Töökuulutus

Eesti edukamate idufirmade hulka pürgiv Multilogin otsib inimesi, kellega koos täiesti uut valdkonda üles ehitada

Donat Voronin on Eesti ühe kõige kiiremini kasvava idufirma Multilogin kaasasutaja ja tegevjuht. Ettevõte Multilogin osutab ainulaadset teenust valdkonnas, mida seni isegi ei eksisteerinud.

Kuigi browser fingerprinting ei ütle paljudele veel midagi, siis teenuse eesmärk on tegelikult lihtne – aidata kasutajatel näha veebiportaale justkui läbi miljonite arvutite.

Mis on Multilogin ja kuidas see sündis?

Ma töötasin reklaamiagentuuris, kuid väljakutseid ja põnevust jäi aina vähemaks ning seetõttu hakkasin tasapisi tundma igavust. Pavel, minu tulevane äripartner, oli sarnases olukorras. Koos hakkasimegi katsetama erinevaid ideid ja käivitama projekte, lootes, et mõni neist hakkab tööle ja on millegi suure algus.

Ideekorje ja katsetamine kestsid kokku umbes aasta, kuni jõudsime oma tegevusega LinkedInis läbiviidud turundusprojektini. Meil tekkis selles projektis takistus, mille lahendamiseks lõi Pavel tööriista, mis lubas kasutajal kiiresti vahetada brauserite profiile.

Alguses oli see mõeldud meile endale majasiseseks kasutamiseks, kuid ajapikku tekkis uudishimu, kas sellist tööriista on keegi varem kasutanud. Uurisin olukorda erinevates turundusfoorumites, kuid oodatud vastuste asemel hakkasid kasutajad uurima, kuidas ja kust sellist toodet osta saaks.

Järgmise sammuna tegime lihtsa veebilehe ja saatsime selle lingi huvi ilmutanud kasutajatele, et nad saaksid meie ideed katsetada.

Ühel hetkel hakkasid meile laekuma aga pahaste kasutajate e-mailid, kes märkasid, et “osta” nupp ei vii pangalingi ega PayPal platvormini ning nende ost jäi seetõttu sooritamata.

Selline positiivne probleem andis meile tõuke, et oleme õigel teel ja arendame toodet, mille järgi on ka reaalne vajadus.

Iga uus idufirma lubab, et nende toode on sensatsiooniline ja toob endaga kaasa revolutsiooni. Millist probleemi aitab Multilogini teenus lahendada?

Kõige lihtsamalt võiks seda selgitada nii, et me aitame ettevõtetel näha internetti läbi miljonite arvutite.

Iga veebileht näitab sulle erinevat sisu, lähtudes seadmest, asukohast või keelest. On olemas ettevõtteid, mille jaoks on oluline mõista erinevate veebilehtede sisu: millised on hinnapakkumised, millal müügipakkumised üles laetakse ja millal võetaks asju müügist maha.

Meie lahendus aitab sellistel ettevõtetel informatsiooni analüüsida ja süstematiseerida. Tänu sellele saavad nad teha paremaid otsuseid.

Meie toodet kasutades ei raiska ettevõtted analüüsile 100+ tundi, vaid hoiavad aega kokku ja saavad hakkama umbes 20 tunniga.

Kui kliendid küsivad meilt hinnastamise kohta, miks meie ühe kuu tasu on 1000 kuni 5000 eurot, siis laseme neil tavaliselt mõelda parima alternatiivi peale ehk ise sarnase toote arendamisele.

Kui hakata arvutama, siis ühe arendaja kulu on ühes kuus keskmiselt 5000 eurot. Sellise toote arendus nullist võtab vähemalt aasta ja isegi siis pole kindel, kas see töötaks nii nagu vaja.

Meie teenusega liitudes on ettevõttel garantii, et ta saab äri ajamiseks kasutada tarkvara, mis kindlasti töötab. Meie lahendus on kiirem ja kokkuvõttes ka soodsam.

Multiloginil on selge plaan jõuda Eesti idufirmade kuulsuste seina seltskonda. Mis annab teile kindluse, et te sinna jõuate?

Alustuseks, numbrid räägivad enda eest. Me oleme kasvanud iga aastaga üha kiiremini ja aina suuremaks, praeguseks oleme ametlikult kuues kõige kiiremini kasvav idufirma Eestis.

Peale numbrite pean ma oluliseks teguriks meie värbamisprotsessi ülesehitust. Kui üldjuhul hakkavad idufirmad värbamisstrateegiatega tegelema alles siis, kui palgatud on esimesed 50, 150 või 300 inimest, siis meie hakkasime mõtestatult värbamisega tegelema juba pärast kuuenda inimese liitumist. Meie töötajad on äärmiselt motiveeritud, et anda oma panus projekti õnnestumisse.

Isegi, kui peaksime ühel hetkel avastama, et Multiloginil kui tootel on piirid ees või me ei kasva piisavalt, siis on meil alati võimalus hakata arendama uusi tooteid. Sellega teeme algust niikuinii, see on vaid aja küsimus.

