Kodulehega seotud üks suurimaid pingutusi selle maailmale nähtavaks tegemisel on SEO ehk otsimootoritele optimeerimine (SEO – Search Engine Optimization). Ise jalgratast leiutama hakata pole vaja ning kuna otsimootorite “jalgrattad” pidevalt muutuvad ka, siis on parem kasutada korralikke tööriistu. Siin on nimekiri kõigest vajalikust, mida oma veebiga võiksid kasutada, et just sinu koduleht tuleks otsingutes teiste seas esimeste hulgas välja.
Google Analytics ja Search Console: kaks-ühes Google´i enda kaheraudne
Google Analytics on ilmselt enamusel veebiomanikel juba paigaldatud, et näha, kui palju, kust ja kes veebilehte külastavad. Viimase aja mõnusa lisana saab sellega ühendada ka Google´i teise, SEO jaoks väga vajaliku tööriista – Search Console´i. See viimane näitab, milliste otsingutega on tuldud sinu lehele, millised lehed on otsimootori poolt indekseeritud ja millistega on probleeme. Väga hea vahend ühest kohast kõik vajalik teada saada, lisaks joonistatakse veel ilusad graafikud ka.
Mobile Friendly Test – kuidas veeb mobiilis skoorib?
Juba aastaid indekseerib Google ja seab otsingutulemustes ettepoole neid veebe, mis on optimeeritud mobiilidele. Seega peab ka järgmise olulise asjana oma veebi ära kontrollima, kas mobiili jaoks on tekst loetav, kujundus ilus, nupud piisavalt suured näpuga vajutamiseks ning kõik mobiilse andmeside jaoks piisavalt kiire.
Vaata jällegi Google´i enda ülevaatliku teenuse abil, kas kõik sai nii nagu vaja.
GTMetrix mõõdab, kui kiire on koduleht
Veel üks omadus, mille järgi otsimootorid veebilehti tulemustena reastavad, on nende laadimiskiirus. GTMetrix on selleks väga hea tööriist, sest mõõdab tegelikku allalaadimiskiirust nii, nagu kasutajad seda näevad. Lisaks saab kuhjaga häid soovitusi, kuidas oma veeb paremaks ehk kiiremaks teha.
Kill Duplicate leiab sisunäppajad üles
Google (ja teised otsimootorid ilmselt ka) annavad häid positsioone otsitulemustes nendele lehtedele, kus on originaalne sisu. Kui aga sinu lehelt näpatakse hea tekst ja pannakse üles kuskil mujal, võib plagiaat hoopis hakata sinu veebi mõjutama halvema positsiooni suunas.
Siin tuleb appi Kill Duplicate, mis otsib sarnaseid tekste ja annab neile plagiaadiskoori. Tegemist on väikese kuutasuga teenusega, mis võiks sobida just neile, kes postitavad veebi palju originaalset autorisisu. Tasuline teenus skannib Internetti regulaarselt ja annab teada, kui keegi on teksti näpanud.
Google Keyword Planner
Kui sa ei tea, mida inimesed tegelikult otsivad ja teada tahavad, siis Google Keyword Planner aitab kaasa leida need õiged märksõnad, millele panustada. Ära unusta piirkonnaks valida Eesti, sest vaikimisi USA-s tegutsedes saavad eestikeelsed märksõnad väga madala skoori. Samas on võimalik ka näha, kui palju läheks maksma mõne märksõnaga positsiooni ostmine otsitulemuste etteotsa.
Google Trends – mis on hetkel moes ja mis mitte?
Kui tahad teada, kas sind huvitava märksõnaga pigem otsitakse aina rohkem või on see hääbuv trend, siis Google Trends aitab selle kohe välja selgitada. Eriti kasulik on seda vaadata pikemaajaliste plaanide tegemisel, millisele märksõnale plaanid oma kodulehe optimeerida. Hääbuvatele otsisõnadele pole mõtet seda teha.
SEMRush – vaata, kuidas konkurentidel läheb
Lisaks otsinutulemustes heale kohale pääsemisele on vajalik ka teada, kuidas konkurentidel läheb ja mida nad küll tegid, et sinust otsingutulemustes oma veebiga ettepoole said? SEMRush teebki selle töö ära. Kuutasu eest.
Woorank – uuri brauseris, kuidas SEO-ga olukord on
Woorankil on Chrome´i brauserilisa, mille saad installida kohe otse brauserist mugavalt otsimootorile sobivuse tulemuste jälgimiseks. hea on see, et võid käigupealt oma tulemusi ka konkurentide veebidega võrrelda.
Kõik ühest kohast
Kui tahad kõik töövahendid mugavalt ühest kohast töösse võtta, siis vaata Small SEO Toolsi lehele. Pole just palju asju, mida sa sealt ei leiaks.
Yoast – kodulehe sisseehitatud SEO
Kui kasutad WordPressi, Drupalit või Magentot, siis selle jaoks on olemas lisandmoodul Yoast, mis aitab iga postituse juures ka otsimootoritele sobivust hinnata. Valgusfoori põhimõttel hinnatakse kümmekonda erinevat omadust ja eesmärgiks on postituse tegijal saada foor nii-öelda roheliseks – siis on arvestatud õigesti nii teksti pikkuse, märksõna esinemise sageduse kui paljude muude asjadega, mis otsingutulemustes esinemise edukuse määravad.