Proekspert otsib suuremahulise mobiilirakenduse jaoks julget ja aktiivset Android-arendajat

Proeksperti võib vaadata kui ettevõtete konsultanti, kes kuulab ära probleemi ja pakub sellele võimalusel omapoolse lahenduse. Tänaseks on Eesti kapitalil põhinev firma aidanud ettevõtetel luua ja tarnida digiajastu tooteid ning teenuseid pea igas maailma nurgas. 

Pikemalt saab Proeksperdi tegevuste ja ülemustevaba kultuuri kohta lugeda sellest Geeniuse loost

Täna otsitakse ettevõttega ühinema Android-arendajat, kes liituks ühe suuremahulise projektiga, mille käigus arendatakse suurfirmale välja täiesti uus rakendus. Geenius vestles Proeksperdi tehnilise toote eestvedaja ja arhitekti Mikk Kärneriga, kelle meeskonnas saabki uus arendaja end sisse seada.

Alustame enne töökoha juurde jõudmist natuke kaugemalt. Kuidas Proekspert ettevõtetel muresid lahendada aitab? Kas igale murele on olemas digitaalne lahendus?

Üldjuhul tulevad kliendid meie juurde mingi kindla mure või probleemiga. Vahel oodatakse meilt innovatsiooni ja täiesti uue lahenduse välja mõtlemist, teinekord tullakse juba spetsiifilisema ülesandega. Näiteks käesoleva projekti puhul peame oma regiooni suurimale info- ja telekommunikatsiooniettevõttele arendama välja iseteeninduskeskkonna jaoks mobiiliäpi. Projekt kui selline oli juba eelnevalt olemas, aga meie teeme sellest midagi täiesti uut.

Vahel võib välja tulla, et kliendi probleemile ei olegi sobivat digitaalset vastust olemas, vaid lahendus peitub hoopis mujal. Sel juhul me ütlemegi kliendile, et lahenduseks ei ole tehnoloogia. Niisama selle peale me välja ei lähe, et klient tahtis lahendust ja me peame nüüd tingimata mingi tehnoloogia välja mõtlema. Pigem on meie seisukoht, et soovime kliente nende muredes päriselt aidata. Enamasti on probleemidele siiski mõni digitaalne lahendus.

Mida te täpsemalt selle telefonirakenduse jaoks tegema peate?

Põhimõtteliselt on tegu telekommunikatsiooniettevõtte iseteenindusäpiga. Eestis on selline rakendus olemas näiteks Telial, aga praeguse projekti puhul räägime kordades suurematest mastaapidest ja tunduvalt rohkematest funktsioonidest ning suuremast võimekusest. 

Telekomiettevõte peab saama läbi äpi tulnud tellimusi vastu võtta, hallata. Kasutajad peavad saama äpi kaudu teha kõike seda, mida nad arvutis iseteeninduskeskkonda minnes teha saaksid ja natuke rohkematki. Kuna mobiiliseade ei ole päris lauaarvuti, siis mõistagi on seal funktsioone, mida desktop-versioonis kasutada ei saa. Näiteks võimalus asukohapõhiselt lähim teenindus leida.

Mis on siin peamised väljakutsed?

Peamine väljakutse siin on projekti mahukus. Tõenäoliselt ei suuda uus inimene isegi ühe kuu jooksul õppida ära kogu projekti, et kus midagi asub. Tihtipeale juhtub suurte projektide puhul see, et isegi aasta aega selle kallal töötanud inimesed ei ole näiteks kõikide äpi osadega kokku puutunud.

Tehnilise poole pealt on tegemist native-äpiga. Projekti üks osa on ka see, et äpp peab toetama kliendi brändi uuenduskuuri. Bränd ise tegi süsteemide uuenduse ära mõne aasta eest, ent rakenduse uuendamine on täiesti Proeksperdi teha jäetud. Sisuliselt on tegu Proeksperdi poolt nullist ehitatud äpiga. 

Projekt on nii mahukaks kujunenud, et otsite nüüd spetsiifiliselt selle jaoks uut arendajat. Keda täpsemalt?

Nii see on. Täna sooviksime vastu võtta juba vähemalt kesktasemel arendajat. Loomulikult ei ütle me ära ka seeniorile, aga meie jaoks on oskuste tasemest hoopis olulisem inimese iseloom. Tehnilise poole pealt eeldame, et arendaja on Kotliniga tuttav ja võiks olla kokku puutunud REST API-iga. 

Samuti peaks see arendaja suutma enda tiiva alla võtta ühe meie juuniortasemel arendaja, kes on projektis juba viimased kuus kuud sees olnud. Muidugi võiks tal olla ka innovatiivsust ja julgust kastist välja mõelda, proaktiivsus on siin vist see märksõna.

Tihti kui ongi valida kesk- ja seeniortaseme vahel, siis määravaks saab valiku tegemisel just see, kas inimene meie arvates tiimiga sobib. Meeskond on meil rahvusvaheline ja väga ühtehoidev, suhtluskeeleks on inglise keel. Inimesed on sotsiaalsed – enne kodus istumise aega saime vähemalt kahe nädala tagant kokku ja sisuliselt üks tööpäev oli nädalas selline, kus saime töö kõrvalt ka juttu ajada.

Töötame kahenädalaste sprintidega ning sprintide planeerimise ja koosolekute vahel tegime alati vähemalt tunniajase lõuna, kus sai end tühjaks rääkida. Seda lõunatamise asja pole nüüd nii palju teha saanud, aga tiim hoiab ühte ikka. Hiljuti oleme teinud tiimiüritusi vabas õhus: käisime Kuutsemäel, fatbike’idega Kõrvemaal sõitmas ja muud sellist. 

Miks just Proeksperti tööle tulla ja mis saab siis, kui projekt lõpule viiakse?

Esimese asjana tuleb mulle endale pähe see, et meil pole ülemusi. Keegi ei istu kunagi seljas, et see asi tuleb kähku ära teha. Tunnetus on pigem see, et ma tahan ise midagi ära teha, sest ma arenen sellega edasi. See tähendab, et pole ka ülemusi, kes otsustavad, kuidas ja miks midagi tehakse. Kõik toimub arutluste käigus. Eks need, kes rohkem teavad, julgevad ka rohkem öelda, aga kõigi arvamust võetakse arvesse. 

Teine aspekt on kindlasti väga paindlik päevakava, eriti meie tiimis. On täiesti okei, kui inimene ütleb hommikul, et mul tuleb kass arstile viia või lapsi hoida ja et ta teeb tööd päeva teises pooles. Kõik on suhtlemise küsimus. Suures pildis on Proeksperdis töötades tunne, et sinust hoolitakse. Kuigi meid on juba 150 ringis, siis algusest peale juurutatud kultuurist on tunne, et oleme ikkagi üks suur pere.

Tööle tulles saab see arendaja mõnda aega kindlasti eelmainitud projekti kallal töötada, aga kedagi vägisi kinni hoidma ei hakata. Üldiselt saavad meie arendajad töötada ikkagi erinevate projektide kallal ning kedagi ühe projekti peale me lukku ei pane.

Vaata tööpakkumist lähemalt siit!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.