Töökuulutus

Rahvusvahelise kaliibriga töö: Playtech otsib tehnilise taibuga projektijuhte, kes aitavad luua mänguelamusi miljonitele

Eesti ihaldusväärseimate tööandjate esikümnest Playtech viimasel kümnendil välja jäänud pole. Tudengite ja noorte seas läbiviidud tööandja maine uuringute puhul troonib üks Eesti tuntumaid ja edukamaid IT-ettevõtteid samuti enamasti topp 10 seas.

Hetkel otsib Playtech ühte üpris erilisse osakonda kahte olulist tiimiliiget, kes hakkaksid täitma tehnilise projektijuhi ülesandeid.

Vestlesime osakonna juhi Egert Paniga, kes on ettevõttes töötanud juba 14 aastat, et uurida, keda otsitakse ja miks Playtechi tööle tasub tulla.

Playtech on juba alates 2012. aastast olnud Eesti ihaldusväärseimate tööandjate top 10 nimekirjas. Mis on selle tulemuse taga?

Usun, et põhjuseid selleks on päris mitu. Playtech on 20 aastat tegutsenud ettevõte, mis on end pidevalt arendanud ja kasvanud.  Ühtlasi oleme üks neljast Eesti ükssarvikust, mis tähendab, et startup’i faasist oleme juba ammu väljas. Oma valdkonnas oleme 100% turu liidrid ning ühtlasi üks väheseid IT firmasid, kes katavad oma tegevustes ära kogu IT valdkonna ehk pakume täispaketti, teenuseid me sisse ei osta.

See omakorda tähendab, et meie inimestel on võimalus töötada harukordselt paljudes erinevates rollides ja näha, kuidas IT firmas erinevad protsessid toimivad. Numbritest rääkides on Playtechis üle 150 erineva töörolli, mis annab inimesele väga palju võimalusi ka sisemiselt liikuda ja karjääri teha – aastas on meil ainuüksi Eestis ligi 100 sisemist liikumist ja edutamist. Meil on majas mitmeid näiteid sellest, kuidas inimene tuleb entry-level töökohale ja mõne aja pärast on näiteks äriüksuse juht.

Cross product solutions tiim firma 20. juubelipeol.

Mis osakonnas sa täpselt töötad ja mida te teete?

Töötan sellises osakonnas nagu Cross Product Solutions Group, juhin seda gruppi. Nagu nimi ütleb, tegeleme toodete üleste projektidega. Meie osakond pakub üldjoontes Playtechi äriprojektidele tehnilist tuge. Äriprojektis on üheks osapooleks Playtech ja teiseks osapooleks  äriklient – neid kutsutakse meil ettevõttesiseselt licensee'deks, sest rendime neile oma tarkvaralahendusi välja.

Äriprojekt on selline projekt, kus Playtech paneb licensee jaoks mingisuguse valmis lahenduse kokku – see on nö võtmed-kätte projekt. Kui me lõpetame, saavad meie licensee’d, kelleks on maailma suurimad mänguoperaatorid, hakata lahenduse pealt lõppmängijatele teenust pakkuma.

Mis teid teistest Playtechi osakondadest eristab?

Erinevalt paljudest teistest osakondadest töötame me majast väljapoole. Lisaks on meie tiimi väljund see, et paneme käegakatsutava lahenduse püsti – mitte kõik tiimid ei saa öelda, et puuduvad meie lõpptootega nii otseselt kokku. Samuti näeme kogu Playtechi äriprojektide tsükli ära, alates müügi lõpust kuni lahenduse valmimiseni ja selle tugiosakondadele üleandmiseni.

Osakonna juht Egert Pani.

Kuidas teie osakonnas meeskonnatöö sujub?

Mulle on öeldud, et meie osakonnas on tõesti silmapaistvalt tugev meeskonnavaim. Arvan ise, et selle vaimu taga on ennekõike inimesed ja nende heaolu – meie tiimi jaoks on väga oluline see, et kõik saavad ühisesse heaolusse panustada. Me arutame kõik olulised teemad koos läbi ning  oleme uutele ideedele väga avatud.