Milline on teie erilisus tööandjana?

Me anname oma inimestele võimaluse kasvada. Me võimaldame seda erinevatel tasemetel alustades büroojuhist ja lõpetades minuga, kes ma proovin iga päev uusi tegevusi. Meie juures on alati võimalik katsetada midagi uut, sest me ei piira kedagi ühe kindla rolliga.

Kui inimene on valmis võtma vastutust, siis meie kohus on talle pakkuda uusi võimalusi. Me oleme veendunud, et organisatsiooni kasvuks on hädavajalik iga tiimi liikme kasvamine ühes ettevõttega.

Mõnikord võib tunduda, et arendajate töö on laias laastus üks ja sama. Milline on Multiloginis töötavate arendajate eripära?

Enamikus ettevõtetes tegeletakse juba olemasolevate toodete edasi arendamise ja parendamisega. Nad võivad lisada küll mõne uue nupu või vidina, kuid üldjoontes on protsess sarnane – järgitakse juba kasutusel olevaid juhiseid ja raamistikke.

Multiloginis loome toodet, mida keegi pole varem ehitanud. Sel puuduvad analoogid, mida võtta eeskujuks või millest lähtuda – mitte midagi ligilähedast pole varem kasutusel olnud.

Meie arendajad pühendavad suure osa ajast uurimistööle selle kohta, millist koodi kirjutada, kuidas internet ja brauserid töötavad ning kuidas kogu süsteem omavahel tööle saada. Alles pärast põhjalikku eeltööd on neil võimalik alustada koodi kirjutamist.

Ma kujutan ette, et umbes sarnases olukorras olid esimesed programmeerijad 1970. aastatel, istudes garaažides ja üritades luua midagi, mida varem polnud eksisteerinud. Need on nüüdseks legendaarsed lood Steve Jobsist ja Bill Gatesist.

Selliste lugude mõjutustel meie programmeerijad oma kutsumuse valisidki. Selle valiku põhjus ei olnud luua maailma veel üks CRM, veebilehekülg või e-pood – nad valisid oma töö, et lahendada uusi mõistatusi, mida meil Multiloginis jagub, sest kasvuga kerkib pidevalt juurde väljakutseid.

Milliseid omadusi sa arendajas kõige enam hindad?

Võttes arvesse, mida me Multiloginis loome ja mida tahame saavutada, siis kõige olulisemaks pean võimet leida õigeaegseid lahendusi.

Meie kasv sõltub suuresti sellest kui kiiresti me suudame esilekerkivaid väljakutseid lahendada. Siinkohal ei ole oluline vaid kiirus, aga ka kvaliteet. Vastasel juhul kannatab meie käive ja maine klientide hulgas.

Multiloginis on arendusprotsess täiesti teistsugune kui mujal ettevõtetes. Meil puuduvad juhendid, millele toetuda või varasemate projektide dokumentatsioon, millest lähtuda, lahendusteni tuleb jõuda ise. Seda suudavad vaid parimad arendajad, kel on sarnane nälg avastuste järgi nagu mõnel fanaatilisel teadlasel.

Tihtipeale on need uued lahendused äärmiselt töömahukad ja oma teostuselt väga keerulised, nii et meil on raske hinnata, kas see on tõesti hea ning kas seda annaks ka implementeerida.

Seepärast, enne kui me midagi arendama hakkame, teeme põhjaliku eeltöö, kogudes andmeid erinevatest allikatest. Nii saame adekvaatselt hinnata, kas meie arendaja on õigel teel ja tema pakutud lahendus võiks toodet edasi viia.

Paljudel idufirmadel on sama probleem: kuidas hoida olemasolevat kultuuri keset suurt kasvu. Mis on Multilogini plaan selle saavutamiseks?

Lühike vastus sellele küsimusele oleks, et me plaanime jääda väikeseks. Me otsustasime täiesti teadlikult, et me ei loo tarkvara, mis on mõeldud laiatarbekaubana kasutamiseks miljonitele. Selle asemel otsustasime arendada nišitooteid ja töötada nende kallal väikestes tiimides.

Meie tulevikuplaan on luua mitmeid erinevaid tiime, mis jääksid 70 kuni 100 inimese piiresse nii, et iga tiim töötab ühe konkreetse tootega. Nõnda saame anda inimestele võimaluse tiime vahetada, saada rohkem kogemusi ning pakkuda uusi põnevaid ülesandeid.

Eesti idufirmade ajalugu on näidanud, et bürokraatia algab siis, kui ettevõte ületab 150 inimese piiri. Me usume, et väikseks jäädes suudame laialt levinud bürokraativõrgustiku Multiloginist eemale hoida.

Loomulikult ei sõltu kõik ainult sellest kui palju inimesi ettevõttes töötab. On näiteid ka 20-liikmelistest firmadest, kus bürokraatia vohab metsikult. Väga palju oleneb ettevõtte kultuurist ja tiimide töökorraldusest.

Ükssarviku ülesehitamine on paratamatult väga intensiivne tegevus ja nõuab töötajatelt suurt pühendumust. Kuidas te tagate, et keegi selle protsessi käigus läbi ei põle?

