Töökuulutus

Kaose taga korrastatud süsteemi nägemine on osa Finestmedia analüütikute DNA-st

Pikaajalise kogemusega digitaalseid teenuseid loov Eesti ettevõte Finestmedia otsib oma meeskonda analüütikuid, kes aitaksid luua nii e-riigi infosüsteeme ja platvorme kui ka näiteks e-kaubanduse valdkonna lahendusi. Tööst Finestmedias räägivad lähemalt analüütikud Inga, Maria, Raivo A ja Raivo P.

Millega Finestmedia tegeleb?

Järgmisel aastal 20. juubelit tähistav Finestmedia on Eesti tarkvaraarenduse- ja konsultatsiooni­ettevõte. „Kui veel 2017. aastani oli tegu Eesti-Soome ühisomanduses ettevõttega, millele viitas ka firma nimi ja selle eestipärane hääldus, siis alates 2018. aastast on Finestmedia 100% Eesti kapitalil tegutsev ettevõte, mille nime hääldades on hakatud lähtuma inglisekeelsest sõnast finest,“ ütleb Finestmedia värbamisekspert Mare.

Finestmedia eesmärk on kaasaegsete digilahenduste rakendamise kaudu oma klientide äritegevus või teenusekorraldus uuele tasemele viia. Innovatsiooni ja tehnoloogiat nutikalt rakendades loob Finestmedia uudseid lahendusi ja teenuseid, mis võimaldavad ettevõtetel efektiivsemalt majandada.

Viimastest projektidest saab esile tõsta Eesti Töötukassa töötuskindlustus-, koondamishüvitiste ja pankrotitoetuste haldamiseks loodud süsteemi, mille kaudu makstakse aastas välja üle 50 miljoni euro hüvitisi enam kui 33 000 inimesele. Selle töö puhul oli meeskonnale lisaks funktsionaalsele keerukusele väljakutseks ka see, kuidas tagada süsteemi kõrge töökindlus ning turvalisus. Lahenduse puhul on igasugused tõrked ja eksimused lubamatud ning tagajärjed paraku päris mõjukad, sest paljudele neist 33 000 inimesest on makstav hüvitis ainsaks sissetulekuallikaks, mis peab jõudma nendeni õigeaegselt ja korrektselt.

Finestmedia arendatav süsteem on ka laia kasutajaskonnaga Maanteeameti liiklusregister ja sellega seotud avalikud e-teenused, millega enamik Eestis juhtimisõigust omavatest kodanikest kokku puutunud on. Kliendi äriedu mõttes saab esile tuua ka Hobby Hall Grupi e-kaubanduse terviklahenduse loomise ja haldamise, mis on aidanud ettevõttel olla edukas lisaks koduturule ka Lätis ja Soomes.

Nende ja teiste mahukate IT- projektide elluviimine eeldab väga head kliendi ärisegmendi tundmist ning siin tulevad mängu suure sisemise põlemisega, professionaalsed ja särasilmsed analüütikud.

Praegu töös olevad valdkonnad ja projektid

Inga, kes on Finestmedias töötanud juba üle 12 aasta, tegeleb täna peamiselt sisejulgeoleku valdkonna projektidega. „Valdkonna eripärast tulenevalt pean töö detailide osas paraku kidakeelseks jääma, kuid saan kinnitada, et töö on väga põnev ning valdkond pakub väljakutseid, mida mujalt naljalt ei leia,“ ütleb ta.

Raivo A, kes töötab Finestmedias teist aastat, on peamiselt kokku puutunud erinevate e-riigi arendusprojektidega. „Hetkel on meil käsil erinevate kalandusvaldkonna rakenduste ja infosüsteemide arendamine Maaeluministeeriumile, kusjuures see projekt hõlmab endas ka koostööd Euroopa Komisjoni vastavate ametkondadega. Valdkond, mis sisuliselt tegeleb illegaalse kalapüügi tõkestamisega, kalavarude monitoorimise ja säilitamisega ning kus tulevad mängu satelliitside lahendused, on väga väljakutsuv ja põnev,“ kommenteerib ta.