Lisaks Playtechi enda üritustele korraldame oma tiimiga kolm suuremat tiimiüritust aastas ja igaüks saab panustada sellesse, milline järgmine üritus olema saab – saab ka juhtimise ja korraldamise enda peale võtta. Lisaks on meil enda osakonnale omased traditsioonid. Näiteks korraldame iga aasta lõpus traditsioonilise piduliku õhtusöögi koos kaaslastega. Seda oleme teinud praeguseks kuus aastat.

Samuti on meil selline tava, et kui keegi saab mingi saavutusega hakkama või teeb midagi esimest korda, siis anname talle selle kohta sertifikaadi. Näiteks uute inimeste puhul anname kindlasti raamitud, minu autogrammi ning töötaja nimega sertifikaadi esimese iseseisva projekti lõpetamise puhul. Üleüldiselt ütleks ma, et klapp meie inimeste vahel on väga mõnus ja uued tiimiliikmed elavad alati väga ruttu sisse, sest tiim on kokkuhoidev ja abivalmis.

Meeskonnavaimuga meil tõesti probleeme pole. Meie tiim Playtechi jõulupeol 2018.

Otsite oma meeskonda kahte tehnilist projektijuhti. Millised on need projektid, millega need inimesed tegelema hakkavad?

Need kaks tehnilist projektijuhti hakkavad meie Tartu kontoris tööle konkreetselt integratsiooniprojektidega. Tegu on seda tüüpi äriprojektidega, kus meie välisel koostööpartneril ehk licensee’l on juba toimiv platvorm ja lahendus olemas, kuid soovitakse lõppmängijatele pakkuda lisaks Playtech’i mänge.

Visuaalselt on Playtechi mängude lisamine tema platvormile väga lihtne täiendus – mängija jaoks ilmuvad leheküljele lihtsalt mõned uued mängulingid. Kuid taustal tähendab see keerukat integratsiooni kahe süsteemi vahel, mis peab arvestama kõikvõimalike stsenaariumitega. 

Kui väline osapool hakkab seda integratsiooni üle Playtechi API-de üles ehitama, siis seal tekkivad komplikatsioonid ja probleemid jõuavad tehnilise projektijuhini. Tema vastutab absoluutselt kõigi integratsiooni osa puudutavate küsimuste eest – näiteks millist API’t tuleb kasutada ja millal, miks päring läbi ei lähe, miks API veateate annab, miks API teenus ei vasta, jne.

Umbes 80-90% tema tööst on projektis integratsiooniga seotud ja ülejäänu moodustab keskkonna ettevalmistamine, püstipanek ning mõistagi seal tekkida võivad probleemid. Tehniline projektijuht on lühidalt see vahelüli meie suurklientide ja Playtechi vahel.

Me koordineerime tegevusi kõikide Playtechi tehniliste tiimide vahel. Meie kliendile pakutav lahendus on nn valmis lahendus, kuid selle lõpptulemuse taga on enamasti palju erinevaid tiime, kes peavad oma panuse andma. Me peame omakorda jälgima, et kõik tiimid teevad õigel ajal õigeid tegevusi ja jõuame projektiga õigeaegselt valmis.

Meie tiim võistlemas Playtechi 20. juubelipeol laval.

Missugused on eeldused ja ootused sellele inimesele, keda te otsite?

Alati, kui meil uus positsioon tekib, on õige profiiliga inimest päris keeruline leida – meie tiimiliikmed on 50% käed-küljes tehnilised inimesed ja 50% manageerijad. Üldjuhul on inimesed kas üks või teine: spetsialist, arendaja või rohkem äriprojektijuht. Meil oleks vaja kedagi, kes suudab opereerida mõlemal pool.

Konkreetselt tehnilise projektijuhi rollist rääkides hakkab ta poole oma ajast lahendama neidsamu integratsiooniprobleeme. Ta peab olema võimeline minema serveri logidesse ja leidma, kus mis asi katki läks: „See päring tuli sisse, kus midagi nüüd katki läks ja kuidas seda lahendada?“. See on selline väga hands-on töö.

