Sõida Eesti ühest otsast teise kordagi laadimas käimata: Uus Peugeot E-3008 lubab silmapaistvat sõiduulatust

Foto: Peugeot E-3008

Peugeot’ eelmise põlvkonna linnamaastur 3008 suutis kliente võluda nii oma ahvatleva välimuse kui võimekusega. Tippu ronida on lihtne, kuid seal püsida raskem. Nii tuli Peugeot’ inseneridel murda pead, kuidas luua vääriline järeltulija. Ja seda ka aina olulisemal elektrilisel platvormil.

E-3008, nagu elektriline versioon nimeks sai, on kontserni esimene auto, mis põhineb uuel STLA platvormil, mis on arendatud eelkõige elektriautosid silmas pidades. Siiski on seda võimalik kasutada ka hübriidajamite puhul. Ka uuest 3008-st on lisaks täiselektrilisele versioonile olemas nii hübriid kui pistikhübriid. Eestis on eeltellitavad hetkel tavaline hübriid ning 157 kW elektrimootoriga sõiduk, mis jõuavad kohale lähiajal. Ent tulemas on ka teised mudelid.

Sõiduulatus küündib 700 kilomeetrini

Kokku toodetakse Peugeot E-3008 kolme erineva mootoriga. Soodsaim neist on 157 kW (210 hj), millele järgneb 170-kilovatine (230 hj). Need mõlemad on esiveolised. Tippmudel on nelikveoline ja kahe elektrimootoriga, mille võimsus on juba 240 kW (320 hj).

Iseenesest mõista on Peugeot uut elektrimaasturit arendades silmas pidanud ka sõiduulatust. Ilma laadimiseta võiks elektriauto sõita järjest 525 kilomeetrit – seda suudavad nii soodsaim esiveoline kui ka nelikveoline tippmudel, mille akud on 73 kWh.

Veelgi enam suudab aga keskmine, 170 kW esiveoline auto – selle 98 kWh

aku viib ilma laadimiseta koguni 700 kilomeetri kaugusele.

Suurepärane kiirendus ja kiire laadimine

Autod on elektrisõidukitele omaselt särtsakad. Esiveolised kiirendavad 0–100 km/h vastavalt 8,7 (157 kW versioon) ja 8,9 sekundiga (170 kW). Võimsama sõiduki teeb aeglasemaks raskem aku. Eriti krapsakas on aga nelikveoline versioon, mis jõuab 100 km/h juba 6,4 sekundiga.

Elektriautode puhul on oluline ka laadimiskiirus. E-3008 maksimaalseks laadimiskiiruseks on antud 160 kW, mille abil saab aku 20% pealt 80%-ni laadida vaid poole tunniga. 

Olenevalt sõidurežiimist (Eco, Normal, Sport) salvestab auto ka pidurdusenergiat. Kahe mootoriga nelikveolisel on eraldi sõidurežiim, mis saab hakkama ka pisut karmima maastikuga, siiski tuleb meeles pidada, et tegemist on linnamaasturiga, mitte päris off-road-autoga.

Uus 3008 tuleb kupeelikuma kerejoonega.Foto: Peugeot

Uus kupeelikum kuju

Uue põlvkonna autoga muudeti ka 3008 disaini. Uus 3008 on pigem kupeelaadne, fastback-stiilis tagaosaga. Kuigi võrreldes eelmise põlvkonna populaarse mudeliga on auto mõõtmed suurenenud, jätab langev tagaosa ja pikem teljevahe autost kompaktsema mulje.

Peugeot’ kolme küünisejälje kasutamine tuledes jätkub. Tagaosale annavad sportliku ilme katusest välja kasvav tagatiib ja tagaklaasi juurest kerkiv kerejoon.

Interjööris ei saa üle ega ümber Peugeot’le omasest i-Cockpitist – uue 3008 puhul on ka siin silmale märgatavaid uuendusi. Tippvarustuse korral moodustavad näidikute ja multimeediasüsteem ühe suure 21-tollise ekraani. 

Ka i-cockpit on läbinud uuenduskuuri.Foto: Peugeot

Armatuurlaua keskel on juhi soovide järgi seadistatavad otseteenupud i-Toggles, mille alla saab salvestada just need funktsioonid, mida juht multimeediaekraanile kõige enam kuvada soovib. Samamoodi leiab interjöörist Peugeot’le omast tekstiili ja matti alumiiniumit. 

E-3008 hinnad algavad 48 700 eurost. Kui täiesti elektrifitseeritud autot ei taha, siis praegu on Peugeot’ esindustes eeltellitav ka hübriidajamiga versioon, mille hind algab 32 600 eurost.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.