Insly otsib nutikat testijat, kes aitaks kindlustusfirmad 17. sajandist välja tirida

Kindlustusmaakleritele ja -agentidele tarkvara arendav Insly otsib oma meeskonda automaattestijat, kes aitaks ellu viia igapäevaseid arendustöid, kuid ka ettevõttes päris sagedasti loodavaid erilahendusi. Tööst Inslys räägib firma personalijuht Pamela Raestu.

Millega teie ettevõte tegeleb?

Insly on 2013. aastal asutatud Eesti idufirma, mis loob tarkvara ja mis aitab kindlustusmaakleritel, -agentidel ja ka -seltsidel oma kliente, pakkumisi, arveid ja üldist töökorraldust hallata. Meie loodud lahendus aitab näiteks uue kindlustustoote lansseerimisel keskmiselt säästa 18 kuud ja 2 miljonit eurot (5-aastase perioodi jooksul).

Täna ei tegutse me enam ainult Eestis – kohalik turg jäi meile üsnagi kiiresti väikseks. Seega on meil kliente üle maailma, ehkki põhiturgudena võib välja tuua näiteks Poola ja Suurbritannia.

Meie klientideks on väga erineva suurusega ettevõtted. Nende seas on 200 maakleriga suuri kindlustusseltse, kuid leidub ka mees-ja-koer stiilis firmasid.

Peab ära märkima, et sageli kipuvad kindlustusvaldkonnas tegutsejad olema uute lahenduste kasutusse võtmisel konservatiivsemad ja oleme kuulnud, et kohati kasutatakse kindlustuspoliiside loomisel siiamaani paberit ja pastakat, või siis Exceli tabeleid.

Meie tarkvara teeb kindlustusvaldkonnas tegutsejate töö lihtsamaks: sul on kliendid kõik ühes kohas, näed selles samas tarkvaras, millistele klientidele sa milliseid pakkumisi saatnud oled, millised arved on saadetud ja millised mitte, aga ka seda, kui palju peaks näiteks üks sinu kindlustusagent müügiboonust saama. Oleme muidugi mõelnud ka selle peale, et ka raamatupidamisel oleks vajalik informatsioon olemas.

Te otsite enda meeskonda testijat. Milline tema töö olema saab?

Otsime oma meeskonda automaattestijaid, kes aitaksid automaatteste kirjutada, luua ja efektiivsemaks muuta. Täna on meil juba mõned automaattestijad tööl, kuid leiame, et meeskonda oleks kindlasti vähemalt kahte inimest juurde vaja.

Automaattestijad kirjutavad teste, aga samas peavad nad looma, ellu viima ja dokumenteerima ka erinevaid testiplaane ja testilugusid.

Kas teie automaattestija peab olema ka ekspert kindlustusmaailmas?

See oleks kindlasti suur pluss, aga me ei ole ühegi töötaja puhul teadmisi kindlustusmaailmast rangelt kontrollinud. See, millisest valdkonnast inimene tuleb, ei ole tegelikult lõpuks oluline, kuna Inslys töötades saab palju teadmisi selle kohta, mida kindlustusvaldkond endast kujutab.

Mida teie uus automaattestija enne tööle tulekut oskama peaks?

Meie meeskondades on inimesi erinevatest rahvustest, kellega tuleb koostööd teha. Inglise keel on seega kindlasti vajalik. Keeleoskus ei pea olema väga perfektne, aga on oluline, et inimene saaks tööalase suhtlemisega ikka hakkama.

Kui rääkida aga eelnevast töökogemusest, siis võiks olla tegu kogenud testijaga, kel automaattestimise kogemust kaks kuni kolm aastat. Meie toode on kirjutatud PHPs, samas kui inimesel ei ole PHP kogemust, vaid ta tunneb Javat või Pythonit, on ka see täiesti aktsepteeritav, kuna meil kohapeal on võimalik PHP endale selgeks teha.

Äramärkimist väärib ka kindlasti HTML ja MySQL oskuste vajadus. Meil, nagu paljudes teistes ettevõtetes, on testimiseks kasutusel Selenium, täna on see meil ka peamine tööriist. Samas katsetame ja oleme kasutusse võtnud ka mitmeid uusi lahendusi, hiljuti võtsime kasutusele Behati raamistiku, mis on PHP automaattestide kirjutamise raamistik.

Kasutame ka Jenkinsit, mis samuti on meil üsnagi värskelt kasutusele võetud. Samas ei ole oluline, et inimene kahe viimati nimetatud tehnoloogiaga väga tuttav oleks, kõike seda annab ka kohapeal töö käigus õppida.

