Mark Levinson on õpetlik lugu sellest, mis võib juhtuda, kui panna firmale enda nimi. Kui härra Mark Levinson asutas Ameerikas 1972. aastal ettevõtte Mark Levinson Audio Systems, ei osanud ta ilmselt arvata, et aastate möödudes kuulub tema nimi hoopis Samsungile – aga täpselt nii on juhtunud.
Nimelt ei läinud firmal kaheksakümnendatel enam kuigi hästi ning härra Levinson astus Mark Levinsonist välja. Selle peale taotles firma nimega Mark Levinson härra Levinsonile (kohtu kaudu) tegutsemiskeeldu audio alal, sest ta olevat ju kõndiv kaubamärk ning võivat kahjustada oma tegevusega omanimelise firma huve. Kohtuasja härra Levinson küll võitis ning töötab audio alal tänaseni, aga oma nime ta enam kaubamärgina kasutada ei tohi ning õigusi kaubamärgile Mark Levinson pole tal samuti. Firma Mark Levinson liikus aga järgnevatel aastatel Harmani omandusse, see omakorda kuulub 2017. aastast Samsungile.
Vaatamata naljakale nimesaagale, pole härra Levinsonil tegelikult põhjust väga kurvastada, sest ta nimi oleks ju võinud lõpetada mis tahes odavtoodete küljes, aga Mark Levinson on hinnatud audiokaubamärk, mida tõestavad ka kuularid numbriga 5909.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
![](https://geenius.ee/app/uploads/2022/06/c291ddfda3a20d3d03d22cf7d68af4ac.jpg)
See lugu ilmus ajakirjas Digi nr 207, juuli 2022
Kõik selle ajakirja lood