Töökuulutus

Eestis otsib töötajaid maailmatasemel arenduskeskus, kus isegi klienditugi häkib

Mõnda aega tagasi sai ZeroTurnaroundi uueks omanikuks Rogue Wave, mis otsib enda tiimi Eestisse mitmeid uusi liikmeid. Keda ja miks, räägib ettevõtte tehnoloogiajuht Toomas Römer.

ZeroTurnaroundist on saanud Rogue Wave. Mida see õigupoolest tähendab?

Rogue Wave Software on ettevõte, kellel on pikk ajalugu tarkvaratoodete arenduse ja müügi vallas. Täna arendame me umbes 15 erinevat toodet mille ühiseks jooneks on see, et need võimaldavad ja parendavad tarkvaraarendust. Olgu selleks siis lähtekoodi staatiline analüüs, teegid, mis lubavad teha keerulisi matemaatilisi arvutusi, või siis ZeroTurnaroundi portfellist tulnud Java arendusele suunatud tööriistad.

Meie jaoks Eestis on muutunud see, et kui varem olime Java-tegijad, siis nüüd on tehnoloogiate valik väga palju laiemaks läinud. Oleme loonud uusi meeskondi, kes arendavad tooteid, mis on suunatud teistele programmeerimiskeeltele. Näiteks meeskond, kes tegeleb visualiseerimisvahendite arendamisega – tehnoloogiaks sealjuures C++. Hetkel ehitame ka meeskonda, kes on seotud PHP arendusega ja töötab Zendi toodete kallal. Oleme toonud ka ühe väga võimeka ja maailmas maineka API’de manageerimise tarkvara arendust siia. Selle toote nimeks on Akana.

Keda te oma tiimi juurde otsite?

Otsime abikäsi nii Java arenduseks, kui ka C++ ja PHP arenduseks. Hetkel kõige huvitavamaks pakkumiseks on võib-olla isegi support ehk klienditugi. Meie klienditoe meeskond otsib inimest, kes hakkab häkkima erinevate avatud lähtekoodiga projektide kallal, kuna me pakume tuge ka paljudele sellistele teenustele.

See meeskond pole klassikaline klienditugi, kes soovitab kasutajal arvutile taaskäivitus teha. Meie toodete keerukuse tõttu jõuavad selle tiimi lauale keerulised ülesanded, mis nõuavad koodis tuhnimist, erinevate tehnoloogiate tundmist, tihedat koostööd arendustiimiga ja tihti ka vigade parandamist.

Millised need inimesed olema peaksid, kes teile tööle kandideerida võiks?

Meie klienditoes on tavaliselt inimesed, kes on just ülikooli lõpetanud ja otsivad oma esimest tööd. Aga toodete keerukuse tõttu vajame järjest enam ka inimesi, kel juba esimene arenduskogemus käes, kuid tunnevad, et tahaksid saada laiemat kogemust ja ülevaadet erinevatest tehnoloogiatest.

Tarkvaraarenduse ametikohtadele otsime mõningase kogemusega rõõmsaid inimesi, kes on valmis rahvusvahelises meeskonnas töötama. Hetkel ootame eriti endast märku andma PHP huvilisi, kes tahavad panustada ühe maailma populaarseima programmeerimiskeele arendusse.

Tasub ka mainida, et tihti polegi meil kõiki konkreetseid positsioone kodulehel väljas. Seega võib endast alati märku anda meie värbamismeeskonnale.

Mainisid, et töötamine käib rahvusvahelises keskkonnas, milliseid keeli oskama peaks?

Ilma inglise keeleta hakkama ei saa, sest alati leidub keegi, kes meie kohalikku keelt ei oska.

Lisaks ingliskeelsele keskkonnale: milline teie töökorraldus välja näeb?

Meie olemine on pigem hubane ja kodune, keskkond on suhteliselt vaba. Me peame oluliseks tulemust, mitte kohal istumist. Tundub, et inimesed hindavadki paindlikkust kõige rohkem. Just seda, et saaks nii töö tehtud, kui ka lapsed lasteaiast toodud.

