Töökoht, kus vabadus on kindel must: arendajal jagub Uptime’is nii võimalusi kui vastutust

Uptime'is naljalt juba igav ei hakka.Foto: Uptime

Kuidas ühendada omavahel programmeerimine, vabadus ise otsustada ja võimalus pidevalt areneda? Tarkvaraarendusele keskendunud IT-firma Uptime’i personalijuht Marge Peekman ja tehnoloogiajuht Raimo Seero teavad vastuseid ning on neid valmis jagama tulevasele .NET arendajale, kellel naljalt juba igav ei hakka.

Tutvustage end paari sõnaga inimesele, kes teist mitte midagi kuulnud ei ole.

Marge: Uptime on Eesti IT-firma, mis tegutseb nüüdseks lisaks Tallinnale ja Tartule ka Taanis, Poolas, Norras ja Šveitsis. Pakume oma klientidele tarkvaraarenduse teenust ehk loome erinevaid rakendusi, IT-lahendusi ja infosüsteeme. Igapäevaselt töötab meil Eestis 12 tiimi, milles on kõigi peale kokku umbes 100 inimest. Kui arvestada sisse ka väliskontorid, siis on meid kokku umbes 200, kuid oleme seejuures kõikidel turgudel pidevalt kasvamas.

Kellele te oma teenuseid pakute?

Marge: kuna kliente on väga palju erinevaid, on ka valdkonnad väga erinevad ja see tähendab, et me ei ole keskendunud ühele kindlale valdkonnale. Haare on oluliselt laiem. Sama kehtib ka tehnoloogia kohta: me ei ole keskendunud ainult .NETile, vaid me kasutame erinevaid raamistikke ja programmeerimiskeeli, sealhulgas .NET, Node.js, PHP, Java, nendele lisaks veel front-end raamistikud, näiteks React.

Sa mainisid, et teil on 12 tiimi. Kas igal tiimil on oma fookus või tegelevad nad ühe kliendiga või kuidas see täpsemalt välja näeb?

Marge: igal tiimil on oma kliendiportfell ja tiimid on meil püsivad üksused – me ei tee nii, et kui tuleb uus klient, siis kogume siit ja sealt inimesed kokku ja paneme uue tiimi kokku. Tiim on juba enne uut projekti eksisteeriv üksus, seega uus projekt tuleb tiimi juurde.

Kliendiportfelli suurus võib olla erinev: mõnel tiimil on üks suur klient, kellel on väga palju alateemasid, ent mõnel tiimil võib olla kaks-kolm klienti. Kuna me hindame oma kliendisuhetes ja töötajate puhul pikaajalisust, siis on ka meie projektid pigem pikaajalisemad – väldime väga lühiajalisi ja pisikesi projekte. 

Võib-olla paar näidet, kes teie pikaajalisemad kliendid on?

Marge: näiteks Alexela ja Äripäev on sellised pikaajalisemad kliendid, kelle puhul saame uhkusega öelda, et oleme koos nendega turul suureks kasvanud. Samuti on meie portfellis mitmeid teisi ettevõtteid, kellega oleme juba pikemat aega koostööd teinud ning kes on pea igale eestlasele tuttavad – mitu huvitavat näidet võib leida meie case study’sid sirvides.

Ja keda te enda tiimiga sel sügisel liituma ootate?

Raimo: eeskätt ootame inimest, kes võiks olla varasemas elus midagi progenud. Me otseselt ei eelda, et ta oleks .NET arenduses väga kogenud, aga see raamistik võiks olla hingelähedane. Samuti on meie juures olemas võimalus areneda full-stack arendajaks, kes ei pelga lisaks .NETile kätt proovida ka Reacti ja CSSiga.

Võib ka juhtuda, et mõni UI kogemusega inimene tahab .NET raamistiku peale üle tulla. Ent ideaalne kandidaat on loomulikult arendaja, kes on .NETi raamistikuga kursis juba aastaid, teab selle hingeelu ja tahaks seda ka edasi teada. Kõige olulisem on, et inimesele peab meeldima programmeerida.

Millise “vankri” külge uus .NET arendaja kohe rakendatakse?

Raimo: ma arvan, et meid eristab teistest eelkõige see, et me teeme väga palju erinevaid projekte. Selle töö juures on hästi mõnus, et aastate jooksul puutud kokku täiesti erinevate äridomeenidega ja avastad, et tarkvara arhitektuuri või tehnilisi lahendusi tuleb luua erinevalt ehk lähtuvalt ülesandest, mis parasjagu ees on.

See, kas tehakse autopargi haldustarkvara Tallinkile või tööde ja graafikute haldustarkvara ABB-le – need on täiesti erinevad tehnilised väljakutsed. Meil on kõige toredam see, et arendajatega saab mitmetes erinevates projektides koos olla ja nuputada, millised mured ja rõõmud nendes äridomeenides esinevad. 

Marge: kui ma esimest vestlust kandidaadiga teen, siis mul ei ole kuskil kuklas, millisesse tiimi või positsioonile see inimene tööle peaks asuma. Võimalusi on tegelikult palju rohkem.

