Auto nagu liikuv röster: pisike ja lõbus Citroën Ami püüab linnaliikluses pilke

Ami on nagu väike röster, mis näeb mõlemalt poolt vaadatuna täpselt samasugune välja. AInult tulede värv eristab tagaosa esiosast.Foto: Citroën

Citroën on alati teinud suuri samme ning julenud mõelda kastist välja. Nii esitles Prantsuse autotootja juba viis aastat tagasi esimest tõelist linnaautot – Citroën Ami’d, rollerautot, mis sõidab puhtalt elektri jõul ning mõeldud just linnaliiklusesse.

Auto, mis meenutab rösterit

Ami on tõeliselt lõbusa väljanägemisega – mõni teravam silm on võrrelnud Ami’d rösteriga, kuna auto on pisike ja suhteliselt kandiline. Igatahes on kindel, et see pisike rollerauto saab linnatänavail suuremagi tähelepanu osaliseks kui suur ja silma paistma loodud linnadžiip.

Lõbusa väljanägemisega Citroën AMI on mõeldud just linnaliiklusesse.Foto: Citroën

Citroën Ami on kahekohaline elektrisõiduk, millel on roheline, mopeedidele mõeldud registreerimismärk ning mille tippkiirus on 45 km/h. Seega maanteele ei tasu Ami’ga ronida, seal liiklemiseks pole väike Citroën loodud.

Juhiluba pole vaja, aga liikluseeskirju pead tundma

Kuna tegemist on rollerautoga, siis selle juhtimiseks ei lähe B-kategooria juhiluba vaja. Muidugi tuleb rõhutada, et olgu juhiloaga kuidas on, aga liikluses osalemiseks peab liikluseeskirju ikkagi tundma. Küll aga ei vaja Ami käsitsemine suuremaid teadmisi –  see sõiduk on tehtud lihtsalt niivõrd lihtsaks.

Ami tootmisel on peetud silmas, et see oleks võimalikult soodne, ent samal ajal lõbus. Midagi üleliigset Ami salongist ei leia. Isegi multimeediasüsteemi ei ole sinna paigaldatud. Kuid on olemas koht, kuhu panna oma telefon, ja muusika kuulamiseks võib ju autosse tuua oma kaasaskantava kõlari! Telefoni saad alla laadida Ami My Citroëni rakenduse, mille kaudu näed auto aku taset ning ka järgmisi hooldusaegasid. 

Foto: Citroën

Kui tavaliselt leiab uutest autodest nuppe rohkem, kui kokku jõuab lugeda, siis Ami’s on neid täpselt kolm. Esimene nupp lülitab sisse esiklaasi soojenduse, teine paneb õhu esiklaasile puhuma, aga ilma soojenduseta, ning kolmandast lülituvad ohutuled. Lisaks on autos olemas USB-pesa telefoni laadimiseks. Ei midagi üleliigset, samas lihtne ja lollikindel.

Uksed avanevad erinevatele pooltele

Üks auto silmapaistvamaid jooni on kindlasti see, et auto esi- ja tagaosa on identsed. Ainus, mis neid eristab, on tulede värv. Identsed on ka uksed, mis tähendab, et need avanevad teine teisele poole. Kaasreisija uks avaneb nii nagu harjunud oleme, ent juhiuks käib vastupidiselt harjumuspärasele. Põhjus on see, et liinil tuleks auto jaoks võimalikult vähe erinevaid detaile toota.

Ami hämmastab ka oma pisikeste mõõtmetega. Auto on kõigest 2,4 meetrit pikk ja 1,39 meetrit lai. Pisikesed mõõtmed annavad ka väga väikese pöörderingi, kõigest 7,2 meetrit. Kuid vaatamata väikestele mõõtmetele on autos kahele reisijale piisavalt ruumi. Pagasiruum küll puudub, ent kõrvalistuja jalge ette mahub asju omajagu.

Ami’d on võimalik väga kergesti isikupäraseks muuta, lisades kleepse, mis annavad autole just sellise väljanägemise, nagu sina soovid. 

Foto: Citroën

Kiirlaadimist ei ole

Ami on täiselektriline linnaauto, mille sõiduulatuseks on lubatud 75 kilomeetrit, seega igapäevased linnasõidud saab ilusti tehtud. Arvestada aga tuleb, et aku laadimiseks on mõeldud kõige tavalisem pistik ja pikk kaabel, mingisugust kiirlaadimist ei ole. Ehk laed autot nagu iga teist kodumasinat. 

220V võrgust võtab aku täislaadimine aega keskeltläbi neli tundi ning siis võid jälle 75 kilomeetrit autoga ringi vurada.

Valgusfoori taga hätta ei jää

Pisikese Citroëniga on tõeliselt lõbus sõita. Auto raskuskese on madalal, mistõttu ei teki ka hirmu, et auto võiks oma kõrge kuubikukujulise kere tõttu ümber minna. Autol on peal 6 kW elektrimootor ja selle jõust piisab, et foori alt krapsakalt minema söösta. Pikematel peatänavatel võib Ami oma 45 km/h tippkiirusega siiski veidi jalgu jääda. Ent kesklinna piirkonnas on kiiruspiirang niikuinii 30 või 40 km/h ja seal on Ami’ga väga mõnus kulgeda, ilma et kedagi segama hakkaks.

Elektriauto kohta on Citroën Ami väga soodne – hind alates 9990 eurost, värviliste eriversioonide hinnad algavad 12 490 eurost. Huvi korral võta ühendust Citroëni esindusega ning broneeri proovisõit juba täna.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.