Tehinsintellekt saab läbi viia protsesse, mis muidu võtaksid aega päevi või lausa kuid, vaid minutitega.
Kiirus on eriti oluline eluohtlikes situatsioonides, õnnetuste puhul ning looduskatastroofides. Uurime, millised on võimalused tehisintellektil siin abiks olla.
Masinõppe kasutamine paremaks katastroofi haldamiseks
Suurte ja laia ulatusega looduskatastroofide puhul on eriti oluline, et abi jõuaks selle vajajateni võimalikult kiiresti. Selleks on aga vaja ülevaadet olukorrast, kus tulebki appi tehisintellekt ning masinõpe.
Tehisintellekt saab kasutada pildituvastuseks mõeldud algoritme, et analüüsida sündmuskohast tehtud satelliitpilte ning võrrelda seda katastroofi eelse ajaga. Algoritm on võimeline tuvastama teele langenud takistusi, ohtlikke ehitisi, või ka näiteks ajutisi varjualuseid, et tuvastada hädas inimeste asukohad.
Saadud andmeid klassifitseeritakse ning analüüsitakse ja selle info põhjal on võimalik luua näiteks kaart, kus on tähistatud automaatselt kiiremini abi vajavad piirkonnad. Sadade või isegi tuhandete satelliidifotode analüüsimine ja sorteerimine võiks inimeste käes võtta vahel isegi nädalaid.
Edasijõudnud 112 abinumber
Häirekeskused üle maailma saavad iga päev rohkem kõnesid, kui ära teenindada suudetakse. Seepärast on info õige liikumine ja selle kiire sorteerimine äärmiselt oluline. Kui täna toimivad häirekeskused peamiselt telefonikõnede põhjal, siis tuleviku häirekeskused võivad saada infot nii videopildi kui ka teksti kujul.
Tehisintellekt analüüsib teksti ning toob esile selles olevad olulised kohad. Kui teksti ei ole, transkribeeritakse kõne automaatselt ning seejärel analüüsitakse. Nii on võimalik inimese kõnest välja tuua kõige olulisem ning analüüsida ka olukorra tõsidust, kuulates näiteks helistaja taustal olevaid helisid. Lisaks võib tehisintellekt aktiivselt ka inimesega suhelda, küsides lisainfot kõne õigeks suunamiseks.
Sotsiaalmeedia süvaanalüüs
Kui midagi juhtub, lähevad inimesed teadupärast kõigepealt sotsiaalmeediasse, et sellest teada anda. Aktiivne sotsiaalmeedia jagamine tekitab palju andmeid, mis võib ka päästjatele olulised olla. Intelligentne fotode, tekstpostituste ning asukoha analüüs võib anda olulist infot selle kohta, kus on ohukolded kõige suuremad ning inimesed hädas, samuti võib fotodelt tuvastada nii kadunud inimesi.
Tehisintellektil põhinevad vestlusrobotid saavad suhelda abivajajatega, kogudes juhtunu kohta enam infot ning suunates infovoog õigete päästjateni.