Kuigi meie 12st tiimist umbes pooled tegelevad .NETiga, siis on meil kindlasti pakkuda ka mõni alternatiivne võimalus, kui selgub, et inimene on pikalt ühes temaatikaga töötanud ja tahaks liikuda mõnes teises suunas. Keel kui selline jääb ju täpselt samaks ja kuna IT-sektor on oma olemuselt selline, et kogu aeg saab midagi uut proovida, siis leiab võimalusi alati.

Milline roll .NET raamistikul Uptime’is on?

Raimo: sellele liimile ma ei lähe, et ütleksin, et üks raamistik on parem kui teine. (Naerab.) Uptime kasutab väga erinevaid tehnoloogiaid. Mis meid eristab teistest ettevõtetest Eesti turul, on kindlasti see, et meil on .NETi märksa rohkem kui teistel – see pole järelmõte või väiksem asi teiste taga, vaid üks meie neljast peamisest valdkonnast. 

Kuidas teie tiimid täpsemalt töötavad?

Raimo: kuna ärivaldkonnas on erinevad kliendid ja projektid, siis meie töökultuuri iseloomustab kindlasti otsustusvabadus. Kui sulle meeldib võtta vastutust ja pakkuda välja uusi lahendusi, siis me anname tiimi kätte selle võimaluse, vabaduse ja kontrolli. Aga koos vabadusega kaasneb ka vastutus. Ehk teisisõnu: ise otsustate, ise teete ja ise vastutate tulemuse eest.

Siiski on oluline ära märkida, et kuigi me anname oma meeskondadele palju otsustus- ja vastutusvabadust, siis ei teki kunagi olukorda, kus jätame kellegi üksi või hätta. Meil on väga hästi juurdunud tugistruktuur arhitektide ning teiste meeskondade näol, kes saavad vajadusel nõu ja jõuga abiks olla, kuid lõplik otsustusõigus jääb siiski tiimidele. See tähendab, et meil ei ole sellist mudelit, et on arhitekt, kes ütleb, kuidas tegema peaks, ja teised peavad siis täpselt nii tegema, pigem töötab arhitekt ja muu tugistruktuur toetavas ja nõustavas rollis. 

Otsustusvabadus sõltub palju ka kliendist: paljud meie kliendid ootavad tiimilt tagasipeegeldust, et kas see, mida nad küsivad, on mõistlik, tehniliselt lihtne või keeruline. Ma usun, et sellises avatud ja vahetus suhtluses tuleb väikese vaevaga suur tulemus. Meie omalt poolt üritame inimesi mitte segada, et nad saaksid oma tööd hästi teha. Make it happen.

Marge: üks asi veel, mis tiimidest laiemalt ülejäänud ettevõttesse edasi kandub: selleks, et meile omast töökultuuri viljeleda, on vaja inimesi usaldada. See tagab, et meil on usalduslik ja vaba tööõhkkond ja pole mingit suurt käsuliini või hierarhiat. Sa saad vabalt inimestega suhelda, nõu küsida, arutada, kui on muresid, või jagada rõõme.

Minu jaoks on Uptime'i seltskond kohati rohkem nagu sõpruskond, mitte koht, kus teed oma töö ära ja lähed koju. Tiimide väga sõbralik ja avatud õhkkond kandub tervesse ettevõttesse üle. Ja see tulebki sellest flat'ist juhtimiskultuurist.

Kas see vabadus, mida mainisite, kandub üle ka paindlikule tööajale ja -kohale?

Marge: IT-ettevõttele kohaselt oleme hästi paindlikud, nii et mingit clock-in ja clock-out süsteemi meil kindlasti ei ole. Meie jaoks on tähtis, et tiim saaks toimida, töö oleks tehtud ja lubadustest peetaks kinni.

See, kus sa täpsemalt oma tööd teed või mis see sinu jaoks toimiv ajavahemik selle jaoks on, pole otseselt raamidesse pandud. Meil on neid, kes alustavad oma tööpäeva väga vara ja lõpetavad varem, aga on ka neid, kellele meeldib hiljem tööpäeva alustada. Tähtis on see, et tiim teaks, kus sa oled ja millal sinuga arvestada.

See kõik kõlab väga hästi. Kas on midagi veel, mis Uptime’is töötamise kasuks räägib?

Marge: ma arvan, et üks suur asi on ka see, et me oleme inimeste arengule keskendunud. Mitte selles mõttes, et meil oleks klassikalised koolitused ja töötajad peaksid teatud etapid iga natukese aja tagant läbima, vaid pigem inimesest endast lähtumine.

Iga inimese soovid on ju erinevad: kes tahab lihtsalt olla väga hea .NET arendaja, kes tahab saada tech lead'iks, kes arhitektiks. Neid võimalusi Uptime’is kindlasti on ning pole nii, et kui inimene kandideerib ühele positsioonile, siis sinna ta nüüd igavesti jääbki. IT-valdkond on juba selline, et pidevalt tuleb asju juurde õppida.

Ühtlasi on Uptime'is mõnusalt palju erinevaid koostegemis- ja ühisüritusi. Meil on palju tiimisiseseid ja ettevõtteüleseid sündmusi ning alati saab oma initsiatiivi selleks üles näidata.

Tutvu töökuulutusega lähemalt SIIN!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.