Aasta auto tiitlit kandev Peugeot 408 sai nüüd ka täiselektrilise versiooni

Uus Peugeot E-408 jõuab Eestisse selle aasta lõpus.Foto: Cédric Viollet, Continental Productions/Peugeot

Peugeot 408 sai selle aasta algul Eesti aasta auto tiitli. Palju auhindu üle maailma kogunud 408 ei ole aga loorberitele puhkama jäänud vaid tõi nüüd turule ainult elektri jõul sõitva Peugeot E-408, mis on mõtteline järg mudeli pistikhübriidsele versioonile.

Peugeot E-408 müügile jõudmine märgib järjekordset sammu Peugeot’ ambitsioonis saada juhtivaks elektriautode tootjaks Euroopas. 

Uus Peugeot E-408 ühendab endas fastback-silueti võlu, nullheitmega efektiivsuse, võimsa 157 kW/210 hj mootori adrenaliini ning Peugeot’ elektriautode sõidukogemuse naudingu, pakkudes sealjuures sõiduulatust kuni 453 km. 

Peugeot E-408.Foto: Cédric Viollet @ ContinentalProductions/Peugeot

Akud ei võtnud ära auto ruumikust

Uuenduslik fastback-disain täiustab ideaalselt uue Peugeot E-408 modernsust. Platvorm, mis võimaldab täielikku elektrifitseerimist ilma stiili, dünaamilisuse või salongi mugavust ohverdamata.

Peugeot E-408 pikkus on 4,69 m ja laius 1,85 m. Auto põhineb E-EMP2 (Efficient Modular Platform) platvormil, mis on märkimisväärne oma 2,79 m teljevahe poolest. See võimaldab akut paigaldada auto põhja alla, põranda ja rataste vahele, säilitades seeläbi salongi ruumikuse ning tuues E-408 raskuskese madalamale, mis tagab dünaamilise sõidukäitumise.

Peugeot E-408 sportlik tagaosa.Foto: Cédric Viollet, Continental Productions/Peugeot

Autotuled on märgatav osa margi identiteedist

Brändi identiteet on nähtavam kui kunagi varem tänu auto esi- ja tagatulede disainile. Eesosas võimaldab LED-tehnoloogia väga õhukesi ja tõhusaid esitulesid, mis loovad PEUGEOT E-408 äratuntava ilme. Valgustuse signatuur ulatub allapoole kahe LED-ribaga, mis moodustavad kihvade kuju. Tagaosas tunneb Peugeot ära tagatuledesse peidetud kolme ikoonilise LED-küünise näol.

Suurepärane sõidukogemus 

Peugeot’le omane i-Cockpit® pakub erakordset ergonoomikat. Kompaktne rool suurendab sõidunaudingut, pakkudes ainulaadset liikuvust ja täpsust. Rooliratta kohale, juhi silmade kõrgusele paigutatud digitaalne näidikupaneel sisaldab täielikult kohandatavat ja seadistatavat 10-tollist 3D-digitaalset ekraani.

Sõidunaudingut peitub uue E-408-s rohkem kui kunagi varem, pakkudes eeskujulikku juhitavust, tipptasemel sõidumugavust ja ideaalset manööverdusvõimet linnas, mida võimaldab 11,18-meetrine pöörderaadius. 

Peugeot E-408 juhikoht on kaasaegne ja suure multimeediaekraaniga.Foto: Cédric Viollet, Continental Productions/Peugeot

Viimase peal multimeediasüsteem, mis kasutab tehisintellekti

Keskkonsoolis on 10-tolline kõrglahutusega keskekraan. Muidugi on võimalik mugavalt ja juhtmevabalt ühendada autoga ka oma nutitelefon (Android Auto/ Apple CarPlay). Lisaks on keskkonsoolis margile omadsed i-Toggles nupud, mis on paigutatud keskmise ekraani alla. Iga nupp on kohandatav ning tekitab puutetundliku otsetee soovitud menüüpunkti – olgu selleks kliimaseadistus, telefoni rakendus, raadiojaamad vms. Kokku on viis nuppu, kuhu saad soovitud otseteid luua.

Kusjuures iga juht saab need nupud seadistada vastavalt oma äranägemise järgi. Kokku on autosse võimalik salvestada kuni kaheksa kohandatavat profiili.

Lisaks on võimalik autole anda korraldusi ka häälkäskluste abil. Kõnetuvastuse alustamiseks on vaja öelda “OK Peugeot”. Uues E-408-s on peidus tehisintellekt, mis vastab häälkäsklustele, pakkudes nii turismiinfot ning vajadusel korraldab ka autos reisijatele viktoriini, et sõit meeleolukamalt kulgeks.

Elektriline E-408 on tellimusteks valmis ning jõuab Eestisse juba selle aasta lõpuks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.