Seega on teil ka enesearengu- ja õppimisvõimalused olemas?

Põhimõtteliselt küll. Meie töötajad peaksid olema hästi motiveeritud ise juurde õppima. Me soodustame õppimist ja enesearengut, kuid enda õppeprotsessi juhtimine on inimese enda käes, sest keegi inimesele neid teadmisi ei anna, tuleb ise uurida ja ennast arendada.

Millised on need meeskonnad, kus testija tööle võib hakata?

Hiljuti viisime ettevõttes läbi restruktureerimise, mille tulemusel on meil kaks peamist tiimi. Tootetiim keskendub konkreetselt meie core toote edasiarendamisele. Teine tiim on aga suunatud erilahendustele.

Mitmed meie kliendid kasutavad põhiliste funktsioonidega Insly tarkvara, kus lisafunktsioone ja seadistusvõimalusi pole vaja. Samas on meil ka kliente, kellele tuleb luua erilahendusi, mille detailid täpsustame koostöös kliendiga ning seejärel hakkame kliendi soovidest lähtudes neile erilahendust põhitoote baasil arendama. Seda, millisesse üksusesse testija tööle läheb, on täna veel raske öelda, kuna see sõltub ka inimesest endast ning sellest, mis teda enam huvitab.

Millise iseloomuga peab teie uus inimene olema?

Testijad ja tarkvaraarendajad võivad sageli olla pigem introvertsemad inimesed ja see ei ole üldse halb. Otsime täna inimest, kes suudaks töötada nii meeskonnas kui ka iseseisvalt. Kindlasti peaks ta olema valmis õppima ja uusi oskusi omandama.

Just muutusteks valmisolek on oluline, kuna meil valitseb endiselt startupilik mentaliteet, mis tähendab, et olukord ettevõttes võib kiiresti muutuda. Mitmed ettevõtted seavad endale aasta eesmärke, meie aasta eesmärgid võivad aasta pärast juba aga aegunud olla. Inimese ametikoht ja selle nimetus ilmselt ei muutu, aga me võime võtta kasutusele mõne uue tööriista, mis elu lihtsamaks teeb.

Kui vaba õhkkond meeskondades on? Kas testija võib tuua lauale ka ideid ning soovitusi, mis kuuluvad näiteks teiste töötajate valdkonda?

Meile väga meeldiks, kui inimene julgeks öelda välja oma arvamuse, aga siis ta peab pakkuma ka lahendusi ning tegevusplaane. Kui sul on näiteks mõnele teisele inimesele, kes töötab mõnel teisel ametikohal, ettepanek, siis seda kindlasti kaalutakse ja vajadusel võetakse ka arvesse. Aga kui sa näed, et sinu enda töö hõlbustamiseks saaks midagi muuta, siis võid tegutsema hakata, kui sa oma idee ja muutused teiste osapooltega läbi räägid.

Kui palju võib inimene teha kaugtööd, ilma üldse kontorisse tulemata?

Kaugtöö on täiesti aktsepteeritav ja kuni pool ajast võib inimene töötada distantsilt. Seda muidugi eeldusel, et teised tiimiliikmed on sellest teadlikud.

Me kasutame suhtlemiseks Microsoft Teamsi, seega kui inimene otsustab töötada distantsilt, siis ta kirjutab näiteks suhtluskanalisse, et töötab kodust ja keegi ei hakka tema käest küsima, kas sa ikka teed tööd. Vahel oleks muidugi tore, kui inimene käiks kontoris ja osaleks olulistel koosolekutel, aga oleme üldiselt andnud oma töötajatele vabad käed.

Miks peaks siiski kontorisse tulema? Kui mugav seal töötada on?

Meil on üsna mugav ja mõnus kontor. Keegi ei pea kogu aeg istuma töölaua taga, sest meil on olemas mõnus puhkenurk, kus saab vabamas keskkonnas lõunat süüa või niisama tööd teha. Lisaks saab muidugi juua, snäkke ja puuvilju. Meil on ka massaažitool, saab mängida pinksi või lauajalgpalli.

Räägime rahast ka. Kas leiva ikka lauale saab?

Palgatase oleneb täiesti inimese soovist ja tema kogemustest. Meie ei ole kunagi välja kuulutanud konkreetset numbrit, seda ühel lihtsal põhjusel: CV põhjal tundub inimese kogemus olevat üks, tehnilise vestluse käigus selgub aga, et inimene teab rohkem, kui tema profiilist välja kõlab. Seega ma arvan, et kui kirjeldada meie töötasu süsteemi, siis seda võiks kirjeldada sõnaga õiglane, mis sõltub täiesti inimese kogemusest.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.