Eesti taksojuhid hakkavad ise Uberi- ja Taxify-juhte püüdma ja politseisse andma

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Eesti taksojuhid hakkavad tänasest ise piraattaksojuhte püüdma, panevad nende nimed ja autonumbrid kirjaja kaebavadnad politseisse, kusjuures piraatjuhtide hulka arvestavad nad ka Uberi- ja Taxify-juhid.

"Seoses üha enam eskaleeruva probleemiga, kus riik ei suuda tagada ausat ja võrdset konkurentsi taksoturul, on Eesti Taksoettevõtjate Liit ja Eesti Taksojuhtide Liit otsustanud sel reedel alustada süstemaatilise piraattaksode püüdmisega ning nende kohta politseile avalduste esitamisega," teatasid taksojuhid reedel."Piraadid on kõik needjuhid, kes osutavad taksoteenust ilma vastavaid litsentse, taksomeetrit ja plafooni omamata."

Taksojuhtide nimel pressiteate saatnud Raul Kalev kinnitas, et selle määratluse alla kuuluvad ka Uberi-juhid ning need Taxify-juhid, kel pole ametlikku taksolitsentsi, aga samuti ka Wisemile'i, Taxigo ja kõigi teiste äppide juhid, kes pole ametlikud taksojuhid.

Vastavalt kokkuleppele plaanivad taksoettevõtjad ja -juhid kaasata reedesesse aktsiooni ka pereliikmeid ja sõpru-toetajaid.

"Et hetkeolukord, kus ca 5000 taksojuhiltuleb lolli järjepidevusega täita seadusi ja vaadata samal ajal pealt, kuidas tänaseks juba umbes pooltuhat piraattaksot ebaausalt ja väiksemate kulutustega meilt iga kolmanda-neljanda kliendi omale napsavad, on väljakannatamatu, plaanime sel reedel teha väljakutseid kuni 100 piraattaksole Uberi ja Taxify keskkonnas," ütles Eesti Taksoettevõtjate Liidu juhatuse liige Mart Palm."Ning kui saab tuvastatud fakt seaduserikkumisest, siis esitada iga sellise juhi kohta ka süüteo teate politseile.Süütegu seisneb vastavalt kehtivale Ühistranspordi seadusele raha võtmises taksoteenuse eest ilma selleks vastavaid õigusi omamata.“

Taksosektor plaanib täna teha umbes 20-30 inimesega kuni 100 sõitu, et fikseerida rikkujad, nende nimed, autod ja muud andmed.

"Oleme politseiga kokku leppinud, et me ei hakka nn piraatide tabamise reide korraldama massiliselt, küll aga plaanime seda teha keskmiselt korra nädalas,"rääkis Palm. "Oleme selle võimaluse üle aru pidanud juba paar kuud, kuna pole nagu päris meie rida pätte püüda. Ning ega me kõige parema meelega seda mõistagi ei tee, kuna samal ajal kannatab meie endi töö, lisaks võtab piraatide püüdmine meilt rahalisi ressursse ja aega.Aga kui meie seda ei tee, siis paraku pole Eestis ka ühtki teist institutsiooni, kes seaduste täitmist jälgiks läbi kontrollsõitude."

Nii Mart Palm kui ka Eesti Taksojuhtide Liidu juht Lembit Poolak rõhutasid, et Eesti taksosektor on maailma üks liberaalsemaid ja täna avatud kõigile uutele osa-ja täisajaga taksojuhtidele, seetõttu ei karda nad konkurentsi ja tervitavad turul kõiki uusi kolleege.

"Kuid meis ei ole grammigi tolerantsi nende suhtes, kes ebaausate ja ebaseaduslike võtetega meilt tööd röövida püüavad sel lihtsal põhjusel, et neil pole viitsimist käia läbi paarist kohast nõutud lubasid hankimas, tasuda mõned riigilõivud, osta ja paigaldada oma autole taksomeeter ja maksta FIEna igakuiseid avansilisi sotsiaalmakseid ca 150 euro ulatuses, nagu teeb seda valdav osa taksojuhtidest täna," teatasid nad.

Avafoto: Scanpix

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.