Esiteks peavad inimesed võtma vähemalt kaks nädalat puhkust, kuid soovitavalt võiks aastas puhkust võtta isegi üle ühe kuu järjest. Meil pole mingit piirangut selle osas, kui palju keegi puhkusepäevi võtta võib.

Paljud töötajad meie ettevõttes reisivad vähemalt korra kuus, sinna hulka kuuluvad ka reisid, mida teeme tiimiga koos. Näiteks sel talvel käisime kõik koos Rootsis mägedes suusatamas ja lumelauaga sõitmas.

Puhkused ei pruugi ületöötamise riski täielikult välistada, kuid vähemalt peaks see ohtu vähendama. Läbipõlemise märkidest on tegelikult palju õppida. See tähendab, et tuleb võtta hoogu veidi maha.

Mina julgustan alati kõiki, kes tunnevad, et nüüd on läinud tööga natuke paljuks, võtta puhkus ja lülitada ennast täielikult välja nii internetist kui ka meie enda infoväljast. Kui vaja, siis blokeerime isegi VPN-i ligipääsu, et töötaja end puhkuse ajal tööasjadega ei koormaks.

Kui inimene peaks praegu Multiloginiga liituma, siis millised projektid või kliendid teda ootaksid?

See sõltub väga paljuski tema positsioonist. Seni on meil olnud nii, et arendajad väga palju klientidega otse ei suhtlegi, kuid oleme ka seda suunda muutmas. Hetkel on meil käimas pilootprojekt, mille raames arendaja suhtleb klientidega kord nädalas kaks tund ja see on toonud väga positiivseid tulemusi.

Kui arendaja suhtleb kliendiga otse, siis ta mõistab paremini, kuidas erinevad tõrked võivad meie programmi kasutamist mõjutada. Ta saab selgema pildi kliendi vaatest ning on tänu sellele tõrgete parandamisel motiveeritum.

Põhiline väljakutse kõigile uutele liitujatele ja praegustele töötajatele on senise kasvutempo hoidmine ja isegi suurendamine. Selle eesmärgi saavutamisel on meil tarvis kõikide tiimide panust.

Turundajatele tähendab see meie kohta info levitamist, et võimalikult paljud meist kuuleksid. Klienditeenindus peab aga tagama klientide rahulolu aegsate ja täpsete vastustega kolmes erinevas keeles. Arendajad peavad omakorda leidma kiireid lahendusi, et meie toode ületaks klientide ootusi.

Igal liikmel on meie kasvus äärmiselt oluline roll ja meie õnnestumine sõltub sellest, kuidas me tiimina koos töötame ja oma ülesandeid täidame.

Millised on Sinu kolm peamist juhtimispõhimõtet?

Esiteks, ma usun et kõige olulisem pole mitte ise läbi lüüa, vaid aidata igal tiimi liikmel õnnestuda. Meie peamine fookus ei ole mitte individuaalsetel mõõdikutel, vaid sellel, et kõik tiimid töötaksid ühiselt seatud eesmärgi täitmise nimel.

Me anname kogu aeg tagasisidet, pakume tuge ja võimalusi end harida ja kõike muud, mida töötajatel või tiimil vaja läheb.

Teise põhimõttena püüame alati palgata inimesi, kes on meist targemad ja saavad meile midagi uut õpetada. Me ei üritagi olla ise igas asjas parimad, vaid soovime tuua tiimidesse kompetentse, mida meil enim vaja läheb.

Inimesed, keda me palkame, võivad olla kindlad, et me usaldame neid täielikult, sest nemad on spetsialistid ja teevad otsuseid.

Viimase põhimõtte omandasin ma müügitööga. Müügis on käibel ütlus, et ära nõua oma tiimi liikmetelt seda, mida sa ise ei suuda teostada.

Mina usun, et seda loogikat võib üle kanda kaugemale kui ainult müügitöösse. See kehtib samamoodi ka tootetiimis, turundustiimis ja mujalgi, tähendades, et juhina peab alati valmis olema eeskujuga näitama, kuidas probleemi lahendada. See tõstab juhi usaldust töötajate seas ja sisendab usku, et antud ülesanne on tõesti lahendatav.

Toon ühe näite meie klienditoest. Meie klienditoe inimeste tegevuskava on lai ja ülesanded on erinevad, kuid ühe ülesandena peab klienditugi küsima klientidelt tagasisidet.

Ühel hetkel tekkis olukord, kus töötajatele valmistas raskusi tagasiside saamine. Ma tõestasin neile, et iga ülesanne on tegelikult tehtav, kuid võib-olla ei ole praegune lähenemine parim. Jätkates tegevust, mida teed, kuigi see ei tööta, ei ole väga hea.

Mina lahendasin selle olukorra nii, et võtsin klientidega Skype’I kaudu ühendust ja rääkisin nendega nõnda, et nad ei märganudki, kuidas nad meile tagasisidet andsid.

Pärast vestlust küsisin, kas me võime seda tagasisidet kasutada ja nad nõustusid.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.