Tarbijate harjumused muutuvad: eestlased ostavad nutiseadmeid aina rohkem järelmaksuga

Eestlaste tarbimisharjumused muutuvad – tihedamini kui kunagi varem ostetakse elektroonikat ja tehnoloogiat järelmaksuga. Sellisel viisil ei osteta mitte ainult arvuteid, vaid ka mobiiltelefone, nutikellasid ning juhtmevabasid kõrvaklappe. Selliseid tulemusi näitavad Apple’i volitatud iDeal kauplusketi müügiandmed.

Soov järelmaksuga kaupu osta aina kasvab

Kuigi varasemalt osteti enamjaolt näiteks sõidukeid järelmaksuga, soovib tänapäeval aina rohkem kliente osta sellisel viisil ka väiksemaid esemeid nagu telefonid, sülearvutid ja tahvelarvutid koos lisaseadmetega, näiteks nutikellad ning kõrvaklapid.

iDeali müügitrendid näitavad kasvu kõikides nutiseadmete valdkondades, kuid peamiselt siiski nutitelefonide ja sülearvutite kategoorias.

‘’Võrreldes 2019. aastaga ostsid möödunud aastal kliendid järelmaksuga ligi 30% rohkem iPhone nutitelefone. MacBook sülearvuteid aga ligi 10% rohkem,’’ sõnas Marilin Ilp, iDeal teenindusjuht tarbimise muutuste kohta.

2020. aastal suurenes ka erinevate lisatarvikute ostmine üpriski palju. Inimesed hakkasid suuremat huvi tundma just Apple Watch ja AirPods kõrvaklappide suhtes. Huvi nende vastu on jätkuvalt suur, mistõttu ennustatakse ka käesoleval aastal selliste seadmete järelmaksuga ostmise märkimisväärset kasvu.

Tarbijad planeerivad rahakasutust ette, sest soovivad valitud seadmeid koheselt kasutama hakata.

Nutiseadmeid ostetakse erinevatel põhjustel aina rohkem osade kaupa. Elutempo kiirenedes ei taha keegi enam oodata ja enda jaoks olulisi oste edasi lükata. Ostes seadme järelmaksuga, saavad kliendid seda koheselt kasutama hakata, kuid maksta selle eest väiksemate kuumaksetena. Samal ajal võimaldab see suuremat vabadust oma väljaminekuid planeerida, sest järelmaksuga maksmisel pole vaja ühe korraga suurt summat välja käia.

iDeali müügistatistika näitab, et siiamaani on järelmaksuga seadmeid ostnud just nooremad inimesed, kuid olukord muutub järk-järgult. Kuumakseteenuse vastu tunneb huvi üha rohkem ka vanemaealiseid tarbijaid.

Statistika põhjal ostavad praegusel ajal kõige rohkem järelmaksuga seadmeid just keskmise sissetulekuga töötavad inimesed, vanuses 18-46 aastat. Huvitav on aga see, et naisterahvad on need, kes veedavad rohkem aega tooteid valides ja võrreldes, kuid tihtipeale ostu sooritamiseni ei jõua. Mehed aga seevastu toodet valivad väga lühikest aega, kuid sooritavad rohkem ostusid.

Uued võimalused ja teenused

Kasutajate muutuvaid vajadusi silmas pidades tutvustas iDeal hiljuti uut teenust Smart Deal, mis mitte ei võimalda osta ainult uusimaid iPhone’i mudeleid järelmaksuga, vaid muudab ka nende kuutasu odavamaks. Selle teenuse valimisel saavad kliendid säästa kuni 36% võrreldes teiste turul olevate pakkumistega.

‘’Tarbijad kipuvad oma nutitelefoni uuendama umbes iga kahe aasta tagant. Pärast seda perioodi soovivad enamik osta uue seadme, kuid pidevalt tekib küsimus, mida teha vanaga. Selle jaoks ongi just Smart Deal teenus loodud. Meile oma vana iPhone tagasi tuues saab klient koheselt sõlmida uue lepingu, mille tulemusena tekib võimalus täiesti uue seadme eest maksta madalamat kuutasu,” sõnas Marilin Ilp, iDeal teenindusjuht.

Teenus töötab liisingu põhimõttel. See tähendab, et pärast 36-kuulise lepingu allkirjastamist esialgse tasuga 0 eurot saab klient toodet koheselt kasutama hakata. Seejärel jagunevad kuumaksed 36 kuu peale, kuid kui klient soovib tagastada telefoni kahe aasta möödudes ning vahetada see uuema mudeli vastu, siis tuleb maksta vaid 24 kuu eest. Kui klient otsustab aga seadme alles jätta, tekib tal võimalus valida, kas maksta veel osamaksetena 12 kuud allesjäänud tasu või tasuda korraga lepingus märgitud jääkväärtus.

Kui klient otsustab telefoni tagastada ja uue mudeli valida, kohustub müüja olemasoleva seadme tagasi ostma vastavalt lepingus eelnevalt kindlaksmääratud jääkväärtusele. See võimaldab ka oma telefoni värskendada iga kahe aasta tagant ning soetada uusim iPhone mudel odavama hinnaga.

Pühendume keskkonnale ja jätkusuutlikkusele

Sellise järelmaksuga ostmise meetodi juures, kus pärast kokkulepitud perioodi saab toote müüjale tagastada ja uuema mudeliga asendada, on ökoloogiline aspekt väga oluline, eriti nutiseadmete puhul.

Smart Deal teenus, mis on mõeldud uusimate iPhone’i mudelite ostmiseks, töötab ringmajanduse põhimõtetel – luues uue tsükli, mille käigus kasutatud tooted ei visata ära, vaid taaskasutatakse, pikendades seeläbi nende eluiga. See vähendab jäätmete hulka, vähendab energia- ja toorainevajadust ning vähendab üldist keskkonnamõju.

Apple pöörab jätkusuutlikule tarbimisele palju tähelepanu. Tootjale tagastatud iPhone alumiiniumit kasutatakse MacBook Airi ümbriste valmistamiseks. Lisaks, olenevalt seisukorrast kasutatakse ka vanadest iPhone’i akudest eraldatud raskmetallist koobaltit uute patareide tootmiseks.

iPhone ostuga kaasa tulevad pakendid on valmistatud enam kui 90% ulatuses ringlussevõetud kiududest. Telefonid ise sisaldavad aga 98% taaskasutatud haruldaste muldmetallide elemente. Samuti liigutatakse 100% taastuvenergia tootmise suunas.

Jätkusuutlikkus on oluline ka autoostjate jaoks. Suundumused näitavad, et järelmaksuga on enamasti ostetud just uued või vähekasutatud autod, mille keskkonnamõju on oluliselt väiksem. Seda tüüpi rahastamist kasutatakse sageli ka keskkonnasõbralike sõidukite ostmiseks.

Rohkem informatsiooni Smart Deal teenuse ja tingimuste kohta leiad siit: https://youtu.be/q7A5wkTVkro.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.