Miks veebileht on endiselt oluline ja mida veebi loomisel silmas pidada?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Kodulehekülje olulisuse üle on viimaste aastate jooksul palju arutatud. Mõni arvab, et veebi õitseaeg on möödas ning Facebooki profiil ajab asja ära. Teised lähtuvad pigem juhtmõttest, et rohkem on parem ning panustavad sisutihedale kodulehele (millel on kahtlemata kvaliteetset ja asjakohast sisu tootes SEO mõttes eelis). Konsensuslikule arusaamisele aga siiski jõutud ei ole. Üks on aga kindel – veebileht on endiselt oluline ja see peab lisaks kenale disainile olema ka kasutajasõbralik ning toimima kui tulemuslik müügikanal.

Camo asutaja ja juht Endrik Kõverjalg vastab järgnevalt mõnedele teemat puudutavatele olulistele küsimustele.

Veeb on täis lihtsaid tasuta veebipõhjasid, mille peale saab algaja teha oma esimese HTML-is kodulehe või installida WordPressi ja alustada mõnest tasuta teemast. Kas see on hea mõte alustamiseks või siiski mitte?

Odavad template-kodulehed, mida endal on WordPressi vahendusel võimalik luua, on kokkuvõttes tegelikult kulukamad, kui professionaalselt teostatud ja läbimõeldud veeb. Põhjuseks on sageli näiteks “spagetikood”, mis tähendab, et kodulehel on hoolimata selle kenast välimusest ja näilisest toimimisest palju jamasid.

Mida rohkem plugin´e ehk lisamooduleid, seda rohkem on tulevikus ka jamasid. Teiseks oluliseks nüansiks on see, et isetehtud veebil puudub tehniline tugi. Lisaks pole WordPressi template’ile tehtud koduleht eriti unikaalne.

Kuidas siis ikkagi oma kodulehega alustada, mida teha, et saada omale unikaalne, teistest erinev veeb?

Mina soovitan otsida abi spetsialistidelt, sest valmiskujundusena tehtud veeb võib olla igal teisel inimesed ja pole kuidagi eriline. Tõsiseltvõetav veebifirma loob vastavalt sinu brändile kogu kujunduse, teeb lisaks brändingu, illustratsioonid jms.

Kogemus näitab, et n-ö ühemehefirmad, kus üks ja sama inimene teeb nii disaini, front-end arendust kui back-end arendust, SEO-d kui turundust, ei ole alati võimelised kvaliteeti pakkuma.

Sea sel juhul sammud pädeva agentuuri suunas, kelle tiimis on ka võimekas disainer. Vaadake koos üle oma ettevõtte eesmärgid, mida veebiga soovitakse saavutada. Tavaliselt on need kas päringud või e-poe läbimüük. Vastavalt sellele luuakse parim disain ning arendatakse valmis veebisait. Päringuid ja müüki toetab muidugi ka turundus. Siis sobiks täislahendus ehk lisaks veebile ka turundus, mida ka meie pakume.

Koduleht on ettevõtte visiitkaart. Lihtsamatel visiitkaartidel pole muud, kui ettevõtte logo ja kontaktid. Mis on kodulehega teisiti, miks peaks midagi enamat tegema, kui vaid logo tasuta WordPressi teemal ära vahetama?

Kodulehe üks rolle on tõepoolest olla ka ettevõtte visiitkaart. See on tervikliku ärikontseptsiooni üks tahkudest, mis jutustab sinu brändi lugu ning esindab sind virtuaalmaailmas. Eelnevale toetudes saab väita, et veeb loob muljeid.

Tänapäevane koduleht on aga lisaks ka müügikanal, mis on üles ehitatud UI ja UX ehk kasutajaliidese ja kasutajakogemuse põhimõtetel – see on tehniliselt rabav ning iga külastaja teekond viimse kui nüansini läbimõeldud. Odav template-veeb seda aga ei võimalda. Vaja on Sinu äri toimimisse süveneda ja vastavalt sellele toimiv koduleht luua.

Kui kasutaja on nüüd veendunud, et standardkujunduse kastidesse tema veeb ära ei mahu ja ta tahab eristuda ning müüa, siis millest sel juhul alustada?

Nagu eelnevalt mainitud, siis pane lähtuvalt strateegiast esmalt paika oma äri vajadused ja soovid. Sa saad seda teha koos agentuuriga või teemale enne koostööpartneriga kontakti otsimist juba ka ise mõelda. Kui vajadused ja soovid paigas, siis vormivad veebidisainer ja -arendaja need disaini- ning arendustööde abil toimivaks veebileheks. Lisaks mängivad olulist rolli ka SEO, suurepärane sisuloome ning järjepidev turundus.

Mis on eristumisel veel oluline peale kujunduse?

Funktsionaalsus ehk kasutajasõbralikkus. See on tänapäeva veebimaailmas A ja O. Kui külastaja ei leia seda, mida ta otsima on tulnud või see võtab tal ülemäära kaua aega, siis lahkub ta veebist ja suundub otsejoones mõne konkurendi lehele. Nii lihtne see ongi.

Proovime selle nüüd igaühele lihtsalt selgeks teha – millal kõlbab lihtne maandumisleht, millal võiks vaadata levinud sisuhalduslahenduste (näiteks WordPressi) poole ja millal tellida rätsepatööna täiesti unikaalne veebileht?

Maandumisleht sobib üldiselt mõne spetsiifilise kampaania turunduseks. See on paik, kuhu huvilised suunata ja neid edasisi tegevusi tegema panna. Näiteks ostma soodustusega tooteid, panema end uudiskirja listi või tellima reklaamitavaid teenuseid. Võimalik on läbi Facebooki postituse või Google’i reklaami edasi maandumislehele suunata. Tehakse ka one-page ehk üheleheküljelisi veebilehti väiksematele firmadele, kellel on vaid 1-3 toodet või mõni üksik teenus. Sel juhul on tegemist visiitkaardi stiilis lehega.

Kui infot on rohkem, siis mõistlikum on see jagada eraldi sisulehtedeks, mis on ka SEO mõttes parem lahendus. SEO-st rääkides võiks pidada ka blogi. Sellele tuleb pühenduda ja avaldada vähemalt paar blogipostitust kuus, mitte kord aastas. WordPressis on hea teha kogu sisu kliendile lihtsasti muudetavaks.

Kui tegemist on erisüsteemiga (spetsiifilisemad suuremahulised e-poed või SaaS süsteemid), siis võiks vaadata juba Laraveli või mõne muu PHP raamistiku poole ning teha vastavalt vajadustele täiesti custom– ehk erilahendus.

Kui soovid veebi, mis paneks müügirattad hoogsalt veerema, siis võta meiega ühendust!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.