Unikaalsed vabad töökohad IT sektoris: Helmes võtab kohe ja praegu Eestis tööle mitu tiimijuhti

Eesti tarkvaraarenduse lipulaev Helmes otsib oma ridadesse tiimijuhte, kes saavad unikaalse võimaluse olla nii eestvedaja kui ka ettevõtja rollis. Sellest, kuidas see kõik käib ja millist inimest täpselt otsitakse, rääkisid Geeniusega Helmese ärisuunajuhid Kristjan Männik ja Deniss Ojastu, samuti Helmese värbaja Mariana Mutso.

Mis sorti ettevõte Helmes on?

Tegeleme ärikriitiliste lahendustega, alustades avalikest teenustest ja mobiilirakendustest, lõpetades rahvusvaheliste ettevõtete piiriüleste süsteemideni. Seda nii logistika, telekomi, panganduse kui meditsiinisektoris. Kuigi Helmes pole tootefirma, siis aastate jooksul on toimunud ka spin-offe, kus mõni meie meeskond on oma lahenduse edukalt tooteks muutnud.

Olulisem sellest, mida me teeme, on see, kuidas me asju teeme. Helmest eristab paljudest muudest ettevõtetest meeskondade väga suur autonoomia.

Vaata lisaks: Helmese tutvustus!

Otsite enda ettevõttesse tiimi- ehk meeskonnajuhti. Milline tema roll olema saab?

Helmese tiimijuht on inimeste inimene. Tema roll on hoolitseda, et arendustiimile oleks kõik võimalused selleks, et nad saaksid teha oma tööd parimal võimalikul viisil. Ta on arendustiimi liikmete otsene juht, kellele saab rääkida kõikidest teemadest, kas või sellest, kui soovitakse paariks kuuks välismaale töötama minna.

Kliendi silmis on tiimijuht kui kliendihaldur ja projektijuht, kellega räägitakse tähtaegadest, rahalistest asjadest, tiimi muutustest, üleüldisest projekti plaanist, koordineerimisest ja kõigest muust, mis koostööd puudutab.

Loe lisaks: Kes sobib Helmese tiimijuhiks ja mida ta eriti hästi oskama peaks? 

Kui suur vastutus tiimijuhile langeb?

Iga tiim on meie majas iseseisev tulu- ja kuluüksus, seega on tiimijuhil väga otsene vastutus selle ees, kuidas tal ja tema meeskonnal läheb. Tiim on juhi äriüksus, mida ta Helmese kontekstis veab.

Tegutsemine erineb palju tavapärasest suurettevõtetest, kus osakonnajuht saab ettevõtte üldisest eelarvest raha. Meil vastutab tiimijuht ise, et tema tiimil oleks eelarvet, mida tiimi heaolusse investeerida.

Loe lisaks: Kuidas kujuneb Helmese tiimijuhi sissetulek ja mis seda piirata võib?

Tiimijuhina saab suunata ka seda, milliseid kliente võtta ja millist hinda kliendilt küsida. Seega on vabadust päris palju ja see on kõige lähem ettevõtlusele, mis saab üldse ühe suure ettevõtte kontekstis olla.

Kõige selle juures on juhil vabad käed, kuidas enda ja tiimi elu korraldada. Näiteks ütlevad mõned tiimid, et lähme nädalaks ajaks Pärnusse, rendime seal pop-up kontori ja töötame seal kõik koos. Kui tiimis on kõik nõus, siis keegi kätt ette ei pane.

Samas tugistruktuur, aastatega välja töötatud kvaliteedistandardid ja tööriistad, on kõik tiimijuhile Helmese poolt tagatud.  Meie majas saab tiimijuht kõige põnevama osa väikeettevõtlusest endale, samas Helmese poolt on kogu haldus, personal, bränd ja ruumid ehk juht saab keskenduda oma inimestele ja ei pea muretsema olmeprobleemide pärast. Lisaks on maja täis tarku inimesi, kes igati nõustavad ja toetavad. Väikeettevõtluse kontekstis peaks neid teenuseid sisse ostma või vastavad inimesed palkama, aga Helmeses on tugistruktuur tagatud.

Tundub, et tiim on väga kindel üksus. Miks teil uusi tiimijuhte vaja on?

Helmese kombinatsioon vabadusest ja vastutusest tähendab, et tiimijuhid lahkuvad meilt väga harva.

Reeglina otsime uusi inimesi kolme stsenaariumi puhul:

  • Inimesed lähevad lapsehoolduspuhkusele;
  • Meie edukad tiimid kasvavad ja efektiivsuse tagamiseks on vaja tiim poolitada;
  • Tekib uus klient või projekt, mis nõuab täiesti uue meeskonna loomist.

Täna on tegemist kõigi erinevate võimaluste kombinatsioonidega.

Kas inimesel peaks olema teile tulles eelnev juhtimiskogemus? Millised oskused tal veel olemas võiks olla?