Maria töötab e-kaubanduse valdkonnas. „Hetkel on meie suurimaks projektiks Hobby Hall Grupp, mille alla kuulub kolm e-poodi – Hansapost Eestis, X-net Lätis ja Hobby Hall Soomes. Töö on sageli pingeline ja väljakutsuv, mis tuleneb sellest, et kõik grupi ettevõtted kasvavad e-kaubanduse arengu laineharjal väga kiiresti. Üha rohkem on vaja leida nutikaid lahendusi, kuidas tehniliselt sellist kiiret kasvu toetada ning aidata ka organisatoorseid lahendusi mõelda, et äriprotsesse arendada,“ selgitab ta.

Raivo P tegeleb põhiliselt riigiprojektidega. „Ka minu igapäevatööst moodustab põnevaima osa sisejulgeoleku valdkond ja kodanike turvatunde kasvatamiseks vajalikud infosüsteemid. Selle kõrvalt on lõpetamisel riigikogus stenogrammide koostamise lahendust puudutav projekt, milles innovaatilise lahendusena rakendatakse Tallinna Tehnikaülikooli poolt arendatavat automaatset eestikeelset õppivat kõnetuvastust. Ehk siis praktiline teadustöö rakendamine,“ ütleb ta.

Analüütikute mitmekesine roll kliendi nõustamisel

Finestmedias on analüütikutel väga kaalukas ja vastutusrikas roll: nad aitavad kliendil paremini mõista, mida ta projekti abil saavutada soovib, ning on tõlgiks kliendi ja arendustiimi vahel. „Kindlasti on kergem kliendiga, kes teab, mida ta tahab ja kel on veidi laiem IT-taust,“ ütleb Maria.

„Kliente mõjutab sageli nende eelnev kogemus IT-projektidega – tulenevalt sellest, kas projekt on õnnestunud või mitte, on ka eelhoiak kas optimistlikum või konservatiivsem. Kui klient näeb, et me loome lahendust, mis rahuldab tema ärivajadusi ja et me toetame teda, kuulame ära ja anname nõu, siis mõjub see kindlasti positiivselt ning loob usaldusliku suhte,“ täiendab Inga.

Vahel tuleb aga kliente rohkem suunata ja ise lahendusi välja pakkuda. „Kliendile, kellel pole küll palju kogemusi, kuid kes tahab väga konkreetset lahendust, tuleb läheneda teistmoodi, pakkuda omapoolseid alternatiive. Kui klient näeb segastest mõtetest sündimas käegakatsutavat lahendust ja see teda käivitab – me näeme ta silmis põlemist – siis annab see meilegi meeletu adrenaliinilaksu,“ kommenteerib Maria.

Mis töötajaid endid motiveerib?

Töötajate motivatsioon tuleneb sellest, kui nad saavad luua midagi, mis lõppkasutajat aitab ja rõõmustab ning millel on ühiskonna jaoks laiem väärtus. „Kui inimene ei pea enam näiteks paberitega linna ühest otsast teise jooksma või mitme linna vahet sõitma, on tulu selge,“ toob Raivo P lihtsa näite.

Kõik analüütikud nõustuvad, et töö on nõudlik, kuid ka väga vaheldusrikas ja pakub ohtralt arenemisvõimalusi. „Erinevad tehnoloogiad ja võimalused on väga põnevad ja selles vallas on õppimisvõimalusi hästi palju. Finestmedias julgustatakse kastist väljas mõtlemist ja uute ideede pakkumist, mis võimaldab meil luua väärtusi väljaspool kliendikoostöö raame. Selle heaks näiteks on ettevõttes sündinud start-upid, millest on tänaseks välja kasvanud näiteks Maksekeskus ja Alexela elektriäri,“ ütleb Raivo P.

„See töö avab palju uksi. Näiteks, olemata riigiametnik on sul sellegi poolest võimalik kaasa rääkida meie riigi julgeoleku küsimustes. Isiklikus plaanis avardab analüütiku töö maailmavaadet ja teadmisi päris palju,“ täiendab Inga.

Motiveerib ka asjatundliku ja ühtehoidva meeskonnaga koos töötamine. „Meie ettevõttes teeb töötamise mõnusaks meeskond, mis koosneb professionaalidest, kes teevad oma tööd hingega, kuid kellega koos saab ka palju nalja. On jube äge kui kogu 7-8 pealine meeskond mingitel hetkedel koos ühise eesmärgi nimel töötab, nii et õhk on positiivsest energiast paks,“ ütleb Maria.

