Peugeot on viimastel aastatel paljude autosõprade rõõmuks toonud välja mitu ilusa disainiga autot. See pole märkamata jäänud ka Eesti autoajakirjanikele, kes selle aasta alguses tunnustasid silmatorkavat Peugeot 408 mudelit aasta auto tiitliga. Kas väljapaistev disain on aga ka praktiline?
Silmatorkav välimus
Peugeot 408 on kupeelik pereauto, mida täpse kategooria alla ei oskagi panna. On ta linnamaastur, sedaan, universaal või hoopis crossover? Prantsuse autotootja ei soovigi sellele küsimusele vastata, vaid ongi toonud turule mitu sarnase väljanägemisega sõidukit. Lisaks Peugeot’le leiab sarnase kerekujuga auto ka Citroëni mudelivalikust, näiteks C4 X.
Uue 408 välimust iseloomustab mustade ja värvitud keredetailide nutikas kooslus, mille eesmärgiks on kerejoonte maitsekas viimistlus ja dünaamilisem tunnetus. Uue mudeli 2,79-meetrine teljevahe tagab tagumisel istmel reisijatele tavapärasest tunduvaltrohkem ruumi. 1,48 m kõrgune voolujooneline siluett parandab auto aerodünaamilist efektiivsust.

Langev katusejoon ei võta pearuumi ära
Efektse välimuse taga peitub rõõmus üllatus, et sõitjateruumis ei olegi järeleandmisi tehtud: kui sageli on kupeedes langeva katusejoone tõttu ohvriks toodud taga istujate pearuum, siis 408 katusejoon hakkab langema hiljem, mis tähendab, et pearuumi jagub ka tagaistmel reisijatele igati mõistlikult.
Väike rool ja stiilne juhikoht on omal kohal
408 on ilus jätk Peugeot’ uue põlvkonna mudelitele. Auto interjöör on pilkupüüdev ja kvaliteetne. Muidugi on autos Peugeot’dele omane i-Cockpit®, mille üheks silmapaistavamaks osaks on väike rool. Kuid ka ülejäänud juhikeskkond lähtub juhi istekohast ning kõik nupud on käeulatuses ning lihtsasti hoomatavad.

Nagu paljudel teistel automarkidel on ka 408 salongis palju puutetundlikke nuppe, kuid plusspunktid tulevad kindlasti selle eest, et i-Togglesi nupud on võimalik seadistada endale sobivalt, mis tähendab personaalsemat lähenemist. Nupud on ka piisavalt suured, et ei peaks sõidu ajal tegelema õige nupu sihtimisega. Puutetundlike i-Togglesi juhtnuppude alt saab hallata kliimasüsteemi, telefonikontakte, raadiojaamu või avada rakendusi, mis on juhi eelistuste järgi konkreetsele nupule omistatud.
Muidugi saab ka roolilt juhtida nii multimeediasüsteemi kui ka olulisi juhiabisüsteeme.
Digitaalne 10-tolline näidikuteblokk on paigutatud rooli kohale silmade kõrgusele, et juht saaks kõigega kursis olla ning ühtaegu silmad pidevalt teel hoida. Uue Peugeot 408 pardal viibijad võivad nutitelefoni ekraanil nähtava peegeldada juhtmevabalt sõiduki keskekraanil ja ühendada Bluetoothi kaudu sõidukiga samaaegselt kaks telefoni, seadmete laadimiseks on neli USB-C-pesa.
Väike kütusekulu
Tänu vähendatud massile ja efektiivsetele mootoritele on uue mudeli keskmine kütusekulu märkimisväärselt väike. Auto on saadaval nii ainult sisepõlemismootoriga kui ka hübriidi ja pistikhübriidina.

Märkimist väärib veel asjaolu, et kui vahepeal tundus, et elektriautode võidukäik kõikvõimalikel konkurssidel on vääramatu, siis viimased paar aastat on näidanud, et ka hübriidautod on igati konkurentsivõimelised. Seda ka võimekas Peugeot 408 oma tiitliga tõestas.
Kui auto äratas sinus huvi, siis vali endale sobiv Peugeot’ esindus ning broneeri endale proovisõit.