Ülikiire kasvuga Eesti startup otsib oma ridadesse tehnoloogiajuhti, kes on valmis suurteks tegudeks

Klaus on Eesti ettevõte, mis lahendab üle maailma klienditoe meeskondade ühe suurema mure – klienditoe kvaliteedi tagamise. Firma otsib endale nüüd tehnoloogiajuhti, kes aitaks firmal veelgi suuremaks kasvada. Geeniuse küsimustele vastas firma kaasasutaja Kair Käsper.

Mis ettevõte te olete?

Klaus loob ettevõtete klienditoe tiimidele mõeldud vestlusanalüüsi platvormi. See tähendab seda, et sinul, kui klienditoe juhil, on võimalik tagasiulatuvalt vaadata läbi agentide vestlusi ja anda agentide toimunud vestlustele tagasisidet, mis võimaldab neil areneda ja paremaid vastuseid anda.

Toome ühe näite. Kui sul mõne ettevõtte kliendina on selle firmaga mingisugused probleemid, oled näiteks arve saanud kaks korda, siis sa võtad nende klienditoega ühendust. Suurtel ettevõtetel on aga väga palju klienditoe agente. Osa neist agentidest on alustanud äsja, osa neist on tegutsenud juba mitu aastat. Seega sõltub vastuse kvaliteet väga palju sellest, millise agendiga sa suhtled.

Meie platvorm aitab ühtlustada klienditoe agentide taset just läbi selle, et kõik saavad väga kiiresti tagasisidet. Need, kes on äsja alustanud ja ka need, kes on kauem olnud, nagu ka ülemused. Läbi selle tagasiside kõikide klienditoe agentide tase tõuseb ja seejärel saavad ettevõtted omakorda klientidele pakkuda paremat kliendituge. Meie tänaste klientide hulgast leiab näiteks tavainimesele tuttavad SoundCloud ja WordPress.com. Klausi kliendid on ettevõtted, kelle äri sõltub olulisel määral sellest kui heal tasemel on nende klienditeenindus. Hiljuti sai meie investoriks Creandum, kes on muide ka Spotify esimene investor ja praegune Bolti investor.

Klausi tegevuste kohta saab juurde lugeda ka firma blogist: klausapp.com/blog.

Kes on see, keda te oma tiimi otsite?

Otsime oma ettevõtte tuumikusse CTO’d (Chief Technology Officer) ehk eestikeeli tehnoloogiajuhti. Me tulime oma tootega välja umbes kuus kuud tagasi. Hetkel oleme äsja jõudnud faasi, kus tuhandetest kasutajatest on saamas kümned tuhanded ja nüüd otsimegi hea tehnilise taustaga inimest, kes aitaks meil kasvada siit veel edasi.

On oluline, et meie uus CTO oleks enne sellises kasvus mõnes teises ettevõttes osalenud. See ei pea olema olnud just tehnoloogiajuhi positsioonilt, aga tal võiks olla arusaamine säärasest kiire kasvuga perioodist. Ta peaks suutma tulevikku natukene ette näha, valides infrastruktuuri ja tehnoloogiaid nii, et need ei sobiks mitte ainult praegu, vaid ka siis, kui kasutajaid on 10 või 100 korda rohkem. Teine suur omadus, mis meie tehnilisel juhil peaks olema, on palkamise kogemus.

Plaanime oma tiimi üsna kiirelt just tehnilise poole pealt kasvatada. Otsime juba praegu backend arendajaid ja masinõppe taustaga inimesi. Seega CTO roll oleks ka meie tehnoloogilist tiimi kasvatada. Oleme hetkel suhteliselt väike ettevõte, meid on umbes 10 inimest. Seega ei ole see kindlasti selline positsioon, kus sa saad kohe kõik oma ülesanded kellelegi teisele delegeerida. Piltlikult öeldes tuleb ka ise käed mullaseks teha ja kasvõi näiteks mingeid arendusi teha.

Millist tehnoloogiat inimene tundma peab? Kas ta peab olema enne töötanud klienditoe osakondadega?

Ma ei ütleks, et see, et ta meie tegevusalal enne töötanud on, oleks ilmtingimata vajalik. Meie äpi back end on kirjutatud Javas ja front end on Node JS ja Vue keeltes kirjutatud. Oleks tore, kui inimene on nendega kursis, aga kui mitte, siis saame samuti hakkama. Meie toode on üsna spetsiifiline, tegutseme SaaS (software as a service) kategoorias, seega võiks meie CTO olla SaaS lahenduste ja kategooriaga tuttav.

Kellega tehnoloogiajuht suhtlema hakkab? Kas ta peab ka näiteks klientidega asju arutama?

Klientidega laua taha tingimata minema ei pea, tehnoloogiajuht hakkab pigem suhtlema meie ettevõtte tuumiktiimiga. Mina olen üks ettevõtte asutajatest ja tegutsen kasvujuhina (head of growth). Teine asutaja on Martin Kõiva, kes on tegevjuhi rollis ning kolmas Egon Sale, kes töötab tarkvaarendajana. Kandvas rollis on veel ka tugeva rahvusvahelise eriala taustaga tootejuht.

Tehnoloogiajuht peakski sulanduma meie väikesesse juhttiimi, kus ettevõtte arendamisega seotud otsuseid vastu võetakse. Arutelu ja otsustamine käib strateegilisel tasemel, näiteks selle üle, kuhu suunda ettevõttega liikuda, mida tuleks teha enne, mida hiljem ning kuidas tehnoloogia seda toetab. Ka igasugune äristrateegia käib sinna juurde. Selles suhtes pole CTO roll kindlasti üksnes tehniline.