Finestmedia meeskonnatunne on tugev

Kui ma mõtlen meie kalandusprojekti meeskonnale, kellega ma olen pea kaks aastat koos töötanud, siis oleme tänaseks peaaegu et kalale jõudnud. Näiteks käisime Lahemaa rahvuspargis, kus tegime talvise matka, sumpasime lumes, tegime sauna ja sõime kala. Sellised üritused on vajalikud meeskonna kokkukasvamiseks ja kuigi kõrvalt tundub võib olla, et käime hoopis lulli löömas, siis tegelikult saavad nende käigus paljud projektidega seotud probleemid või mured lahenduse. Selliseid tööväliseid üritusi toimub meeskonnas päris palju,“ ütleb Raivo A.

Maria meelest on paremat ja avatumat meeskonda raske leida. „Meil on hästi vedanud, kõik on noored inimesed, kes klapivad omavahel hästi. Meie tuba on ka kõige valjem, pidevalt saab nalja. Isegi teised väljast küsivad vahel, et mis teil seal toimub. Ka meeskonnaüritusi on tihti – oleme käinud karti sõitmas või golfi mängimas. Lisaks suurtele meeskonnaüritustele on ka väiksemad projektitiimi üritused, mis on alati hästi mõnusad, saad töörütmist välja ning võimaluse rääkida teistega muudel teemadel,“ kirjeldab ta.

Põhjuseid Finestmediasse tööle kandideerida on veelgi…

Meil kehtib põhimõte, et kedagi ei jäeta üksi nurka konutama. Me üritame kogu firmaga aidata uutel tulijatel sisse elada ja tööst rõõmu tunda. Kui vaja, toetame teineteist nii tööalastes kui ka eraelulistes muredes. Me oleme väga ühtehoidev punt, nagu omamoodi perekond. Seda illustreerivad ka kontoris pidevalt ringi jooksvad stressimaandajad – alati on kellelgi lapsed või koerad tööl kaasas,“ ütleb Inga.

Maria hindab kõrgelt, et Finestmedias ei pea kartma rutiini. „Pidevalt on põnev ja leidub palju väljakutseid, mida ei pea sugugi kartma, kuna töökaaslased on nii ägedad. Nemad teevad selle kõik põnevaks. Samuti on meie ettevõttes juhtkonna liikmete uks alati avatud ja juht kuulab huviga sinu mõtteid, lahendab muresid, lobiseb perest, hobidest, maast ja ilmast. Selline hierarhiavaba õhkkond on tegelikult ootamatult haruldane ja see muudab Finestmedias töötamise mõnusaks. Usun siiralt, et enamus inimesi, kes Finestmedias töötavad, on sõna otseses mõttes Finestmedia fännid,“ sõnab ta.

Finestmedia lojaalsusprogramm on väga atraktiivne ja staaži kasvades saavad töötajad üha suuremaid hüvesid nautida. Loomulikult on Finestmedias olemas ka puuviljad, võileivad ja reedesed süsivesikuhommikud ning heast ja paremast pungil külmkapp.

Kuidas saab inimene oma tööle tuleku soovist märku anda?

Finestmedia ootab oma heatujulise ja ühtehoidva meeskonnaga liituma andekaid analüütikuid, kes soovivad panustada e-riigi alustalade rajamisse, e-kaubanduse arengusse ja teiste elualade IT-süsteemide edendamisse.

Finestmedia ligi 100-pealine meeskond töötab täna aadressil Karamelli 6 asuvas hubases kontoris, kuid uus aasta toob kaasa kolimise uuele kaasaegsemale pinnale Fahle majas. „Julgustame oma töötajaid tegema aktiivselt kaugtööd – paljud meie töötajad elavad väljaspool Tallinna ning isegi väljaspool Eestit. Leiame, et füüsilisest kohalolekust olulisem on inimese sisemine kõrge distsipliin, ausus ja vastutusvõime,“ kinnitab värbamisekspert Mare.

Kui tunned, et Finestmedia meeskonnast võiks saada sinu uus tööpere, siis saad kandideerida läbi meie veebilehe või võtta otse ühendust meie värbajaga mare.aasma@finestmedia.ee.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.