Isejuhtivad bussid on nüüd Eestis kohal ja õige pea saab nendes sõitma hakata

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Isejuhtiv buss. Foto: Tanel Meos

Täna esitleti Tallinnas Euroopa Liidu eesistumisperioodiks siia jõudnud isejuhtivaid busse, mis hakkavad plaanide kohaselt juulis ka kõiki soovijaid ringi sõidutama.

Isejuhtivaid busse sõidab Tallinnas ringi kaks ning nende marsruut algab Paksu Margareeta juurest ning kulgeb mööda Ahtri tänavat ja Mere puiesteed Viru ringini, kus see end ümber pöörab ning tagasi sõidab. Sõit kulgeb mööda ühte sõidurada või trammiraja olemasolul mööda seda.

Foto: Tanel Meos

Kuigi bussi maksimaalseks kiiruseks on 40 kilomeetrit tunnis, siis Eesti teedel see nii kiirelt sõitma ei hakka. Eesistumisperioodi digilahenduste nõuniku Valdek Lauri sõnul hakkavad bussid trammiradadel sõitma keskmiselt kiirusel 8 kilomeetrit tunnis ning sõiduteedel, kus ruumi on mõnevõrra rohkem, ulatuvad maksimaalsed kiirused keskmiselt 15 kilomeetrini tunnis.

Isejuhtivate sõidukite valdkond maailmas praegu väga kiiresti. “Eesistumine annab võimaluse tutvustada uusi tehnoloogiaid ning innustada arenduskeskusi, ettevõtjaid ja ametiasutusi koostööle. Projekti laiem idee on läbi käia isejuhtivate sõidukite linna toomisega kaasnev protsess alustades lubadest ja tootjate nõudmistest ning lõpetades inimeste vastuvõtu ja uue tehnoloogia tutvustamisega laiemale avalikkusele,” sõnas Laur.

Bussides on testperioodil ka reisisaatja, kes küll otseselt bussi ei juhi ning toimib pigem bussi tutvustajana. Siiski saab reisisaatja vajadusel sõiduki üle kontrolli haarata, kasutades selleks väikest kahe nupuga juhtpulti.

Hiirvaikne kellukestega buss

Tänasel tutvustusel demonstreeriti ka seda, kuidas buss sõitmisega hakkama saab. Isejuhtival bussil ei ole ühte kindlat esiosa ning sarnaselt rongile suudab see muretult liikuda nii edasi kui ka tagasi. Enne sõidu algust kostub ka kellukese heli, mis annab ümbritsevatele inimestele märku, et tasub ettevaatlik olla.

Foto: Tanel Meos

Sõiduk on varustatud erinevate sensoritega, nii katusel kui ka bussi külgedel. Demonstratsiooni käigus heideti bussi ette ka pall, mille see kerge vaevaga ära tuvastas ning seisma jäi.

Bussi mahub istuma kuni kaheksainimest ja reisijatele annab järgneva sihtkoha kohta infot tabloo, mis on kinnitatud sõiduki seinale.

Järgnevate päevade jooksul alustatakse marsruudi kaardistamist ning testimist. Kui kõik läheb plaanipäraselt saavad kõik soovijad bussidega sõitma hakata juulis ning sõidud jätkuvad kuni augusti lõpuni.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.