Brändist saab uue majandusreaalsuse keskne element, mis koosneb kahest põhikomponendist – emotsionaalsest suhtlusest ettevõtte ja tarbija vahel ning ratsionaalsest suhtlusest ettevõtte ja selle partnerite vahel.

Varjatud külg

Paljud tootjad seavad kõik oma lootused vaid jäämäe tipule – brändi filosoofilisele, mõttesisule ja välisele kuvandile. Põhiolemuse keskmes on tootja vastutus partnerite ees: vastutus toote kvaliteedi, tõhusa turustusskeemi, teenuse kvaliteedi, arengu väljavaadete ja dünaamilisuse eest, soov end täiustada ja paljud teised komponendid, mille tootja sageli tähelepanuta jätab, kuid millel on oluline mõju üldisele tõhususele.

Tootja loodavad arusaadavad ja etteaimatavad koostöötingimused aitavad muuta koostöö partneriga tõeliselt “vastastikku kasulikuks”. Partnerite meelitamiseks atraktiivsete boonuste, allahindluste või ostuhindadega ei piisa. On vajalik, et mis tahes majandustingimustes jääksid mängureeglid ja vastastikuse arengu väljavaated muutumatuks.

Canyon Accessories on juhtiv tarvikute bränd tarbijaelektroonika turul. Pakkudes laiaulatuslikku teenuste portfelli, mis hõlmab brändihaldust, turundus- ja reklaamituge, logistikat ja lahendusi kauplustele ja lõpptarbijatele, plaanib ettevõte lähiaastatel oma turuosa suurendada.

Bränd Canyon püüab pakkuda partneritele mitte teatud toodete valikut, vaid valmislahendust neile vajadustele, mida partner ei pruugi olla veel valmis sõnastama. Selleks loodi brändimeeskond, kes on võimeline tabama ja akumuleerima erinevaid suundumusi ning valima välja pikaajalise koostööstrateegia elluviimiseks vajalikku tooteportfelli.

Canyon Accessoriesi äriarenduse direktor Dmitri Romanenko märgib, et Canyon Accessoriesi B-brändide seas tugeva turuosalisena on huvitav just oma toodete kombineerimise tõttu.

“Näeme seda partneri jaoks ühtse ökosüsteemina. See on uus ärireaalsus, mistõttu tõime Euroopa turgudele kogu tootevaliku: mobiili- ja arvutitarvikutest mänguseadmete ja kantavate seadmeteni, et positsioneerida Canyoni kaubamärk ökosüsteemi tarnijana. Canyoni partnerid võivad alati loota soovitustele tootevaliku ja äriarenduse küsimustes,” kinnitab Romanenko.

Tarbija vajaduste tunnetamine

Praegu toimuv neljas tehnoloogiline revolutsioon on kujundamas uue taseme majandust egk nn muljemajandust, mistõttu on kogu turundustegevuste kompleks tarbijakäitumise modelleerimine läbi emotsionaalsete sõnumite ja õigesti valitud konteksti.

Tarbijate kaasamine brändi ellu on võimalik teatud tingimustel: kui on emotsionaalne sügavus, mõju, mis mõjutaks auditooriumi varjatud probleeme.

 “Tõelisel brändil on emotsionaalne alus, mis kannab energialaengut, mõjutades tarbija trigereid. See brändi looja energia või subjektiivne kogemus on mingil määral keel, mida bränd oma sihtauditooriumiga kõneleb. See on meie teadvusele ja ratsionaalsele mõtlemisele kättesaamatu, kuid edastatakse brändi ja selle sõnumitesse ja visuaalsesse liidesesse kodeeritud märkide ja metafooride süsteemi abil,” kommenteerib Canyon Accessoriesi turundusdirektor Jelena Tokar.

Inimkäitumise omaduste, peamiste ostuotsust kriitiliselt mõjutavate tegurite uurimisel jõuti järeldusele, et inimkäitumine on keeruline algoritm, mis koosneb paljudest parameetritest, nagu füüsilised omadused, sotsiaalne keskkond ja isiklik kogemus.

Mitte väga kaua aega tagasi püüdlesid brändid selle poole, et sundida tarbijaid tahtma olla keegi. Tänapäeval on brändid keskendunud igaühe individuaalsuse esiletõstmisele ja inspireerimisele. Tarbijad ei vali enam staatusesümboleid, vaid eelkõige funktsionaalseid tooteid vastavalt uusimatele tehnoloogilistele trendidele ning pööravad tähelepanu ka sügavale tähendusele – väärtustele, mida bränd oma toodete kaudu edasi annab.

Näiteks Canyon motiveerib oma tarbijaid olema nemad ise, olenemata kehakujust, nahavärvist või soost, ja muutma maailma paremaks – nende loovus, ajalugu, ökovastutus, tolerantsus, inimlikkus, soov aidata ja jagada, nende mõistlik tarbimine on väga väärtuslik panus sellesse maailma.

Tugevad brändid on olulised

Jaemüüjate jaoks on tugevad tootjate brändid väga olulised: tänu turundustegevusele saavutavad nad suurema käibe. Aga tänu tootjatele, kes seavad esikohale pikaajalised suhted oma tarbijatega, on paljud jaemüüjad ja turustajad mõistnud, et nende edasine edu on vastastikku sõltuv: brändi nähakse kasumisaamise võimalusena.

Uue majandusreaalsuse suundumused sunnivad brände kasutama uusi lähenemisviise ja strateegiaid. Väljakutsed, mida äri endale võtab, hõlmavad muuhulgas riski, et bränd ei vasta huvitatud isikute (nii partnerite kui ka tarbijate) ootustele. Kuid õnneks teame vastuseid kõikidele küsimustele – tuleb lihtsalt teiste riikide ja brändide kogemusi lähemalt tundma õppida ja seda asjatundlikult kohandada.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.