugi olla kõige efektiivsem viis oma toote või teenuse tutvustamiseks. Selline viis ei jäta kliendile muljet, et teda peetakse oluliseks. Kui sa vaatad hoolikalt üle oma kampaania ja vajadusel täiendad sõnumeid, saad kindlustada, et su kampaaniasse investeeritud raha pole kaotatud raha. 

On mitmeid tehnikaid, mida üks ettevõte saab kasutada, et luua rohkem kasvu. Kuigi meiliturundus pole ainuke viis kasvu tõstmiseks, siis on ta üks parimatest viisidest, mida virtuaalses keskkonnas teha saab. Paljud ettevõtted on hästi tehtud meilijadast juba kasu saanud ning kui teha meiliturundust väga hästi, siis on võimalik sellega teha ka korralikult müüke.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.