Milline on teie meeskondades valitsev kultuur?

Me oleme püüdnud ehitada oma meeskondi nii, et nad saaks üksinda oma tarkvara tarnimisega hakkama. Olukordi, kus projekt seisab mõne teise osakonna või meeskonna taga, üritame vältida. Meil on autonoomsed meeskonnad, mis saavad ise rahulikult töötada ja oma eesmärke ellu viia.

Tiimid otsustavad oma töökorralduse ise, kuid tavapärased on standup-stiilis koosolekud, kus arutatakse probleeme, jälgitakse arenguid ja planeeritakse homset. Ja siis see meeskond teeb tööd, et välja anda kas uus versioon tootest, parandada bugisid, teha midagi lihtsamaks või hoopiski mingi uus võimalus tootesse. Selle jaoks on vaja nii arendust, testimist, disaini ja kõike seda siis ühes taktis.

Seega meeskonnas on kõigil sõnaõigus ja üht suurt bossi, kes ütleb, kuidas asjad käima peavad, ei ole?

Kindlasti mitte. Kõik otsustajad on meil kohapeal ja kõigil on võimalus sõna sekka öelda. Ma arvan, et selline ülevalt-alla juhtimine, vähemalt tarkvara arenduse vallas Eestis, sai lõpu juba 20 aastat tagasi.

Mis võimalused on töötajal teie ettevõttes oskusi juurde õppida ja areneda?

Natukene oleneb see tööspetsiifikast, aga meil on erinevad toetusprogrammid olemas. Olgu selleks erinevate ettekannete vaatamised, konverentsi külastused või tiimisisesed üritused. Samuti on meil ettevõttesisesed seminarid.

Lisaks oleme me ise korraldanud kaheksa aastat seminari GeekOut, kus viimastel aastatel on olnud üle 600 osaleja. Seminar kestab kaks päeva, mille jooksul on võimalik vaadata erinevaid ettekandeid. Loomulikult on see meie töötajatele tasuta.

Seega on selliseid üldiseid üritusi, aga ka spetsiifilisemaid. Ma arvan, et kõige kiiremad õppimiskõverad ongi klienditoe inimestel, sest nemad tulevad puhta lehena ja ei pruugi veel täpselt teada, mida nad tahavad.

Kui veel meeskondadest rääkida, siis milliseid tööväliseid tegevusi te ette võtate?

Igal meeskonnal on oma tiimiüritused – näiteks ühiskokkamised, ATV-safarid või hackathonid. Lisaks on meil igal neljapäeval ühine tiimilõuna ja palju muid ühisüritusi, rabamatk, bowlingu- ning piljardiõhtu, jõuluõhtusöök jne. Ma ütleks, et meil on välja kujunenud selline tervislik kultuur töötajaid toetavate tegevuste näol.

Mulle endale tundub mõnikord, et selliseid üritusi toimub ehk isegi liiga palju, aga see on ainult selle pärast, et ma olen lihtsalt kõigega kursis.

Aga kontoris puuvilju ja kohvi saab? Või ping-pongi mängida?

Jaa. Ma ostan koju isegi igavamaid kohviube kui kontorisse.

Mis puudutab ping-pongi, siis tihti juhtub see, et kõik nohikud, kaasa-arvatud mina ise, lähevad nii süvitsi teemasse, et see võtab vahepeal hirmutavalt professionaalsed mõõtmeid.

Läksin ühe tüübiga pinksi mängima. Ta ütles, et tuleb kohe tagasi. Mõni hetk hiljem naasis lühikestes pükstes ja trennitossudes, märkides, et ta käib nüüd võistlustel ja ainult sellises vormis ta edaspidi mängibki.

Aga see vist on tehnoloogiasektoris tavapärane. Kui keegi mõne uue teema üles võtab, siis loeb ta kolm raamatut läbi, hindab teemat kõikidest aspektidest ja kui otsustab süveneda, siis ikka põhjalikult.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.