Pariisis tutvustati linnaautode maastikku raputanud uut ja lustakat Citroën AMI

Lõbus ja omamoodi kummaline Citroën AMI saab uue kuue.Foto: Citroën

Alles see oli, kui Citroën tutvustas oma “neljal rattal sõitvat rösterit” – mopeedautot AMI-d. Kui seda neli aastat tagasi esmakordselt näidati, tekitas see imestust ja uudishimu. Tegemist oli tõelise fenomeniga, mis ei jätnud kedagi külmaks. Nüüd tutvustas Citroën mopeedauto uut põlvkonda, mis jõuab klientideni 2025. aastal.

Võlu seisneb kättesaadavuses

Citroën AMI müüs kohe enam kui 65 000 mudelit ning raputas korralikult pisikeste linnaautode maastikku. 

Citroëni eesmärgiks on pakkuda lihtsasti kättesaadavat mobiilset lahendust. Selleks loodi omapärane auto, mille ehituses mängib olulist rolli sümmeetria. 

AMI teevad ihaldusväärseks tema taskukohane hind ja innovatiivsus. Tegemist on mopeedautoga, mille juhtimiseks pole ametlikku juhiluba vaja. AMI mahutab kaks inimest, sellega on lihtne manööverdada ja tippkiiruseks on 45 km/h – maanteele sellega ei roni. Sõita saab elektrilise AMI-ga kuni 75 kilomeetrit, mis on enam kui piisav igapäevaseks linnasõiduks. Laadimine käib tavalisest pistikupesast – nagu paneks triikraua seina soojenema.

Auto esi- ja tagaosa koosnevad identsetest osadest, mis teeb mopeedauto tootmise märgatavalt odavamaks.Foto: Citroën

Uue AMI mõõtmed on samad mis eelmisel põlvkonnal

Pariisi autonäitusel jõudis avalikkuse ette järgmise põlvkonna AMI. Selle esiosa on veidi muutunud, ent säilitanud esimeselt põlvkonnalt tuttava voolujoonelise ja kavala stiili. 

Uus AMI on mõõtmetelt sama suur kui eelmine mudel. Esiosa ja tagaosa disaini on aga uuendatud – nüüd on AMI veel isikupärasem ja äratuntavama välimusega. Näiteks esitulesid ümbritsevad justkui mustad silmalaud, mis on tõstetud tuuleklaasi alla. 

AMI esiosa on lihtsam ja pingelisem. Tuuleklaasi all on kaldega osa, kus on kaubamärgi uus logo. Logo on paigutatud nurga alla, justkui oleks suunatud möödujatele. Eelmise põlvkonnaga võrreldes on kaitseraua alumine osa vähem ümar ja sellel on tugevam stiil. Auto on võrreldes eelkäijaga märgatavalt nurgelisem.

Aupaklik kummardus ajaloolisele mudelile

Sümmeetria jääb AMI disaini põhielemendiks. See rõhutab auto originaalset iseloomu, minimeerides samal ajal kulusid. Samasugune nagu on esikülg, on ka tagumine osa. 

Citroën teeb uue AMIga kummarduse legendaarsele Citroën 2CV-le.Foto: Citroën

Sümmeetria kajastub ka uste ja tiibade kujunduses – need on identsed. Tiivad teevad omamoodi kummarduse kuulsale 2CV-le, omades triipusid, mis on vormitud parema esitiiva ja vasaku tagatiiva külge. See motiiv viitab 1948. aasta ikoonilise auto esitiibade soontele. Kuigi 2025. aastal lahutab neid kahte Citroëni 77 aastat, on AMI 2CV järeltulija: nagu 2CV , püüdleb ka AMI lihtsuse ja kasutusmugavuse poole.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.