Eestile uus domeen: Hollandi turundusguru mõtles välja nutika Eesti brändi

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
t-1462565404-65.jpg

Hollandi turundusguru ja Eestifänn Peter Kentie avaldas uue Eesti brändi, mille kallal mees kaks aastat oma vabast ajast ja tahtest töötanud on. Kolmele tähele "est" keskenduv bränd hõlmaks muuhulgas ka seda, et Eesti võiks internetis kasutada uut tipptaseme domeeni.

"Kontseptsiooni taga on üks väga konkreetne ja lihtne idee: las Eesti rõhutab oma erilist karakterit ja saavutusi, olles kiireim (fastest), targim (smartest), rohelisim (greenest), mugavaim (cosiest) ja isegi kõige imelikum (weirdest).Ja tagasihoidlikem (modest) samuti,"rääkis Kentie intervjuus Memokraadile. ""Est" on olemas juba riigi nimes, seega on selle lühendi kasutamine eri sõnades mänguline ja loogiline järgmine samm, mis säilitab ühtlasi Eesti turustamise senised saavutused ning võimendab eelnevat tööd Eesti brändiga. Lihtne, kuid suure potentsiaaliga lahendus."

Tipptaseme domeen maksab 185 000 dollarit

Muidugi peaks uus bränd hästi toimima internetis ja .ee lõpuga internetiaadressid hästi ei sobiks. Seepärast pakub Kentie ka välja, et Eesti võiks kasutada uut .est domeeni.“Kontseptsiooni saaks rahastada uue domeeninimega .est," ütles Kentie Estonianworldile. See oleks tema sõnul ka efektiivne viis, et seda rahvusvaheliselt tutvustada.

Interneti nimede ja numbrite haldamisega tegelev organisatsioon ICANN kuulutas teatavasti neli aastat tagasi välja konkursi, millega sai igaüks taotleda tipptaseme domeeni registreerimist. Odav see aga ei olnud: edukas kandidaat pidi selle eest välja käima 185 000 USA dollari. Hetkel uusi taotlusi vastu ei võeta.

Eesti interneti sihtasutuse (EISA) esindaja ütles Facebooki vahendusel, et sihtasutus on.est domeeni kasutusele võtmise kohta ICANNist infot küsinud, aga hetkel on kolmetähelised riigikoodid isegi riikidele endile kättesaamatud. "Reserveeritud tuleviku tarbeks, nagu öeldi," ütles esindaja. "Mõne aasta pärast peaks tulema ka uus taotlusring ning hetkel käib diskussioon, mida selleks puhuks vabaks lasta ja mida mitte. Eelmises taotlusringis esitas näiteks Google .est-le taotluse, kuid see lükati automaatselt tagasi," lisas ta.

Kentie sõnul on tema eesmärk nüüd see, et Eesti otsustajad "est"-brändi kasutusele võtaks. "Ma usun, et sellest võib Eestile tõesti kasu tulla. Teie bränd peab esile tõusma ja esindama silmapaistvaid väärtuseid ja kasu. "Est"-kontseptsioon tabab seda looval ja veenval moel," ütles Kentie Estonianworldile.

Kentie brändiga saab tutvuda siin.

Täiendatud 15:00 26.05.2016: lisatud EISA kommentaar.

Fotod: Peter Kentie

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.