SMIT ootab tööle tehnikahuvilist head suhtlejat, kes hakkaks lahendama kasutajate muresid

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Selline on SMITi kasutajatoe- ja seireosakond (tiimi juht Helena Veetõusme on paremal servas), mis otsib endale uut kolleegi.

Kas sulle meeldivad arvutid ja sa oled hea suhtleja? Kas sa tahad, et sa saaksid paremini on aega planeerida, aga samas soovid töötada ikkagi täispalga eest lahedas kollektiivis, kus saab palju õppida, areneda ja ka karjääri teha?

Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus ehk SMIT otsib endale just ühte sellist töötajat, kelle ülesanne on kasutajate murede lahendamine. SMITi kasutajatoe- ja seireosakonna juht Helena Veetõusme räägib, keda ta oma tiimi otsib ja miks peaks keegi just SMITis töötamisele mõtlema.

Keda te oma tiimi otsite?

Ma otsin vanemoperaatorit kasutajatoe- ja seireosakonda, kellel on kaks peamist rolli: esimene neist on meie teenuste monotoorimine ja rikete lahendamine ning teine klientide pöördumiste haldamine. Vanemoperaator võtab need vastu, registreerib ja seejärel proovib lahendusi leida. Samuti paigaldab ta kasutajate arvutitesse tarkvara, haldab süsteemikontosid ja nii edasi.

Millist tüüpi need päringud või probleemid näiteks võivad olla, mis selle inimese lauale jõuavad?

Suur osa kasutajate pöördumisest on seotud arvutitöökohtadega. Me klientideks on Politsei- ja Piirivalveamet, Häirekeskus, Päästeamet, Siseministeerium ja Sisekaitseakadeemia. Kui meie teenuste kasutajal tekib arvutiga mure, näiteks, et kuvar läheb katki või et ID-kaardiga ei õnnestu allkirju anda, jõuavad need mured esmalt meieni.

Nii et see on pigem tavaline kasutajatoe töö, mitte midagi erakordselt spetsiifilist ja keerulist?

Jah. SMIT ise arendab ja haldab siseturvalisusega seotud infosüsteeme, seega mingi spetsiifika muidugi on. Näiteks toetame ka politseiautodes olevaid IT-lahendusi ja nii edasi, aga põhimõtteliselt jah, tegemist on tavalise kasutajatoe tööga.

Selle inimese ülesanne on istuda telefoni ja arvuti juures ja oodata, kuni kasutajate mured temani jõuavad?

Jah, täpselt nii ongi. Oluline on mainida, et vanemoperaatori töö on vahetustega. Tööl peab olema sõltuvalt graafikust nii öösel kui päeval ja ka nädalavahetustel, kuna vanemoperaatorid on 24/7 esindatud. Ehk üks vanemoperaatoritest on alati meeskonna juures.

Meil on 365 päeva aastas keegi tööl. Teatud inimestele see kindlasti ei sobi, aga kui ma ise kunagi alustasin EMT-s sarnase töö tegemist, andis see väga hea võimaluse oma aega planeerida. Olin ise sel ajal tudeng ja proovisingi oma asju nii sättida, et päeval käisin koolis ning öösel ja nädalavahetusel tööl.

Ega sel töökohal öösel ilmselt magada ei saa või saaks tukkuda ja oodata, kuni telefonihelin üles äratab?

Ei, sest üks asi on see, et tulevad intsidendid sisse, aga tegelikult öised inimesed teevad meil ka teatud jätkutöid, mis päevasest kasutajatoe meeskonnast on teha jäänud.

Kui pikad vahetused on?

12 tundi, kella kaheksast kaheksani, nii et tuled tööle kas õhtul kella kaheksaks või hommikul kella kaheksaks. Töötundide arv nädalas on ikka nii, nagu seadus ette näeb ehk 40 tundi. Üldiselt on meil vanemoperaatorid endale teinud sellise süsteemi, et nad käivad kaks päeva järjest päeval tööl, siis kaks ööd järjest tööl ja siis jääb pikem paus.

Kas korraga on üks inimene tööl, et peab ka öösel üksi olema?

Ei, öösel on tööl alati kaks inimest korraga. Päeval on muidugi palju inimesi.

Kellele see töö sobib, kas võikski olla just tudengitele hea koht?

Kindlasti, aga meil on siin ka palju pereinimesi. Üks näiteks ehitab endale parajasti maja ja ütles, et talle meeldib paar päeva järjest tööl käia ja seejärel paar päeva järjest maja ehitada. See on hästi inimeses endas kinni, kellele see koht sobib ja kellele mitte.

Millist ettevalmistust see töö nõuab, näiteks millist haridust ja kogemust?

Kindlasti peab olema hea suhtleja. Soov suhelda on tähtis. Tööl tuleb ette suhtlust nii klientidega, meeskonnakaaslastega kui ka teiste meie maja inimestega, kui on näiteks tarvis mõnda muret koos lahendada.

Me ei eelda mingit kindlat haridust, aga huvi tehnoloogia vastu peab olema. Kui ikka inimene ei tea arvutist mitte midagi, on raske seda tööd teha, aga kui oled kasvõi enda või sõprade arvutiga seotud probleeme lahendanud, on see hea algus.

Ootame oma tiimi meeskonnamängijat. See roll ei sobi inimesele, kes tahab üksi nurgas nokitseda. Kindlasti peab olema soov pidevalt areneda ja uusi asju õppida, sest meie majas arendatakse pidevalt uusi teenuseid ja tehnoloogiaid. Otseloomulikult õpetame uue inimese välja, aga soov areneda peab inimesel endal olema.

Hea stressitaluvus on ka tähtis, sest kui meil on mõni suur intsident, siis koordineerib just vanemoperaator seda ning stressitaluvus on oluline, kuna alati tuleb rahulikuks jääda.

Kuidas kasutajate probleeme aidatakse lahendada? Kas ainult telefoni teel või on ka remote desktopi võimalused?

Telefoni teel, aga on ka kasutaja pildi kaugelt üle võtmise võimalus. Ega alati ei ole nii, et kasutajal on midagi katki. Mõnikord nad küsivad ka lihtsalt nõu ja abi. Ja kui meie tiim ei saa pildi üle võtmisega asja lahendada, saadame tehniku kohale. Nemad on juba teise meie maja tiimi liikmed.

SMITi maja ülemisel korrusel on äsja valmis saanud puhkenurk, kus lisaks ajaviitmisele võib ka näiteks koosolekuid korraldada. Foto: Egert Kamenik

See tundub nagu lihtne koht, kuhu on keeruline inimest leida. Ühest küljest väga palju enne oskama ei pea, aga samas on kandideerijale terve hulk muid nõudmisi.

Jah, see pole selline koht, kuhu iga inimene klapiks. Inimestel on omad ootused, meil omad. Aga kui ma olen oma inimestega rääkinud, et kuidas nad siia tulnud on, siis paljud ütlevad, et jäi silma, tundus põnev, sõber soovitas. Meil on kõik väga toredad inimesed. See pole kontimurdev töö, aga siin on omad nüansid ja teadmiste pagas, mis siin tekib on päris lai.

GALERII: SMITi majas Mustamäel on lisaks kontorile ka saun, jõusaal, köök ja lahe puhkenurk

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.