Facebook ja Google asusid Prantsusmaa valimiste eel võitlusesse libauudistega

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
girl-647426_1920.jpg

Facebook käivitas Prantsusmaa presidendivalimiste eel uue süsteemi, mille abil tehakse kindlaks, et sotsiaalmeedias ei hakkaks levima libauudised, kirjutab Reuters.

Süsteem on sarnane sellele, mida kasutatakse USAs. Kui teatud hulk kasutajaid raporteerib jagatud loo kui libauudise, siis jõuab see portaali, millele on ligipääs kaheksal Prantsusmaa meediaga seotud firmal. Kui vähemalt kaks säärast ettevõtet märgivad, et uudis on vale, siis lisatakse sellekohane märge ka postituse juurde.

Kui väljaanded märgivad, et uudise näol on tegemist libauudisega, siis tuleb neil seda kuidagi ka tõestada.

Kui jagatud link on märgitud kui libauudis, siis ei saa selle eest ka reklaamitulu teenida.

Faktikontrollimise eest hakkavad vastutama Le Monde, Agence France-Presse (AFP), BFM-TV, Franceinfo, France Médias Monde, L’Express, Libération ja 20 Minutes.

Le Monde on juba ka varasemalt libauudistega võidelnud, avaldades andmebaasi, kus on kirjas leheküljed, mis on ebausaldusväärsed.

Väljaande sõnul olid mitmed Prantsusmaa väljaanded programmiga liitumise osas skeptilised, kuna kartsid, et see koormab nende faktikontrollijad liialt üle.

Facebook hakkas toetama ka Google’i programmi CrossCheck, mille abil saavad kasutajad kindla lehe abil viidata lugudele, mis vajavad edasist uurimist.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.