Me tunnetame oma keskkonda kõigi meelte abil. Üks esimesi näitajaid ja andmete salvestamise meeli on nägemisemeel, millega teeme kindlaks, kus me oleme, kellega me oleme, mida me teeme ning kuhu peame minema. 

Teised meeled kipuvad olema teisejärgulised. VR on aastatega nii palju edasi arenenud, et lisaks virtuaalse maailma nägemisele, saame ka varsti tunnetada seda keskkonda, kuhu meid viidud on. Tehnoloogia arenemisega luuakse uudseid lahendusi, mille arvelt saame asendada ohtlikke, meile tundmatuid ning varjatud asukohti sellega, et me viime end virtuaalselt sinna kohale, kuid kaitseme enda keha.

Sõjaväe õppustest kuni simulaatorite kasutuseni– VR prillid ja konsoolid pakuvad erinevaid võimalusi tehismaailma uudistamiseks aastal 2020 ning 2021. Kasiinod pakuvad online betaversioone, kus justkui kohapeal olles saab kogeda adrenaliini pakkuvaid VR-elamusi. Eestis kasutab sellist võimalust BetSafe.

Ning nii Samsung, PlayStation on oma mängude arsenali uuendanud punktini, kus virtuaalreaalsuse mängud on ühed suurimad tõmbenumbrid aastal 2020.

Millised 5 valdkonda kasutavad aastaks 2021 VR /AR tehnoloogiat?

Kinnisvara ja elukoha tutvustus

Uus Maa Kinnisvarabüroo tegi 2019.aasta alguses Järve torni korterite reklaamimiseks uudse lükke, ning hakkas esimest korda Eestis pakkuma võimalust külastada müügil või ehitusjärgus olevat kinnisvara virtuaalse tuuri abil. Uute korterite müügiga tekib alatihti see probleem, et paberil olevad projekteeringud on vaid kahemõõtmelised ning ‘siga kotis ostes’ võib ostjal tekkida hiljem kahetsus, et ostetud kinnisvara ei näe välja just selline, nagu vaimusilmis sai ette kujutatud. Uus Maa Kinnisvarabüroo tõstis müügitehnika ning marketingi veelgi level kõrgemale, kui teatas, et nende müügil olevate korteritega on võimalik eelnevalt tutvuda VR prille kasutades. 

Olenemata asukohast võib seadet kasutada nii kiire kui ka detailsema tutvustuse saamiseks. Seda kogemust kasutada saanud kliendid väitsid, et VR tegi kinnisvaraga tutvumise reaalsemaks kui kunagi varem. Vaata videot Järve Tornide tutvustuspäeval SIIT.

Järgnevate aastate jooksul soovivad ka muud kinnisvara müügiga seotud firmad sama tehnoloogia ja VR endale kasutusse võtta, et laiendada müügiga seotud võimalusi ning uudseid lahendusi.

Lennusimulaatorid

Iga piloodi õpe algab kõigepealt teooriaga ning endale põhivõtete selgeks tegemisega. Kuigi simulaatorid on siiani väga hästi toiminud ekraanilt ja konsoolilt juhtimisega, annab VR nii palju effekti juurde, et tekitada õpilasele see reaalsem tunnetus sellest õppekogemusest ning treenimisest. 

Lennusimulaatorite kasutamine on aktiivselt toiminud üle 30 aasta kuid nüüdseks on võimalik ka valida erinevaid kommerts kui ka erapilootidele sobivaid lennukite mudeleid ning lennata üle maailma erinevates kohtades. Suurriikide lennujaamad on pea kõige väiksemate detailideni üles ehitatud ning VR programmid annavad võimaluse kogeda ka turbulentsi ning ohtlikke olukordi veelgi reaalsemalt. Nii soodustatakse pilootide õpet veelgi efektiivsemaks ning töötunnid simulaatori kasutamisel saavad paremini ära kasutatud. 

Haridusega seotud VR-kogemused

Tänu Covid 19 pandeemiale on VR kasutamine erinevate meelelahutuskohtade külastamiseks hüppeliselt tõusnud. Galeriid, muuseumid, teaduskeskused ning hobiallikad on kolinud online maailma ning annavad võimaluse kas tasuta või tasu eest läbi jalutada kogu asutus, uudistamiseks uute näituste või väljapanekute reklaamimiseks. Kuigi enne viiruse puhangut pakuti taolist teenust, ei osanud keegi veel ette näha, et aastaks 2020 on see võibolla ainuke võimalus mõne galerii külastamiseks.

Sõjavägi ning elude päästmine

Sõjaväelised treeningud ning hiljem rahuvalvajatena mujale riiki saatmine on alati riskantne. Kohapeal sõjatsoonis kogemuste saamine ei ole võrreldav sellega, millise treeningu sõjaväelane või liitlane eelnevalt saab. Selleks, et vältida võimalike elude kaotust, tuleb korraldada võimalikult elutruu eelnev õpe, et anda ohutsooni suunduvale sõdurile kõige täpsem treening. VR aitab luua keskkonna, stsenaariumid võimalikult elutruud ning komplektsed.

Ehitus ja tootelooming

Balfour Beatty Rail võttis esimeste seas kasutusele VR tehnika erinevate toodete, ehituse ja keskkonnaga seotud ehitiste loomise jaoks. Et saada parim ettekujutus valmis saadava raudtee võrgustiku, pidepunktide ning asutuste jaoks, tõotab VR olema parim ettekujutuse loomise tehnoloogia. Keskkonna mõjude ning inimese poolt tekitavate kahjustuste kunstlik loomine aitab inseneridel luua parimad kaitsemehhanismid ning panna ehitusel loodud ehitised olukorda, kus katastroofide vältimiseks saab juba eelnevad uuendused disainis, funktsioonides ning kasutusplatformidel teha enne äärmuslike olukordade tekkimist.

Virtuaalne-reaalsus on arenenud viimase kahe aasta jooksul enim valdkondades, kus selle kasutuselevõtt annab juurde vaid plusse ning arendab keskkonna, kinnisvara, tervisehoiu, sõjaväelist, eluliselt tähtsaid valdkondi. Lisaks mängudele on võimalik VR kasutada mitte vaid meelelahutuseks vaid ka harivate põhimõtete alusel. Tänu Covid 19 epideemia puhangule 2020.aastal, võimendus VR tehnika uuenduslik disain ja funktsionaalsus veelgi rohkem ning lisaks eraisikutele, otsustasid ka riigid kaasata selle tehnika ja programmid enda kasutusaladesse veelgi rohkem.

Oled sa GEENIUS, RIKAS või PRO? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.