Sisuturundus

Veebitehnoloog Edward Reeds: sain õppida seda, mida tööl päriselt vaja läheb

Reeds on tegelenud tehnoloogiaga terve oma elu.Foto: Karmen Photography.

Veebiarendaja, UI/UX disainer, süsteemianalüütik, smart creative, IT-teenuste projektijuht, arendusspetsialist või mobiilirakenduste arendaja – kõik need ametid on sulle, kui oled õppinud veebitehnoloogiaid. 

Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor (EEK Mainori) tarkvaraarenduse ja veebitehnoloogia erialajuht Inna Švartsman ja vilistlane Edward Reeds teavad, kui mitmekülgne ja oluline valdkond IT täna on.

Õppimise kõrvalt jääb aega ka töötamiseks 

EEK Mainori veebitehnoloogiate erialale on õppima oodatud nii värskelt keskkooli lõpetanud noored kui ka täiskasvanud, kes on juba tööturule sisenenud, kuid omavad haridust mõnes muus valdkonnas. Kontaktõpe toimub üks kuni kaks korda kuus, neljapäevast pühapäevani, mis võimaldab õpingute ajal soovi korral ka täiskohaga tööd teha. Õpingute lõppedes on vilistlaste ees suur hulk valikuid. 

Sellise haridustee omandamise käis hiljuti läbi praegu TalTechi meditsiinitehnika ja füüsika magistrantuuris õppiv Edward Reeds. Sündinud ja kasvanud Tallinnas, töötas Reeds õpingute ajal tarkvarainsenerina ja lõpetas kõrgkooli teistest isegi pool aastat varem. 

“EEK Mainoris oli mugav ja väärtuslik õppida. Eesti riiklikud kõrgkoolid on just õpingute organiseerimise poolelt keerulisemad,” märkis Reeds, ja lisas, et EEK Mainori üliõpilasena oli tal võimalus keskenduda õppimisele ja ei pidanud keskenduma muudele väljakutsetele. 

Reeds on tegelenud tehnoloogiaga terve oma elu – enne EEK Mainorit omandas ta hariduse tehnika- ja mehaanikainseneeria valdkonnas ning õppis ka TalTechis tootearendust. Siiski leidis ta, et kasuks tuleksid ka praktilised teadmised IT- ja ärivaldkonnas. Nii oligi EEK Mainori veebitehnoloogia eriala tema jaoks ideaalne lahendus. 

Praktika, projektid ja grupitööd 

EEK Mainor veebitehnoloogia erialal õppides on oluline osa projektipõhisel tööl ja praktikal. “Meil oli 15 EAP-line projektipõhine ettevõtlusmoodul, mille raames oli suur rõhk grupitööl,” märkis Reeds. Selles aines said üliõpilased aimu, kuidas koos töötada – just see oskus on igapäevases töös väga tähtis. Täiendavalt tõi Reeds välja ka asjaolu, et mitmed õppejõud on praktikud, kes oskavad rääkida neist asjadest, mida töös päriselt vaja läheb. 

Lisaks peavad üliõpilased oma õpingute ajal läbima ka erialapraktika mõnes ettevõttes. Siin on valikuid mitu – kas tudeng läbib praktika ettevõttes, kus ta juba töötab või pakub kool praktikaks võimaluse teha koostööd mõne ettevõttega. “Muidugi võib üliõpilane valida ka ise endale huvipakkuva ettevõtte, peaasi, et praktika nõudmised saaks täidetud,” sõnas Švartsman. 

Kuidas edasi?

Õpingute lõppedes on üliõpilastel mitmeid võimalusi tööleasumiseks erinevatele ametikohtadele.  Švartsmani sõnul minnakse kõige sagedamini kas veebiarendajaks või UX/UI-disaineriks. Väga tahetud on ka tehnoloogiaettevõtetes ka infotehnoloogia loov- ja ärioskustega spetsialistid ja smart creative’d. 

“Kuigi pakume rakenduskõrgharidust, siis lõpetajatele väljastatakse bakalaureusekraadi,” sõnas Švartsman. See tähendab, et üliõpilastel on võimalus oma haridusteed jätkata mõne teise kõrgkooli magistrantuuris. Lähitulevikus on plaanis ka EEK Mainoris avada magistrantuur. 

Mitmest koolist teadmised omandanud Reeds on julgenud unistada suurelt ja kombineerida omavahel kolm südamelähedast valdkonda: IT, meditsiin ja mehaanika. “Idee oleks luua kunagi meditsiiniline inseneeriakeskus, mis oleks spetsialiseerunud lahenduste loomisele. Head ja põnevad ideed saavad minna lendu ja oma ala spetsialistid luua kaasaegseid süsteeme,” rääkis ta. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.