Milline on teie ettevõtte sisekliima ja kontor?

Tallinna kontoris liigub igapäevaselt umbes viis inimest, seega on siin väga intiimne olemine. Kuna meie ettevõte on veel ikkagi väike, siis on omavahelised suhted väga olulised. Oleme ise paika pannud ettevõtte väärtused, kusjuures see kultuuri on inspireeritud osaliselt Pipedrive’ist.

Esiteks on meie väärtuste keskmes mõtteviis, et tulemused loevad. Teiseks anname me sulle palju vabadust. Kui mingid asjad lähevad nässu, siis lähevad, aga see on parem variant, kui see, et käib pidev ootamine ja loa küsimine.
Kolmandaks väärtuseks on, et midagi tehes tuleb alati hoida klienti meeles, mõelda, et see lahendus, mida luuakse, on parim kliendile.

Neljandaks: ole otsekohene ja ära hoia oma arvamust, samas ära ole mölakas. Kui midagi olulist on öelda, tuleb seda teha, aga tähti pole mõtet ka närida.
Viiendaks ja viimaseks väärtuseks on kõhutunde toetamine faktidega. Kui midagi on võimalik faktidega toetada, siis seda tuleks teha. Need alused teevad ettevõtte toimimise mõnusaks ja aitavad areneda ja siin tegutseda. Meil on meritokraatia, mis tähendab seda, et kõigil on sõnaõigus ja meie suhtlus ei käi piltlikult öeldes ülevalt alla, kus mina ütlen ja nii on, sest mina olen ettevõtte juht. Inimesed, keda me oleme siia ettevõttesse kaasanud, on kõik meile väga väärtuslikud ja nende arvamus on meile täpselt sama oluline kui kellegi teise oma.

Rääkides kontorist, siis ehitame seda ettevõtet remote põhimõttel ehk tööd võib teha ükskõik kus kohast. Hetkel on meil kontoris kohapeal kolm arendajat, kellega alguses oleks hea ilmselt kõik süsteemid ja töökorraldus paika panna. Aga hiljem on kõik sinu enda otsustada. See on ka üks asi, mida tehnoloogiajuht peaks ise tegema – panema süsteemid paika, et edaspidi oleks võimalik ka meie tehnoloogilist tiimi laiendada ükskõik kust kohast maailmast. Kindlasti sellist üheksast viieni töökorraldust, kus keegi seisab ja kontrollib, mis minutil sa tulid, ei ole. Meil on väga sarnane töökultuur eeskujulikele tehnoloogiaettevõtetele, kus loevad tulemused, mitte see, et sa oma tunnid toolil täis istud.

Miks see inimene peaks just teie juurde tööle tulema?

Meie teostusvõimalus on hästi suur. Siin saab olulisi asju ehitada ja tulemusi oma silmaga kohe näha. Samuti on meie teenus maailmas suhteliselt unikaalne. Asjad mida me siin ehitame on sageli sellised, mida mitte keegi varem pole teinud. Seega on siin kindlasti ka avastamisrõõmu ja omajagu leiutamist. Kolmandaks anname me sulle hästi palju vabadust, et oma enda ideid teostada ja välja mõelda. Me eeldame ikkagi, et sa tead 10 kuni 100 korda paremini kui meie, mida sa tegema pead. Meil on kõigil väga unikaalne ja sügav kogemus klienditoe valdkonnas. Ja neljandaks on meil firmas tööl inimene, kelle ülesanne on stock fotodele kassinägusid peale kleepida.

Martin on olnud 4 aastat Pipedrive’i klienditoe globaalne juht, meie tootejuht Valentina on aastaid juhtinud WordPress.com’i klienditoetiimi. Ekspertteadmised oma valdkonnast ja kogemus on see, mis meid eristab otsestest ja kaudsetest konkurentidest. See sama mure, mida me lahendame, on nendel samadel inimestel olnud piinaks kuskil teises ettevõttes. Varem on neid probleeme üritatud lahendada kuskil Exceli tabelarvutuse peal ja manuaalselt ja nüüd, unikaalsena maailmas, oleme meie tegemas sellist tööriista, mis oleks meie enda probleemid ära lahendanud paar aastat tagasi.

Kui inimene teile oma töösoovist märku annab, mis siis edasi saab?

Kõigepealt tahaksime temaga natukene näost näkku tuttavaks saada. Seejärel tuleks vestelda arendajatega – meil on tiimis kolm arendajat, kes on oma valdkonnas tugevad spetsialistid ja tunnevad strateegilist poolt ning oskavad rohkem nii-öelda puurida. Kui tiimis tundub, et kõik laabub ja kõik saavad hästi läbi, siis ongi küsimus lepingu tingimustes.

Kui palju teie tehnoloogiajuht palka hakkab saama?

Palk saab kindlasti olema väljakutsele vastav, kui võib-olla olulisemigi on see, et meiega liitumisel saab ka aktsiaoptsioone.

Kuna me kasvame väga kiiresti, siis on see oluliselt motiveerivam, kui see, mida sa võiksid saada mõnes muus, esimese otsa kasvu läbi teinud ettevõttes.

Meie ettevõtte puhul on risk natukene suurem, kuna me oleme väike, aga võimalus optsioonide kaudu teenida on ka oluliselt suurem. Kuna meie kasvutrajektoor on praegu paljutõotav, siis just nüüd on hea hetk, millal liituda.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.