Elisa töötajad tegid Sõpruse Ärimajja nutika parklarakenduse, mida saaks kasutada ka mujal

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Paljudes ärimajades ja kontorites on püsivaks probleemiks, kust leida vabu parkimiskohti. Tüütu on autoga kõik parklakorrused või majaesine ja -tagune läbi sõita, et leida need viimased vabad kohad, kuhu parkida. Selle probleemi lahendasid Elisa töötajad oma majas lihtsa parkimisrakendusega, mida saab ka teistes parklates kasutada.

Elisa töötajate loodud lihtne lahendus on veebipõhine, nii et isegi ühtegi äppi ei pea telefoni paigaldama. Tuleb vaid oma mobiilibrauseris vajalik veebilehekülg järjehoidjatesse ära salvestada. Kontori poole liikuma hakates on siis telefonist näha, kas parkimismajas on veel vabu kohti. Tänu sellele jääb ära asjatu tiirutamine ümber maja ning vajadusel võib suunduda kohe mõnda teise lähimasse parklasse, näiteks üle tee asuvale Elisa parkimisalale või mujale sobivasse parkimispaika.

Vabade parkimiskohtade veebilehel polegi muud, kui üks suur number, mis näitab vabade kohtade arvu. Selle veebiaadressi saab salvestada telefoni avalehele, infot uuendatakse automaatselt iga kolme sekundi järel.

Võrgu poolelt tegid projekti võimalikuks Mihkel Järve ja Andre Tampõld, kes tõestasid lahendusega taaskord, kui lihtne on Elisa IoT platvormiga selliseid teenuseid luua.

Mis on karu kõhus ehk kuidas see kõik tehniliselt lahendati?

Tehniliseks lahenduseks on parkla automaatkontroller, mis loendab sisenevaid ja väljuvaid autosid. Iga kord parklasse sõites peab juht tõkkepuu avama oma kaardiga, samuti väljasõitmisel tuleb registreerida oma lahkumine, et tõkkepuu üles tõuseks.

Elisa IoT platvorm on integreerimisplatvorm, mille abil saab väga vähest arendus-aega kasutades integreerida erinevaid süsteeme. Antud näite puhul tuligi arendada vaid sellesama parkla kontrolleriga suhtlemise lahendus, mis oli piisavalt standardne, kõik ülejäänud tükid olid juba olemas ja jäi üle vaid need kokku panna – näiteks perioodiline kontrolleri poole pöördumine ja veebikiht.

Kontrolleri ja parkla riistvaraline pool ei olnud küll Elisa poolt lahendatud, kuid see oli juba varem olemas. Sellise sarnase loogikaga on väga lihtne ka teistele parklatele samasugune lahendus luua.

Mis edasi?

Iseenesest pole nii lihtsa lahenduse juures enam midagi palju edasi arendada, aga mõelda võib ikka, mis võiks tulevikus veel lisaks olla. Teoreetiliselt saaks ju äpi kaudu lahendada ka tõkkepuu avamise, mis lisaks juurde täiendavat mugavust: ei pea kaarti välja võtma ja tõkkepuu puldi poole upitama. Samuti pole mingi probleem tarkvara täiustada ennustava analüütikaga, mis näiteks vastavalt nädalapäevadele ja kellaaegadele parklakohtade täituvust sabumise ajaks ette ennustaks.

Praegune lahendus on aga üsna lihtne ja töökindel – kontrolleri käest küsitakse numbrit (vabade kohtade arvu parklas) ning see kuvatakse vastaval veebilehel. Sarnast lahendust saab lihtsasti kasutada ka teiste parklate juures.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.