Citroën on tuntud oma veidi veidrate, kuid kindlasti lõbusate autode poolest. Selliseid omanäolisi ja kulmu kergitama panevaid autosid, nagu viimati väike pisike elektrisõiduk Citroën Ami, ongi meie automaastikule vaja. Prantsuse autotootja aga ei piirdunud ainult Ami’ga.
Citroën Oli on väike täiselektriline linnamaastur, mis näitab Citroëni suhtumist elektriautodesse – oluline on lõbus sõiduelamus ja taskukohane hind ning see ei tähenda kokku odavat ilmet ja iseloomutut sõitu.
Citroën ise küll autot linnamaasturiks ei nimeta. Pigem kirjeldab seda kui seiklusautot, pereautot, linnaautot. Tegemist on tõesti kompaktse sõidukiga, mille pikkus on 4,2 meetrit, kõrgus 1,65 ning laius 1,9 meetrit. Ideaalne linnas liiklemiseks.
Oli on silmatorkav, isikupärase siluetiga. Sarnasusi Amiga võib leida selles, et kasutatud on sarnaseid detaile nii auto ees kui ka taga. Näiteks põrkerauad ja uksed on identsed. 50% Oli valmistamiseks kasutatud materjalidest on taaskasutatud ning neid kõiki saab hiljem omakorda taaskasutada, mis ei ole tänases maailmas sugugi mitte vähem oluline.
Kerge kaal on edu võti
Elektriautode probleemiks on alati olnud sõiduulatuse suurendamine. Mida rohkem on autos tehnoloogiat, seda rohkem on vaja võimsust. See kõik kokku eeldab suuremat akut. Oli puhul mindi aga teist teed.
Oli mass on umbes 1000 kg ehk ta on kergem kui enamik võrreldavaid kompaktseid maastureid. Selle tulemusena vajab Oli täiselektriline jõuallikas kuni 400 km sõiduulatuse saavutamiseks vaid 40 kWh akut.
Kerguse tagavad väga põnevad materjalid. Näiteks auto katus ja kapott on valmistatud kärgstruktuuriga papist, mis on kerge, kuid ühtaegu tugevam kui teras.
Ka kliimaseade on ülikerge. Lisaks on auto tuuleklaas asetatud 90-kraadise nurga alla, mis tähendab, et auto on paremini kaitstud otsese päikesekiirguse eest.
Maksimaalse efektiivsuse suurendamiseks on piiratud tippkiirust 110 km/h-ni, realistlik energiakulu on 10 kWh / 100 km ja laadimine 20%-lt 80%-le võtab vaid 23 minutit.
Multimeedia jaoks kasuta isiklikku telefoni
Elektroonika vähendamiseks, mis liigselt akut tühjendaks, tuleb kogu vajalik info ja meelelahutus juhi isiklikust nutitelefonist, mis on dokitud kesksesse pistikupessa. Leidlik lahendus on ka eemaldatavad kõlarid, mis tähendab, et heli saab nautida igal pool, riputades kõlarid näiteks konksude otsa sõidukist väljapoole.
Eeskuju uuele C3-le
Oli ideeauto on olnud arvestatavaks eeskujuks ka sel aastal müügile jõudnud uuele ë-C3 ja C3 Aircross mudelitele. Seda sarnasust on näha nii auto kandilisuses, tulede signatuuris ning ka lihtsuses – ë-C3 ja c3 Aircross YOU versioonil on samuti tulemas nutitelefoni dokk, kus saad ekraani asemel oma nutitelefoni kasutada.