Tarkvaraarendaja tööd ei seostata tänapäeval enam pelgalt koodi kirjutamisega. Kui soovid haarata härjal sarvist ning luua lahendusi, mis muudavad miljonite inimeste elu, või tegeleda innovatsiooni edendamisega ning suhelda oma valdkonna maailmakuulsate nimedega, siis võib töökoht Twilios olla midagi just sinule.
Ülemaailmne platvormi- ning kommunikatsioonilahendusi loov IT-ettevõte Twilio on Eestis tegutsenud kuus aastat ning on ettevõtte kiire kasvu tõttu otsimas tarkvaraarendajaid. Millega ettevõte tegeleb ning mida arendaja Twilios teha saab, sellest räägivad lähemalt Twilio tarkvaraarenduse juhid Devid Liik, Valter Kungla ja Margus Mahler.
Mis on Twilio ning millega ettevõte tegeleb?
Twilio asutati 2008. aastal Californias San Franciscos, kus mõnda aega paiknes ettevõtte ainus kontor. Tänaseks on aga edukas Räniorust pärit ettevõte laienenud üle maailma, omades erinevates riikides kokku 26 kontorit. Ühe esimese väliskontorina avati kuus aastat tagasi Twilio Eesti arenduskeskus ning praegu töötab siin juba üle 200 inimese. Tasub märkida, et me kasvame kiiresti ning hetkel ei ole kindlasti näha selle kasvu pidurdumist!
Twilio on maailma juhtiv kommunikatsioonilahenduste platvorm (communications platform as a service – CPaaS). Meie APId võimaldavad arendajatel lihtsasti luua kommunikatsiooni- või töövoorakendusi üle SMSi, WhatsAppi, VoIP, e-maili ja paljude teiste suhtluskanalite. Üheks meie eesmärgiks on läbi aegade olnud lihtsustada kommunikatsiooni integreerimist kliendi tootesse ja ärikeskkonda. Twilio tooted ja lahendused aitavad äriklientidel säästa aega ja raha, vähendades vajadust tegeleda keerukate kommunikatsioonilahenduste integratsioonidega ning lubades seeläbi keskenduda oma äri põhitegevustele.
Lisaks kommunikatsiooniteenuste ehituskividele pakub Twilio juba mõned aastad oma klientidele ka kliendisuhtluse, kõne- ja teatekeskuse toodet Flex, mida kasutavad mitmed globaalsed ettevõtted oma kliendisuhtluses. Viimaste aastate jooksul on Twilioga liitunud ka sellised edukad ettevõtted nagu SendGrid ja Segment, mis meie tooteportfelli veelgi laiendasid: lisandusid platvormid e-posti saatmiseks, lahendus ettevõtetele klientide andmete kogumiseks ning haldamiseks.
Keda te oma ettevõttesse otsite?
Hetkel keskendume eelkõige backend-arendustiimide laiendamisele. Meie peamine arendusplatvorm on Java, kuid mitmed tiimid kasutavad ka teisi keeli, nagu Python, Go, Kotlin, Scala, JavaScript. Eelnev töökogemus Javaga on suur pluss, ent ümberõpe sarnastelt keeltelt ei ole meie uskumuste järgi kogenud arendajale märkimisväärseks probleemiks.
Lisaks tuleb Twilio backend-arendajal kokku puutuda erinevate andmebaasidega (näiteks MySQL, DynamoDB), andmeedastus/järjekorrasüsteemidega (queuing) (Kafka, Kinesis, SQS), AWS IaaS pilveplatvormiga ja muude hetkel laialdaselt levivate modernsete tarkvaraarenduse lahendustega. Kindlasti pole ka eespool mainitud tehnoloogiad täielik nimistu, vaid ainult mõned näited, mida meeskonnad Twilios oma igapäevatöös kasutavad.
Arendajal on oluline roll terve toote elutsükli ulatuses. See roll saab alguse kliendi vajaduste mõistmisest, nõuete täpsustamisest ja tehnilise lahenduse disainist, implementatsioonist ja dokumenteerimisest kuni süsteemi igapäevase haldamiseni live-keskkonnas.
Meile on meeldinud alati rõhutada – me ei otsi lihtsalt koodikirjutajaid, testijaid või administraatoreid. Twilio otsib oma meeskonda insenere, arendajaid, probleemilahendajaid. Arendaja roll toote kogu elutsükli ulatuses tähendab meie jaoks ootust, et meeskondadel on tahe lahendatavast probleemist terviklikult aru saada ning olla ihu ja hingega oma töö ja tulemuse eest vastutav. “Ole omanik (Be an Owner)” on seetõttu ka üks olulisemaid Twilio väärtusi.
Ootused varasemale kogemusele Twilioga võrreldavas süsteemide keerukuses või suuruses varieeruvad ning teame ka väga hästi, et tööjõuturul on olukord selles osas paratamatult piiratud – Eestis lihtsalt ei ole väga palju ettevõtteid, mis Twilioga sarnases mastaabis ja mahus tegutseksid. Twilio pakub võimalust saada ülemaailmse mastaabiga kogemust, seega on kandidaadi puhul tihti olulisem tahe ja õpivõime kui eelnev kogemus.
Mida arendaja teie ettevõttes täpsemalt teha saab?