Juhtimisoskus on kindlasti vajalik, soovitavalt ka tarkvaraprojektide alal. Samas kogemus ei pea kindla peale tulema teisest tarkvaraettevõttest. Projektide eestvedamine teises ärivaldkonnas või MTÜs võib anda täiesti piisava juhtimiskogemuse tiimijuhi tööks.

Tööle kandideerides on eelneva IT-kogemuse puudumine on selge miinus, aga kui inimene on aktiivne ja ettevõtlik, siis kogu IT-pool on alati juurde õpitav.

Milline on teie kontor?

Siin oleme me ausalt öeldes nagu iga teine tänapäevane IT-ettevõte. Tegevusi kontoris jagub.

Meil on mitmekülgsete võimalustega lounge ja puhkealad, saab mängida lauatennist, piljardit ning sportida, käib massöör, toimuvad rühitreeningutunnid ja ühised võimlemised füsioterapeudi juhendamisel.

Palju pakub ka Ülemiste linnak ise. Näiteks üks tiim kasutab lõunapausi lisaks kõhu täitmisele ka toonuse tõstmiseks. Üheskoos kasutatakse välijõusaali võimalusi, et ka peale lõunat energiat jaguks ja produktiivsus ei langeks.

Kontoris on pidevalt uueneva erialase kirjandusega raamatukogu. Põneva, näotuvastusel põhineva, laenutuse lahenduse kohta saab vaadata videot.

Mida te tiimides veel lõbusat ja töövälist teete?

Meil toimub majas üritusi väga palju. Suures plaanis võib need jagada:

  • Tiimiüritused. Tiim ise otsustab, mida põnevat teha ja kui tegevus paigas, siis tehakse koos ära.
  • Ärisuuna üritused. Kuna ühes ärisuunas on mitu tiimi, siis aeg-ajalt tehakse miskit koos – näiteks käiakse matkamas.
  • Kliendiüritused. Kutsume kliendid Eestisse või sõidame kogu tiimiga neile külla. Arutatakse ühiseid strateegilisis suundi ja suheldakse ka veidi vabamas õhkkonnas.
  • Hobidega seotud üritused. Kuna Helmese inimestel on palju huvitavaid hobisid, siis sellest sündis põnev idee, kus kolleegid tutvustavad oma hobisid üksteisele. Seeläbi tutvuvad inimesed nii omavahel kui ka õpivad uusi asju. Näiteks viib üks meie inimene lähiajal läbi Pilatese näidistunni.
  • Helmese üldised üritused. Uusaastagalad, inspiratsiooninädalad ning suvepäevad kõikide ettevõtte töötajate jaoks.

Kui inimene teile tööle tahab tulla, siis mis on teie värbamisprotsess?

Suur tegutsemisvabadus eeldab inimeste täielikku usaldamist ja see omakorda peegeldub ka valikuprotsessis. Helmesesse inimesi valides lähtume palju ühiste väärtuste olemasolust.

Helmeses on vähemalt kolme kohtumise tava – see võimaldab meil teineteisega erinevate nurkade pealt tuttavaks saada ning ühtlasi meie maja inimesi tutvustada. Nii tiimijuhi positsioonist huvitatud inimesele kui ka meile on oluline, et inimene tuleks just sellisesse keskkonda ja organisatsiooni nagu ta soovis.

  1. Esimene samm on üldisem tuttavaks saamine ning ootuste kaardistamine. Vaatame teineteise väärtushinnangutele otsa ja proovime leida ühisosa. Tiimijuhi roll on väga mitmekesine ning töökuulutusest üksi ei pruugi vastutusalast arusaamiseks piisata. Kohtumise peamine eesmärk on anda ülevaade ettevõtte struktuurist ning üleüldisest toimimisest.
  2. Teisel korral räägime detailsemalt tehnilistest nüanssidest. Vaatame, millega tiimijuht Helmeses tegeleb ning kuulame, milline on kandidaadi täpsem kogemus. Meie jaoks on taas oluline anda aus pilt tiimijuhi rollist, et inimene saaks oma sobivust ka ise hinnata. Kohtumisel osalevad personalijuht ja arendusjuht ning ka konkreetne värbav juht. Räägime ka detailselt konkreetsest vabast ametikohast (tiim, kliendid, projektid, peamised kitsaskohad, tuleviku plaanid, jne).
  3. Kolmas kohtumine on juba tingimuste läbirääkimine ning tiimiga kohtumine. Meie jaoks on oluline, et liituva inimese ning meeskonna vahel tekiks hea keemia. Enamasti toimub viimane kohtumine vabamas õhkkonnas, näiteks lõunalauas.

Vahel võib olla olukord, kus otsime inimesi erinevatesse tiimidesse. Helmese struktuurist tulenevalt võib värbamisprotsess selle võrra pikemaks muutuda, sest sellisel juhul on mõistlik tutvuda erinevate värbavate juhtidega. Kandidaadi jaoks võib pikem värbamisprotsess tekitada pigem positiivse olukorra, kus ta saab lõpus ise paremini sobiva tiimi valida.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.