Teine, aga mitte vähem tähtis pool on jällegi suhtlus. Projekti käigus tuleb väga palju eri osapooltega suhelda ja veenduda, et kõik saaksid kõigest aru. Suhtluskanalite kasutus on meil täpselt vastavalt vajadusele ja oma äranägemisele. Kui näeme, et vajaliku saab meili teel räägitud, saadame meili. Kui vaja helistada või videokõne teha, siis teeme seda. Olukorra sunnil lendame ka klientide juurde, et neid kohapeal juhendada.

Kindlasti peaks sel inimesel olema varasem kokkupuude IT projektidega. Tehnilise poole pealt ei eelda me, et ta oskab arendada – see tuleb küll kasuks –, aga varasem kokkupuude IT projektidega ja sellega, mis samme neis läbitakse, on kindlasti vajalik. Eeldame, et saame tehnilise poole pealt hakata talle Playtechi-spetsiifilisi asju õpetama, mitte ei pea alustama baasteadmistest.

Suhtluse poole pealt tuleb kasuks, kui inimesel on varasem kokkupuude planeerimise, organiseerimisega, projektijuhtimisega – ta on pannud käed külge kommunikatsiooniprojektides või on lihtsalt suhtleja tüüp, kel inglise keel soravalt suus.

Kõige olulisem on minu jaoks aga inimese suhtumine. Kui tal on tahe õppida, siis saame talle kõik selgeks teha. Õppimisvõime  ja -soov on ainukesed asjad, mida me talle õpetada ei saa.

Meie tiimi naised kardiga sõitmas.

Mida Playtech töötajatele omalt poolt pakub?

Playtechil on oma töötajatele päris põhjalik motivatsioonipakett, mida me kutsume Kalade programmiks. Minu kaks lemmikut sealt on kindlasti reisivautšer ja lisapuhkepäevad. Esimene on siis ajas kasvav reisitšekk või summa, mida töötaja saab kasutada reisimiseks. Teatud staaži pealt summa suureneb ja kulutada võib seda mistahes reisimisega seotud otstarbel.

Teatud tööstaažist alates pakub Playtech töötajatele viit lisapuhkepäeva aastas, mida võid välja võtta enda äranägemise järgi. Suures pildis ongi Playtechi motivatsioonipakett staažipõhine ja progresseeruv. Kõik töötajad alustavad "maimu" tasemelt ning iga kahe aasta tagant pakett nö uueneb ehk aja möödudes oled sa uuel „kala“-tasemel, kuni 10. aastani välja, mil saavutatakse kõrgeim staatus „guru“. Kõnekas on ehk ka fakt, et rohkem kui iga neljas Playtechi töötaja on juba guru.

Kolmandaks Kalade programmi kasvavaks motivaatoriks on poole aasta peale ettemääratud personaalne rahasumma, mida saad kasutada spordi, meelelahutuse ja tervisega seotud tegevusteks. Lisaks on Playtechil palju diile erinevate ettevõtetega, tänu millele on meie sooduskaardi ettenäitamisel võimalik mitmetes kohtades märkimisväärseid allahindlusi saada.

Kontoris on meil massöör, kelle juures saab tööajast käia ja suvel teeb tööpäevad rõõmsaks jäätisekülmik. Samuti on meil vaimse tervise programm, kuna Playtechis on töötajate vaimne heaolu olulisel kohal – soovi korral saab pöörduda tööandja kulul ka näiteks psühholoogi juurde. Samuti on meil juba üle 10 aasta Playtechi enda spordiürituste sari Playthlon uute spordialade katsetamiseks ja palju üritusi, olgu need tähtpäevade tähistamisega seotud üritused kontoris või üle-ettevõttelised suurüritused.

Usun aga, et erinevatest hüvedest tähtsam on siiski eneseareng ja karjäärivõimalused, mida Playtechi-suurune tegija võib lõputult pakkuda. Igaüks leiab siit endale oma ja saab väikesest Eestist luua maailmatasemel tehnilisi lahendusi, mis jõuavad päevas miljoni unikaalse mängijani.

---

Vaata ka teisi Playtechi töökuulutusi!

Hetkel on kandideerimiseks avatud Playtechi suvine praktikaprogramm 34 erineva praktikapositsiooniga. Alumisest galeriist leiab valiku Playtechi tööruumidest, üritustest ja muidugi inimestest.

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.

Populaarsed lood mujal Geeniuses