Twilio on rahvusvaheline ettevõte ja ka tegutseb rahvusvaheliselt. Meie teenuseid kasutavad sajad tuhanded ettevõtted, sajad miljonid lõpptarbijad ning me vahendame kasutajate vahel miljardeid suhtlusi. Lisaks on igal inseneril võimalus anda oma osa tehnoloogiliselt keeruka ja väga suure kasutusega platvormi arendamisesse ning igapäevaselt mõjutada miljonite inimeste kogemust ülemaailmselt.
Pilveteenuse pakkujale omaselt on Twiliol lisaks mastaapsusele kriitilised ka platvormi kõrge käideldavus, skaleeruvus ja turvalisus. Siin arendajaks olemine annab kahtlemata väärtusliku töökogemuse, mis, olgem ausad, avab tulevikus palju uksi nii Eestis kui ka välismaal.
Twilio üheks eripäraks on kindlasti võimalus saada laialdasi kogemusi suuremate pilveteenuste (AWS, GCP) platvormide kasutamisel ja ka teadmise, kust lähevad nende piirid ja mida need platvormid üldse suudavad. On üsna tavaline, et tehakse koostööd Google’i või AWSi meeskondadega, et leida koostöös lahendusi skaleeruvuse osas või uusi lahendusi tekkinud kitsaskohtadele.
Ka on hea võimalus kogeda Twilios lihvitud arendusprotsesse ja koolitusi, mis tagavad selle, et maailma tipptegijatele (näiteks Uber, Lyft, Stripe, Twitter, Salesforce, Nike, Airbnb ja paljud teised) oleks tagatud turvaline, töökindel ja jätkusuutlik teenus ning ka otseselt nende samade klientidega koos töötada ja neid protsesse ka ise luua.
Ettevõtte kultuuri suunavad Twilio väärtused (The Twilio Magic). Need loovad raamistiku ja hea tava ning selgitavad, kuidas hoida suures ettevõttes positiivset sisekliimat ja efektiivset töökultuuri. Twilio väärtustab tiimide loomisel mitmekesisuse printsiipi ning suhtlemisel siirust ja otsekohesust.
Ühtlasi panustab ettevõte heategevuse kaudu oluliselt ka ühiskonda, kasutades selleks mitmeid programme, milles ka töötajad saavad osaleda. Näiteks on meil oma ettevõtte enda vahenditest rahastatud organisatsioon Twilio.org, mis aitab rahvusvaheliselt erinevaid vabatahtlikkuse alusel heategevusega tegelevaid firmasid. Töötajatel on võimalus oma tööajast osaleda mitmetes heategevusprogrammides või neid ise välja pakkuda – hiljutiseks näiteks on Eesti Toidupanga abistamine.
Mida Twilio tööandjana enda töötajatele pakub?
Lisaks eespool mainitud põnevatele tehnoloogilistele väljakutsetele, mis kindlasti iga arendaja kogemustepagasit täiendavad, panustab Twilio ettevõttena igapäevaselt sellesse, et luua töötajatele väga hea keskkond ja võimalused oma töö tegemiseks. 2020. aasta kevadel alanud ülemaailmne pandeemia pani kõik ettevõtted uude olukorda ning ka Twilio on lisanud täiendavaid hüvesid, et töötajaid sel keerulisel ajal toetada.
Kuna töötajate tervis ja turvalisus on väga oluline, tegutsevad kõik meie töötajad üle maailma hetkel veel kodukontorites. Selleks, et töötajal oleksid kõik vajalikud töövahendid ja tingimused kodus töötamiseks, pakub ettevõte toetust kodukontori sisustamiseks või kodukontoris töötamisega kaasnevate täiendavate kulude katmiseks (elektri- ja internetiarved jne). Lisasime enda põhipuhkusele (mis Twilios on tavapäraselt 35 kalendripäeva aastas) täiendava lisapuhkuse, et toime tulla pandeemiast tingitud väljakutsetega.
Ja nagu enamikel selles valdkonnas tegutsevatel ettevõtetel, on ka meil niisugused hüved nagu tervise-, spordi-, mobiili- ja raamatutoetused ning väga äge ja kaasaegne kontor, mis meid kõiki pandeemia möödudes ootab. Meie meeskonnad panustavad ka pidevalt sellesse, et meeskonnatunne oleks endiselt tugev – meil on virtuaalsed lõuna- ja õhtusöögid, arvutimänguõhtud ja palju muudki.
Oluline on veel välja tuua, et avaliku ettevõttena pakub Twilio enda töötajatele atraktiivset aktsiapaketti. Erinevalt näiteks paljudes ettevõtetes jagatavatest optsioonidest, mis mängivad võimaliku tulevikuväärtusega, tähendab see seda, et arendaja saab reaalse osa ettevõtte eduloost.
See on ilmselt olnud ka üks põhjustest, miks Twilio töötajate seas on väga väike tööjõu voolavus ja miks me kõik tunneme ennast omanikena, kes panustavad sellesse, et ettevõttel läheks igapäevaselt edukalt ja hästi.
Pane tähele, et Twilio otsib arendajaid mitmesse erinevasse tiimi, seega heida pilk peale karjäärilehele ja leia enda järgmine väljakutse!