Päästeamet elektriautode kustutamisest: aukartus elektri ees on suur

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Elektriautod muutuvad iga päevaga populaarsemaks, mis tähendab ka seda, et päästjad peavad olema valmis nendega juhtuvatele õnnetustele reageerima. Kuigi autotootjad päästjaid ise koolitanud pole, siis on päästeamet endale ise asjad selgeks teinud.

Päästeameti päästetöö osakonna eksperdi Rasmus Laari sõnul on päästjad enamlevinud elektriautode ohutusjuhenditega tutvunud ning ka ise enda jaoks koolitusmaterjali kokku pannud. Siiski, tootjad nagu Tesla, kelle elektriautosid tänavatel tihti näeb, päästjaid ise õpetamas pole käinud.

“Konkreetset taktikalist koolitust päästjad elektrisõidukite kohta ei ole saanud, kuid päästjad on ennast ise kurssi viinud eelmainitud juhenditega,” märkis Laar ja lisas, et autodega on nad tutvunud ning koolitusel on räägitud ka isikukaitsevarustusest ning näiteks sellest, kus asub auto pealüliti.

Päästeamet on pöördunud ka AMTELi poole sooviga saada iga automudeli kohta ohutuskaarti ja päästekomandodesse on levitatud Mitsubishi MiEV ja Nissan Leaf ohutusjuhendeid.

Kartus elektri ees on suur

Elektrisõidukite kustutamine on märksa keerulisem, kui sisepõlemismootoriga autode kustutamine. Laar selgitas, et kuna tegemist on kõrgepingeseadmega, siis sõiduki kustutamisel on oht elektrilöögile nii kustutamise ajal kui ka peale kustutamist. “Tavalise sõiduki puhul, kui see on kustutatud, siis enamus ohte on kas juba likvideeritud või viidud absoluutse miinimumini, siis elektrisõiduki puhul peale kustutamist on jätkuvalt oht elektrilöögile,” ütles ta.

Selleks, et päästjad end elektrilöökide eest kaitsta saaks, on nende varustuses dielektrilised kindad ning kummitallaga jalatsid, mis maandavad riski saada elektrilööki.

Ta lisas, et kuigi abivahendid- ja materjalid on olemas, siis aukartus elektri ees on siiski üsna suur.

Senine kokkupuude elektriautoga on päästjate jaoks olnud üks sündmus, kus kustutati garaaži, kus sees oli elektrisõiduk, mis hävines tulekahjus täielikult.

Mida teha, kui elektriauto põlema läheb?

Kui tekib kahtlus, et elektriauto võib põlema süttida, tuleks koheselt süüde välja võtta ning kasutada vajadusel tulekustutit.

Kui põleng on aga suurem, siis tasuks koheselt pöörduda häirekeskusesse ning täpsustada ka seda, et tegemist on elektriautoga. Elektriautode kustutamiseks on vaja ohtralt vett, kuna akud võivad olla väga kuumad, seega ei pruugi kodustest vahenditest piisata. Isegi kui tulekahju on pealtnäha kustutatud, võib auto kuumusest ka päeva pärast uuesti põlema süttida.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.